Ik zou me graag een set ND-Filters willen aanschaffen. Het zal mijn eerste ervaring worden met deze filters en ik zou het nodige advies kunnen gebruiken voor de aanschaf van deze filters.
Enkele vragen die ik me stel zijn:
- Welk merk van ND-filters? Ik ben vooral op zoek naar prijs/kwaliteit goede filters, en het moet ook niet het beste van het beste zijn, want ik ben maar een amateurfotograaf en het is voornamelijk om kennis te maken met deze filters.
Wat vinden jullie van de merken HiTech of 84.5mm? Zijn er nog andere merken die jullie aanraden?
- Hoeveel stops kan ik best nemen? Kan je verschillende filters over elkaar "schuiven" om zo meer stops te bekomen?
- Welke maat van filters + filterhouder moet ik nemen? Ik heb een Nikon 17-55mm, Nikon 50mm en Tamron 70-200mm
- Welke filterhouder?
- Heb ik nog andere accessoires nodig? Zoals een adapterring?
Moest ik iets vergeten zijn, overige info is zeker welkom
Groeten
Enkele vragen die ik me stel zijn:
- Welk merk van ND-filters? Ik ben vooral op zoek naar prijs/kwaliteit goede filters, en het moet ook niet het beste van het beste zijn, want ik ben maar een amateurfotograaf en het is voornamelijk om kennis te maken met deze filters.
Wat vinden jullie van de merken HiTech of 84.5mm? Zijn er nog andere merken die jullie aanraden?
- Hoeveel stops kan ik best nemen? Kan je verschillende filters over elkaar "schuiven" om zo meer stops te bekomen?
- Welke maat van filters + filterhouder moet ik nemen? Ik heb een Nikon 17-55mm, Nikon 50mm en Tamron 70-200mm
- Welke filterhouder?
- Heb ik nog andere accessoires nodig? Zoals een adapterring?
Moest ik iets vergeten zijn, overige info is zeker welkom
Groeten
Comment