Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede monitor gezocht voor fotobewerking (Dell Ultrasharp?)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goede monitor gezocht voor fotobewerking (Dell Ultrasharp?)

Ik had een Dell U2711, gekocht via Redcoon. Deze heeft vorige week de geest gegeven. Het scherm was 2,5 jaar oud en zat blijkbaar nog in de garantie van Dell.
    Je kan dit controleren op de site van Dell zelf aan de hand van de service tag achteraan je scherm. De dag erop een nieuwe gekregen, nl. een U2713H. Prachtig scherm, zeker na calibratie met mijn Lacie Blue Eye Pro.
    P.S.: Met Samsung heb ik slechtere ervaringen (dead pixels).
    Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

Comment

Veel succes ermee! Normaal gezien zou je hiermee zeker tevreden moeten mee zijn. Zoek wel nog een manier om het scherm ook te kalibreren. Dit is echt wel nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
        Veel succes ermee! Normaal gezien zou je hiermee zeker tevreden moeten mee zijn. Zoek wel nog een manier om het scherm ook te kalibreren. Dit is echt wel nodig.
        Inderdaad. Ik had gedacht aan de Eizo Easypix2. Het is wel een beetje prijzig om er nog bij te nemen maar dit is de beste keuze vermoed ik? De Spyder 4 Express is toch 50 euro goedkoper.

Comment

De i1 display pro is prijs/kwaliteit ok.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door COBRASoft Bekijk bericht
            P.S.: Met Samsung heb ik slechtere ervaringen (dead pixels).
            Ik werk al 8 jaar op dezelfde samsung. super tevreden over, desondanks ga ik binnenkort ook upgraden naar eentje met een hogere resolutie
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

De resolutie van een scherm op zich is 1 aspect maar vooral het kleurbereik en de "kleurvastheid" over het ganse scherm (en dit constant) lijken me zeker zo belangrijk.

Comment

Mooi voorbeeld dat je het 'gemiddelde' moet nemen van wat op internet staat . Veel succes met je hogere resolutie, je zal de extra werkplaats wel waarderen.

P.S.: Kleurechtheid is heel belangrijk.
                Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

Comment

Working...
                X