Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sandisk of lexar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sandisk of lexar

    Oorspronkelijk geplaatst door Roeliee Bekijk bericht
    Bedankt! Goeie service?
    De geheugenkaartjes waren snel geleverd, meer ervaring heb ik er niet mee.
    Zolang er niets mis gaat weet je gewoonlijk niet hoe het met de service is gesteld.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: Sandisk of lexar

      Ik gebruik lexar 1000x CF kaartjes en nog nooit problemen mee gehad.
      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

      Comment


      • #18
        Re: Sandisk of lexar

        Ik hoor hier niemand spreken over Transcend?

        Ik gebruik zelf uitsluitend CF kaartjes en alle van Transcend, geweldige kaartjes. En voor een vaak betere prijs dan SanDisk.

        Als ik nog een tip mag geven, bestel bij Amazon.de, die leveren snel en de prijzen zijn waanzinnig. Service is ook goed.



        EDIT: write speeds van die Transcend zijn maar 45MB/s, dus niet genoeg. Je hebt een UHS104 nodig om ten volle gebruik te kunnen maken van je kaartjes
        Last edited by 1tio1; 15 december 2013, 18:50. Reden: edit
        http://www.facebook.com/TichoOomsPhotography http://500px.com/TichoOoms http://vimeo.com/tichoooms

        Comment


        • #19
          Re: Sandisk of lexar

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          De geheugenkaartjes waren snel geleverd, meer ervaring heb ik er niet mee.
          Zolang er niets mis gaat weet je gewoonlijk niet hoe het met de service is gesteld.
          ik kon de goedkoopste prijs daar ook vinden
          eerst werkte hun link om te bestellen niet, maar na mailtje werd da rechtgezet en besteld, deze gaat nu eerstdaags in mijn brievenbus landen

          Comment


          • #20
            Re: Sandisk of lexar

            Ik heb zonet een 64GB Sandisk kaartje besteld (extreme versie 45MB/s).
            Ik las nogal vaak dat de lexmark kwa schrijfsnelheid niet altijd de opgegeven specs halen.

            Momenteel zit er een 32GB kaartje in mijn D800 (ook 45MB/s) en niettegenstaande grote RAW files van de D800 gaat dat voor mij vlot genoeg.
            Ik weet dan ook waarom ik zou het dubbele moeten betalen voor een 95MB/s kaartje
            Nikon shooter - Samyang fan

            Comment


            • #21
              Re: Sandisk of lexar

              Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
              Ik heb zonet een 64GB Sandisk kaartje besteld (extreme versie 45MB/s).
              Ik las nogal vaak dat de lexmark kwa schrijfsnelheid niet altijd de opgegeven specs halen.

              Momenteel zit er een 32GB kaartje in mijn D800 (ook 45MB/s) en niettegenstaande grote RAW files van de D800 gaat dat voor mij vlot genoeg.
              Ik weet dan ook waarom ik zou het dubbele moeten betalen voor een 95MB/s kaartje
              Ieder beslist voor zichzelf, de extreme van 64gb heb ik al
              Nu zou ik eigenhandig tussen testen of er echt verschil op zit kwa snelheid in de praktijk zoals ze in de youtube filmpjes beweren en ook weer niet
              Een extra 64gb kaartje had ik sowieso nodig

              Comment


              • #22
                Re: Sandisk of lexar

                Moet toch wel altijd even mijn hoofd schudden als ik zie dat men dure toestellen koopt en dan gaat besparen op geheugenkaartjes
                Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                Comment


                • #23
                  Re: Sandisk of lexar

                  Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                  Moet toch wel altijd even mijn hoofd schudden als ik zie dat men dure toestellen koopt en dan gaat besparen op geheugenkaartjes
                  Hoezo besparen ? Het gaat hier om Sandisk en Lexar ? Toch de 2 meeste gekende merken als het op memory kaartjes aankomt ?

                  Ik koop liever 2 64GB extreme kaartjes dan 1 64GB extreme pro kaartje.
                  Ze zijn snel genoeg voor Full HD filmen en bij gewoon gebruik merk je geen verschil. Op 1 seconde is mijn RAW file weggeschreven, en de camera vertraagt niet door de buffer.
                  Enkel als je vaak op volle FPS blijft doorschieten, dan merk je wel iets als je buffer vol zit. Dan vertraagt je camera tot de schrijfsnelheid van je memory card ipv de max FPS.
                  Voor mij telt FPS niet (dan zou ik geen D800 gekocht hebben).

                  Ik heb ook de 70-200/F4 ipv de 70-200/F2.8 ... is dat ook besparen op lenzen dan ?
                  Mijn main shooting momenteel is studio, en daar heb ik geen F2.8 voor nodig.

                  The right tool for the job ...
                  Nikon shooter - Samyang fan

                  Comment


                  • #24
                    Re: Sandisk of lexar

                    Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
                    Hoezo besparen ? Het gaat hier om Sandisk en Lexar ? Toch de 2 meeste gekende merken als het op memory kaartjes aankomt ?

                    Ik koop liever 2 64GB extreme kaartjes dan 1 64GB extreme pro kaartje.
                    Ze zijn snel genoeg voor Full HD filmen en bij gewoon gebruik merk je geen verschil. Op 1 seconde is mijn RAW file weggeschreven, en de camera vertraagt niet door de buffer.
                    Enkel als je vaak op volle FPS blijft doorschieten, dan merk je wel iets als je buffer vol zit. Dan vertraagt je camera tot de schrijfsnelheid van je memory card ipv de max FPS.
                    Voor mij telt FPS niet (dan zou ik geen D800 gekocht hebben).

                    Ik heb ook de 70-200/F4 ipv de 70-200/F2.8 ... is dat ook besparen op lenzen dan ?
                    Mijn main shooting momenteel is studio, en daar heb ik geen F2.8 voor nodig.

                    The right tool for the job ...
                    Kan ik volledig inkomen voor in studio maar het prijsverschil tussen extreme en extreme pro / lexar 600X en 1000X is toch niet maal 2 he. Ik weet wel dat als je ettelijke gigabytes aan foto's moet afhalen van een geheugenkaartje dat een extreme pro of een lexar 1000X dan wel veel tijd kan besparen icm een USB 3 cardreader. Neem hierbij het feit dat als je in de toekomst een nieuwe body zou kopen die wel deze ultrasnelle kaartjes vereist je weer moet investeren. Ik gebruik trouwens voornamelijk CF en alleen SD als backup omdat ik CF veel robuuster vind en een SD al eens per ongeluk gekraakt hebt.
                    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Sandisk of lexar

                      Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                      Kan ik volledig inkomen voor in studio maar het prijsverschil tussen extreme en extreme pro / lexar 600X en 1000X is toch niet maal 2 he. Ik weet wel dat als je ettelijke gigabytes aan foto's moet afhalen van een geheugenkaartje dat een extreme pro of een lexar 1000X dan wel veel tijd kan besparen icm een USB 3 cardreader. Neem hierbij het feit dat als je in de toekomst een nieuwe body zou kopen die wel deze ultrasnelle kaartjes vereist je weer moet investeren. Ik gebruik trouwens voornamelijk CF en alleen SD als backup omdat ik CF veel robuuster vind en een SD al eens per ongeluk gekraakt hebt.


                      Toch 2x als ik goed kan tellen

                      Ivm filetransfer is dat natuurlijk wel waar, maar dat stoort me eigenlijk niet. Het gaat snel genoeg voor mijn smaak.
                      Ik denk dat als ik een nieuwe body ga nodig hebben na deze D800, dat 64GB weer veel te weinig zal zijn. Extreme of geen Extreme pro.
                      CF of SD is een persoonlijke keuze denk ik. Ik heb liever SD. Omdat ik daar overal ingebouwde kaartlezers voor heb (laptop/PC + ipad).
                      Nikon shooter - Samyang fan

                      Comment


                      • #26
                        Re: Sandisk of lexar

                        Ik gebruik liever 4 x 16GB, dan 1 x 64GB.
                        Je 64GB kaartje met al je foto's op moest maar eens crashen, daar gaan de foto's.
                        Op mijn D3 kunnen ongeveer 760 foto's (in RAW, full res) op een 16GB kaartje.

                        Edit:
                        Of 32GB kaartjes, voor de mensen met veel MP.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Sandisk of lexar

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                          Ik gebruik liever 4 x 16GB, dan 1 x 64GB.
                          Je 64GB kaartje met al je foto's op moest maar eens crashen, daar gaan de foto's.
                          Op mijn D3 kunnen ongeveer 760 foto's (in RAW, full res) op een 16GB kaartje.

                          Edit:
                          Of 32GB kaartjes, voor de mensen met veel MP.


                          ik denk da je al heftig gewelddadig moet doen om een SD kapot te hebben.
                          Ze kunnen in principe veel hebben

                          volgens mij mag deze gesloten worden, de beslissing is al lang gevallen en in gebruik

                          Comment


                          • #28
                            Re: Sandisk of lexar

                            Oorspronkelijk geplaatst door teenslets Bekijk bericht
                            ik denk da je al heftig gewelddadig moet doen om een SD kapot te hebben.
                            Ze kunnen in principe veel hebben

                            volgens mij mag deze gesloten worden, de beslissing is al lang gevallen en in gebruik
                            Het hoeft niet persé aan jezelf te liggen he. Een fabricagefout kan altijd.
                            Ik spreek uit ervaring trouwens

                            Comment

                            Working...
                            X