Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Backup systeem voor op reis?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Backup systeem voor op reis?

    Op tweedehands.be staat zo'n Epson ding aangeboden, lijkt mij héél interessant :

    Op zoek naar een geheugenkaart? Op 2dehands vind je een ruim aanbod in SD kaarten en andere memorycards ✅ 340 zoekertjes


    of iets minder opslag :

    Op zoek naar een geheugenkaart? Op 2dehands vind je een ruim aanbod in SD kaarten en andere memorycards ✅ 340 zoekertjes


    Epson America, Inc. Official Site. Product information, drivers, support, and online shopping for Epson products including inkjet printers, ink, paper, projectors, scanners, wearables, smart glasses, POS, robotics, and factory automation.
    Last edited by Lalonde; 21 januari 2014, 03:10.

    Comment


    • #17
      Re: Backup systeem voor op reis?

      Op reis neem ik altijd mijn laptop mee en van zodra ik kan alles via FTP naar het "thuis-front".
      Is natuurlijk altijd wel een risico om een laptop mee te nemen... Maar je neemt toch ook een flinke som aan foto materiaal mee...
      Grt, Amaat
      The fun begins where the road ends
      BD Lidnummer : BD2057BE

      Comment


      • #18
        Re: Backup systeem voor op reis?

        Oorspronkelijk geplaatst door Lalonde Bekijk bericht
        Op tweedehands.be staat zo'n Epson ding aangeboden, lijkt mij héél interessant :

        Op zoek naar een geheugenkaart? Op 2dehands vind je een ruim aanbod in SD kaarten en andere memorycards ✅ 340 zoekertjes


        of iets minder opslag :

        Op zoek naar een geheugenkaart? Op 2dehands vind je een ruim aanbod in SD kaarten en andere memorycards ✅ 340 zoekertjes


        http://www.epson.com/cgi-bin/Store/j...sku=B31B186002
        Zo een ding is wel handig natuurlijk (ook al is de capaciteit van de harde schijven hier niet zo groot, zeker als je RAW beelden maakt).
        Maar als je hier al je foto's op gaat bewaren is het geen back-up meer. Je zou je foto's toch op minstens 2 plaatsen moeten bewaren.

        Comment


        • #19
          Re: Backup systeem voor op reis?

          Zaterdag 1 maart bij den Aldi: http://nl.aldi.be/aldi_mininotebook_...233_14284.html .
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #20
            Re: Backup systeem voor op reis?

            bedankt , had liever iets kompakter gehad om mee te nemen. Maar ik heb nu dankzij jullie tips al enkele mogelijke dingen die me interesseren
            Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
            www.ginodepreter.com

            Comment


            • #21
              Re: Backup systeem voor op reis?

              Voor die prijs krijg je een degelijk toestelletje lijkt me - het blijft natuurlijk plastiek en consumer - maar voor 300€ is het een degelijk toestel vergelijkbaar met de HP DM1 - die ik zelf heb. Zeer tevreden van - en toen ik bestolen geweest ben - heb ik die ook opnieuw vervangen. Had ik nu geen HP DM1 gehad - had ik voor één keer mee in de wachtrij gestaan in de winkel.
              Gooi die harde schijf er uit - en vervang dat door een SSD van samsung - een 128GB volstaat - en je hebt echt een supernetbookje (ik heb in mijn DM1 een intel SSD van 80GB zitten - da's gewoon werken in een paar seconden).
              Het enige probleem kan zijn dat als je 'm ooit zelf wil herstellen - dat het toestel niet eenvoudig te openen kan zijn - van de DM1 is er een volledige demontagehandleiding... Na te kijken - lijkt me.

              Comment


              • #22
                Re: Backup systeem voor op reis?

                HP DM1: idd ideaal om mee te nemen op reis. Hij heeft zijn taak in Cuba alvast goed volbracht.
                Het is geen vliegmachien, maar een lightroom bibliotheek bewaren en foto's inladen, dat lukt goed. Een goed IPS scherm heeft hij ook niet , maar dat kan ook niet voor die prijs.
                Weet echter niet of hij nu nog verkrijgbaar is, ik vermoed dat er wel een opvolger is.

                Comment


                • #23
                  Re: Backup systeem voor op reis?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  ...
                  Voor die externe harde schijf moet je dan waarschijnlijk ook nog een aparte voeding meenemen, want meestal werkt een compacte externe harde schijf niet als je die op een USB hub zonder extra voeding aansluit.
                  Een 2.5" externe HD behoeft zelden extra voeding (een 3.5" wel) maar ik zou deze (bij USB2.0) wel rechtstreeks op de pc aansluiten en geen twee tegelijk gebruiken (USB3.0 kan wel voldoende stroom leveren).
                  Zo'n draagbare externe harde schijf kan je trouwens gerust open gooien. Daar zit gewoon een standaard 2.5" HD in, aangesloten op een usb-sata omvormer. Heb je een oude USB2.0 externe harde schijf, dan kan je die gerust vervangen door een nieuwe met meer capaciteit of ...

                  USB3.0 mag dan wel 10x sneller zijn dan USB 2.0, maar een 2.5" of 3.5" HD is slechts ca. 2x sneller dan USB2.0. Je gaat dus geen 10x sneller zijn met een USB3.0 externe HD.
                  D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                  Comment


                  • #24
                    Re: Backup systeem voor op reis?

                    Oorspronkelijk geplaatst door cojon Bekijk bericht
                    Een 2.5" externe HD behoeft zelden extra voeding (een 3.5" wel) maar ik zou deze (bij USB2.0) wel rechtstreeks op de pc aansluiten en geen twee tegelijk gebruiken (USB3.0 kan wel voldoende stroom leveren).
                    Zo'n draagbare externe harde schijf kan je trouwens gerust open gooien. Daar zit gewoon een standaard 2.5" HD in, aangesloten op een usb-sata omvormer. Heb je een oude USB2.0 externe harde schijf, dan kan je die gerust vervangen door een nieuwe met meer capaciteit of ...

                    USB3.0 mag dan wel 10x sneller zijn dan USB 2.0, maar een 2.5" of 3.5" HD is slechts ca. 2x sneller dan USB2.0. Je gaat dus geen 10x sneller zijn met een USB3.0 externe HD.
                    Ik weet niet of een tablet via de USB aansluiting voldoende stroom levert voor een 2,5" externe harde schijf, en als de tablet te weinig geheugen heeft (zoals bij de meeste betaalbare tablets het geval is), dat zal je de externe harde schijf en de geheugenkaartlezer tegelijk aan moeten sluiten en de bestanden zo rechtstreeks van de geheugenkaart naar de externe harde schijf over zetten.
                    In dat geval heb je een USB-hub nodig, en als je daar een 2,5" externe harde schijf op aansluit dan heb je gewoonlijk wel een extra voeding nodig (dat is mijn ervaring toch met USB-hubs, die leveren niet voldoende stroom voor sommige apparaten als er geen voeding aangesloten is).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Backup systeem voor op reis?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Ik weet niet of een tablet via de USB aansluiting voldoende stroom levert voor een 2,5" externe harde schijf, en als de tablet te weinig geheugen heeft (zoals bij de meeste betaalbare tablets het geval is), dat zal je de externe harde schijf en de geheugenkaartlezer tegelijk aan moeten sluiten en de bestanden zo rechtstreeks van de geheugenkaart naar de externe harde schijf over zetten.
                      In dat geval heb je een USB-hub nodig, en als je daar een 2,5" externe harde schijf op aansluit dan heb je gewoonlijk wel een extra voeding nodig (dat is mijn ervaring toch met USB-hubs, die leveren niet voldoende stroom voor sommige apparaten als er geen voeding aangesloten is).
                      Het hangt er niet van af of je een hub gebruikt of niet, maar wel of je HD een voeding vereist (meegeleverd) of dat je andere apparatuur via dezelfde usb (interne/externe) hub hebt aangesloten. Ik heb ook zo'n hubje maar de voeding is niet aangesloten omdat mijn usb HD dit niet vereist en ik geen andere componeneten er tegelijk op aansluit indien ik de HD er op heb zitten (en het werkt prima).

                      USB2.0 is een standaard en dus dient elke USB poort minstens 500mA@5V±5% te kunnen leveren (USB3.0 en 3.1 leveren respectievelijk 900 en 2000 mA). De poorten worden intern meestal al per twee gegroepeerd (interne hub) en dan heb je uiteraard 500mA voor beide poorten samen.
                      Gewoonlijk heb je al een muis op één poort aangesloten (max. 30mA als er meerdere ledjes op zitten) of, zoals in jou geval, een usb card-reader (ca. 150mA).

                      2.5" HD gebruiken het meeste stroom bij het starten (zodra je ze aansluit), maar daar is een usb poort ook op voorzien (1,5 tot 5A peak afhankelijk van je moederbord). De usb-bus heeft ook een overstroom beveiliging en zal dus niet beschadigd geraken, maar indien bvb de card reader data aan het schrijven is, kan dit tot corrupte data leiden waardoor het kaartje onleesbaar wordt.

                      2.5" HD van Samsung/Seagate gebruiken zo'n 450mA tijdens het lezen/schrijven (Hitachi-HGST nog minder) en kan je dus zonder bijkomende voeding gebruiken (deze vind je bvb. bij LaCie). Maar je kan inderdaad best niet rechtsteeks van card-reader naar usb HD kopiëren (indien beide op dezelfde hub zitten), maar je kan wel via de HD van een laptop gaan. ! Met een usb2.0 HD op een netbook met USB3.0 moet het wel kunnen.

                      2.5 HD van Western Digital gebruiken meer stroom (1,2A continue) en hebben steeds een extra voeding nodig. Dit ongeacht of je een hub of niet gebruikt, maar een extra voeding op de hub kan uiteraard wel de extra voeding voor de HD vervangen.
                      Last edited by cojon; 25 januari 2014, 02:07.
                      D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                      Comment


                      • #26
                        Re: Backup systeem voor op reis?

                        Western Digital hefet nu deze harde schijf waarin je een sd kaart kunt steken om backups te maken. Lijkt me erg handig.
                        http://www.wdc.com/nl/products/products.aspx?id=1330
                        https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                        Comment


                        • #27
                          Re: Backup systeem voor op reis?

                          Die gast is al bijna een jaar terug
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #28
                            Re: Backup systeem voor op reis?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                            Die gast is al bijna een jaar terug
                            loooooooooool
                            maar toegeven, is toch een blijk van interesse en van zin in helpen!
                            Sony RX10 Mark IV
                            nog een fijne dag verder!
                            Guido

                            Comment


                            • #29
                              Re: Backup systeem voor op reis?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
                              Western Digital hefet nu deze harde schijf waarin je een sd kaart kunt steken om backups te maken. Lijkt me erg handig.
                              http://www.wdc.com/nl/products/products.aspx?id=1330
                              zou je daar een externe kaartlezer kunne op aansluiten? Ik werk met CFkaarten..
                              Sony RX10 Mark IV
                              nog een fijne dag verder!
                              Guido

                              Comment


                              • #30
                                Re: Backup systeem voor op reis?

                                ben al bijna een jaar terug maar toch nog veel interesse want binnenkort ben ik weer weg bedankt dus
                                Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                                www.ginodepreter.com

                                Comment

                                Working...
                                X