Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring Aliexpress

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ervaring Aliexpress

    Oorspronkelijk geplaatst door waterlelie Bekijk bericht
    Hier kan je ook veel een gids terugvinden met veel ervaringen, op kopenew.nl/ervaring/aliexpress. Voor geheugenkaartjes heeft een kennis al geprobeerd en geen problemen gehad. Zelf heb ik het nog niet geprobeerd. Zou het toch alleen maar voor kleine onbelangrijke dingen vanuit China bestellen..
    2014

    Comment


    • #17
      Re: Ervaring Aliexpress

      Ik heb er laatstleden een artic butterfly gekocht aan 1/4 van de prijs van hier. Werkt perfect.

      Mvg Yves.
      What you see is what you get

      Comment


      • #18
        Re: Ervaring Aliexpress

        Heb bij aliexpress al veel (kleine) dingen (reflectiescherm, stepup ringen, lenspen, zonnekap .....) + ook al heel veel niet fotografiematerieel gekocht. Nog nooit problemen gehad en een pak goedkoper dan hier.
        Zou wel nooit duurdere zaken kopen. Heb me laten vertellen dat zolang je onder de 20 euro blijft er nooit problemen zijn met invoerrechten maar eens boven de 20 euro je wel eens pech kunt hebben.
        Wel ook rekening houden met een levertijd van +/- 2 weken.
        Dus voor kleine zaken, voor mij, zeker de moeite waard.
        Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

        Comment


        • #19
          Re: Ervaring Aliexpress

          mensjes, mensjes toch...

          Als een geheugenkaartje aan de andere kant van ons bolletje maar amper 15% kost van de originele prijs alhier...
          Én de wetenschap in je hoofd dat er van díe plek van ons bolletje óók imitatiekaartjes komen...
          Ga je dan die , waarschijnlijk onbetrouwbare, kaartjes aanschaffen en zeer, zeer belangrijke fotografie (bruidsfotografie) uitvoeren????
          Je moest je 1000 keer midden op een plein op het schavot gaan schamen!!!
          Je weet dan toch wel zeker dat je niet de originele kaartjes in handen krijgt!!
          En als ze al van dezelfde fabriek komen, hebben ze deze uit de afvalcontainer gehaald.
          Dom, dom, superdom. Dat je andere mensen, je klanten, aan dát risico blootstelt.


          En een garantiegeval uitvoeren op tienduizenden kilometers afstand?? Succes.
          Je kans op succes is per handelspersoon, die je daar treft, verschillend.
          De een behandelt het, de ander gooit het in de prullenbak.


          Let wel, ík koop ook af en toe in het verre oosten. Imitatie, namaak en zo.
          Kleinere, onbelangrijke accessoires.
          Maar absoluut geen spullen waar mijn fotografie mee stil valt, of stil kan vallen.

          Adrie

          Comment


          • #20
            Re: Ervaring Aliexpress

            Voor kleine rommel (vb gsm hoesje ofzo) zou ik het nog riskeren.
            Maar elektronica/geheugenkaartjes... echt niet. Ik koop dan liever hier aan de 'echte' prijs en weet dat ik geen namaak vast heb, en zelfs dan, als ik iets ga fotograferen dat maar '1 kans' heeft (vb. dansvoorstelling) dan gaan er in elk slot een kaartje zodat ik zeker een backup heb als er 1tje faalt.

            Je geeft ook zoveel geld uit aan een camera, dan is die prijs van dat 'dure' kaartje toch wel relatief. En de hoge resoluties van vandaag (en het RAW formaat) vragen veel opslagruimte, maar dat weet je als je de camera koopt.

            Comment


            • #21
              Re: Ervaring Aliexpress

              Ze hebben er ook "kimsnot" geheugenkaartjes, die zien er wel uit als "Kingston", maar er staat wel duidelijk "Kimsnot" op.

              Als je zo'n geheugenkaartjes koopt, dan is het geen namaak, want bij namaak staat er dan wel degelijk de naam van de echte fabrikant op vermeld.
              In het geval van de "Kimsnot" geheugenkaartjes moet je er natuurlijk wel zelf goed op letten dat het geen Kingston is, als je zo'n geheugenkaartjes koopt, dan is dat op eigen risico.


              Ik heb er ook al verschillende spulletjes besteld, onder andere een zonnekap voor de Canon 10-18 IS STM, en die kostte minder dan 2 euro.
              Lenskappen (67, 77 en 82mm) heb ik nu een aantal op reserve, en die hebben net geen 0,5 euro per stuk gekost (de kwaliteit valt best mee, dezelfde kosten hier een pak meer).

              Deze module heb ik er ook gekocht, die zal gebruikt worden om mijn 30 jaar oude zelfgebouwde gestabiliseerde voeding te "upgraden": https://nl.aliexpress.com/store/prod...oryId=15370306
              Ik heb die al getest, en die werkt prima, voor die prijs kan ik zelf niets in elkaar steken.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #22
                Re: Ervaring Aliexpress

                Ik heb op aliexpress.com meerdere "duurdere" artikelen gekocht op elektronisch/IT-gebied die hier in de Benelux zeker 4-5x duurder zijn en nog altijd zeer tevreden over de kwaliteit ervan. Het zijn exact dezelfde producten, echter direct bij de bron aangeschaft zonder tussenhandelaren/dealers. Zelfs met de BTW/importtax erop is het een veelvoud goedkoper dan in de Benelux. Bij dat soort bedragen gratis verzending via DHL en binnen de 5 werkdagen worden die spulletjes geleverd. Zelfs als er één of meerdere van die dingen kapot gaan, dan nog is nog veel goedkoper om die dan opnieuw te kopen bij aliexpress.com dan hier in de Benelux te laten afhandelen onder garantie, waarbij de kans groot is dat je gewoon een refurbished of een gerepareerd toestel voor terugkrijgt.
                Last edited by stefaand; 12 oktober 2016, 06:12.
                Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                Comment


                • #23
                  Re: Ervaring Aliexpress

                  Moest al die zogenaamd "Chinese elektronica brol" uitvallen, weet dan dat geen enkele tv, auto van de laatste jaren, en noem maar op nog kan rijden.....

                  Ik kocht reeds redelijk veel DC (PWM) motorsturingen in China, en daar valt niets over te zeggen, integendeel.
                  Zelfde verhaal led lampen, hier ging er in de laatste twee jaar nog geen enkele kapot.

                  Geheugenkaartjes van nooit gehoorde merken zou ik er eigenlijk ook niet kopen, maar hun geheugen sticks zijn prima, dus........

                  Veldsturingen van generatoren weet ik er nu een tiental van draaien op professionele 12,5 KvA generatoren, nog geen enkele klacht van gehoord,
                  En super mooi gemaakt als je het mij vraagt.https://nl.aliexpress.com/item/2013-...egoryId=410405
                  Last edited by Guest42; 11 oktober 2016, 12:54.

                  Comment

                  Working...
                  X