Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring slingbag vs. rugtas vs. schoudertas?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ervaring slingbag vs. rugtas vs. schoudertas?

    Oorspronkelijk geplaatst door PeterGD Bekijk bericht
    Hi,

    thanx voor de diagnose (GAS),
    weet ik eindelijk waar ik aan lijd...

    Greetz, Peter
    Betaalt u contant of per overschrijving?

    IZ.
    For Greater Good - Ambient Music for the Masses

    Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

    Comment


    • #17
      Re: Ervaring slingbag vs. rugtas vs. schoudertas?

      Grootste voordeel van een slingshot vind ik dat je gewoon snel de hele camera kan uitnemen/wegsteken en deze dus niet langdurig in de hand of om je nek moet dragen.

      Ik heb zowel de AW202 als AW302.
      De 202 is voor mij de perfecte tas als ik er alles in kan krijgen. Van de belasting op één schouder hen ik geen last.
      De 302 geeft iets minder goeie toegang tot alle spullen en begint na een halve dag aan draagcomfort te missen (de lendegordel stevig aansnoeren neemt wel het gewicht van je schouder en is een tijdelijke tussenoplossing).

      Indien je de natuur intrekt, moet je zeker ook de nodige plaats rekenen voor ander materieel (drank, eten, ..., statief) en zou ik omwille van totaal gewicht/draagcomfort voor een rugzak model kiezen (mijn volgende aankoop).
      D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

      Comment


      • #18
        Re: Ervaring slingbag vs. rugtas vs. schoudertas?

        Ik denk dat er ook moet op letten dat de ritsen niet te veel korte 90° bochten maken. Mijn slingshot 300AW scheurde daar uit. Wel gratis een nieuwe gekregen, zelfs zonder aankoopbewijs.
        Maar wel geen slingshot, mijn nieuwe ken ik nog niet grondig genoeg om er zinnige dingen over te zeggen.

        Comment


        • #19
          Re: Ervaring slingbag vs. rugtas vs. schoudertas?

          Al enkele jaren heel tevreden gebruiker van de lowepro flipside AW400. Zit heel comfortabel, voldoende plaats en toch voor mij ook niet te veel, en je kunt er ook iets uithalen zonder de rugzak neer te zetten.
          Van iets dat over slechts 1 schouder hangt krijg ik altijd rugpijn van.
          Zie ook flickr

          Comment


          • #20
            Re: Ervaring slingbag vs. rugtas vs. schoudertas?

            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Ik denk dat er ook moet op letten dat de ritsen niet te veel korte 90° bochten maken. Mijn slingshot 300AW scheurde daar uit. Wel gratis een nieuwe gekregen, zelfs zonder aankoopbewijs.
            Maar wel geen slingshot, mijn nieuwe ken ik nog niet grondig genoeg om er zinnige dingen over te zeggen.
            Hoe heb je dit gedaan? Ik heb juist hetzelfde meegemaakt met mijn 300AW, maar ik heb die 2e hands gekocht.

            Comment


            • #21
              Re: Ervaring slingbag vs. rugtas vs. schoudertas?

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Heb een tijd een slingshot geprobeerd om dezelfde reden: niet moeten op grond zetten, schuift niet van je schouder en meer op je rug dragen. Maar dat viel voor mij tegen: die hangt steeds over dezelfde schouder en als je die onder je arm doortrekt ben je tegelijk ook half uitgekleed. Ook steeds vrees dat er iets uit zou vallen als ik meer dan het middenste compartiment opendeed. Belast je shouder evenveel als een schoudertas zonder dat je die eens aan de andere schouder kan hangen. Een rugzak draagt inderdaad gemakkelijker gedurende een lange tijd maar als je iets moet hebben zit je telkens met uitdoen-neerzetten-spullen nemen-terug aandoen want je kan die niet overal zomaar laten staan als je foto's neemt.

              Ben terug naar een schoudertas gegaan. Kan je ook iets uithalen zonder op grond te zetten, kan niets uitvallen en als de riem lang genoeg is kan die ook over je hoofd zoals een slingshot. Had vroeger een Lowepro die naast een schouderband ook een heupgordel had. Dat droeg ook heel comfortabel.
              Hier ongeveer zelfde verhaal. Eerst slingshot 100, dan een 200 (indien er geďnteresseerden zijn, ze mogen ze gratis afhalen, ligt hier toch reeds een paar jaar werkloos te zijn), nooit gewoon geworden.
              Telkens bang dat er van alles gaat uitvallen bij het wisselen van objectief.
              Overgeschakeld naar schoudertas, en nog redelijk groot ook, en nooit geen problemen meer.
              Om iets uit te halen, objectieven wisselen enz......zet ik ze gewoon op de achterzetel van de auto, op een bank, een rotsblok....er is altijd wel iets, en anders gewoon op de grond.
              Ik moet er wel bijvertellen dat ik er geen grote wandelingen mee doe.
              Mij moet je van niks anders meer spreken, leve de schoudertas.

              Comment


              • #22
                Re: Ervaring slingbag vs. rugtas vs. schoudertas?

                Hier ook, leve de schoudertas!
                Maar, Hoera, hoera ! voor de Stealth Reporter versie: waterdichte rits vanboven, zodat je snel aan alles kunt zonder de hele tas te moeten openen.
                Ik heb er twee, naargelang de hoeveelheid glas en licht dat ik moet meezeulen: een 200 en een 550.
                En enkel en alleen als er echt ruig moet gedaan worden neem ik nog m'n Computrekker mee.
                Maar deze zou ik binnenkort graag vervangen door iets minder dik en sneller toegankelijk (slingachtigs dus, maar met 2 schouder belts).

                Comment


                • #23
                  Re: Ervaring slingbag vs. rugtas vs. schoudertas?

                  Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                  Hier ook, leve de schoudertas!
                  Maar, Hoera, hoera ! voor de Stealth Reporter versie: waterdichte rits vanboven, zodat je snel aan alles kunt zonder de hele tas te moeten openen.
                  Ik heb er twee, naargelang de hoeveelheid glas en licht dat ik moet meezeulen: een 200 en een 550.
                  En enkel en alleen als er echt ruig moet gedaan worden neem ik nog m'n Computrekker mee.
                  Maar deze zou ik binnenkort graag vervangen door iets minder dik en sneller toegankelijk (slingachtigs dus, maar met 2 schouder belts).
                  Ik heb de Nova 200 AW.
                  Groetjes

                  Comment


                  • #24
                    Ervaring slingbag vs. rugtas vs. schoudertas?

                    Ik heb zowel een schoudertas (Lowepro Nova 200aw) als een rugzak (Lowepro Flipside 400aw). Een sling was geen optie wegens; meer belastend voor rug, diefstalgevoeliger, slijtage bij het draaien van de bag. Ben zeer tevreden van de Flipside, je kan hem voor je hangen om spullen te nemen/lenzen te wisselen, minder gevoelig voor diefstal, minder belastend voor de rug, kan een (groot) statief aan gehangen worden. De schoudertas gebruik ik meer voor materiaal in op te bergen en familiefeestjes, met de rugzak trek ik de natuur in.

                    Deze spullen zijn het goedkoopst te vinden bij Amazon.de ;-)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Ervaring slingbag vs. rugtas vs. schoudertas?

                      Ben er uit en is gekocht:

                      De Kata 3n1-22. In de winkel even gaan testen en mijn gear erin gestoken, werkt allemaal best vlot en plaats genoeg, draagt ook heel fijn vind ik op het eerste gevoel, maar heb er nog geen hele dag mee rondgezeuld uiteraard.
                      Een handige bijkomstigheid is dat de iPad ook meekan in deze tas, niet echt noodzakelijk, maar op verplaatsing altijd handig om dingen eens wat groter te bekijken bijvoorbeeld.

                      Bedankt allemaal voor jullie hulp, en als ik er wat meer ervaring mee heb, post ik mijn bevindingen wel in het Sticky Topic over tassen en zakken



                      IZ.
                      For Greater Good - Ambient Music for the Masses

                      Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

                      Comment


                      • #26
                        Re: Ervaring slingbag vs. rugtas vs. schoudertas?

                        Veel plezier ermee.

                        Het grote voordeel met deze is dat je hem zowel als backpack als als slingbag kan dragen. En met gekruiste draagbanden heb je het draagkomfort op beide schouders als backpack voor langere wandelingen, en je klikt 1 band los om de slingbag-voordelen te hebben.
                        Groetjes,
                        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                        Comment


                        • #27
                          Re: Ervaring slingbag vs. rugtas vs. schoudertas?

                          Als ik naar je lijstje kijk, dan zie ik toch niet dat gewicht een probleem gaat zijn, maar als je het toch zwaar vindt dan zou ik zeker ook op gewicht van de tas letten. Tassen die veel functies hebben zijn meestal zwaarder (uiteraard, maar dat wist je al), en rugzakken zijn enkel goed om heel veel materiaal van een plaats naar een andere te vervoeren zonder d'r gebruik van te maken tijdens de reis.

                          Van wat jij beschrijft (in de stad of "countryside" al lopende fotograferen), is het toch best voor een schoudertas te gaan. En als je echt heel vaak van objectieven wilt veranderen of heel vaak je kamera wilt wegstoppen, dan koop je best eentje zonder flap, maar gewoon met een rits (bvb. Artisan & Artist ACAM-1000).

                          Een andere optie is natuurlijk een heuptas, maar helaas heb ik daar geen ervaring mee.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Ervaring slingbag vs. rugtas vs. schoudertas?

                            Ik heb een lowepro fastpack 100. Klein rugtasje. Heb ook lang getwijfeld wat ik ging kopen, maar ben zeer tevreden over dit concept.

                            Het is dus een rugzakje maar die je ook kan openen als een slingbag. Ideaal!
                            Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

                            Comment

                            Working...
                            X