Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitser voor nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: flitser voor nikon

Oorspronkelijk geplaatst door jozefien Bekijk bericht
    Wat is een richtprijs voor de SB 800, denkt u ?
    ik heb er recentlijk nog twee gekocht voor 150€ 't stuk
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
      De sb700 is ook de helft zo krachtig. Een kleine auto verbruikt ook minder....
      GN @ 35mm, rated, m/ft
      Voor de sb700 28/92
      Voor de sb800 38/125

Sent from my iPad using Tapatalk.
      Toon Nikonian
      D700/D7000/glaswerk Nikkor

Comment

ik weet het niet zo met een flits tweedehands te kopen
        je weet niet hoe intensief dat deze gebruikt geweest zijn en dat flitsbuisje laten vervangen is nogal kostelijk
        voor een sb800 was dit rond de €120 toen die bij mij de geest heeft gegeven.
        ik zou voor een nieuwe gaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
          dat flitsbuisje laten vervangen is nogal kostelijk
          voor een sb800 was dit rond de €120
          dan heb je veel betaald! click

maar je hebt gelijk... enkel een flits tweedehands kopen die er nog ongebruikt uit ziet...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht

maar je hebt gelijk... enkel een flits tweedehands kopen die er nog ongebruikt uit ziet...
            het zijn de werkuren die het duur maken he
            ik heb de flits niet laten maken, gewoon een nieuwe gekocht
            en al ziet een flits er nieuw uit , die kan al serieus hebben afgezien kwestie flitsen op vol vermogen x-aantal flitsen
            ik zou er nooit meer dan 40% van de nieuwprijs voor geven, dit omdat je gewoon niet kan controleren of ze flink gebruikt geweest is of niet
            wat de verkoper ook beweert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht

120€ voor een reparatie is niets. Dat is de prijs om de flits open te doen en terug dicht te doen. Voor die prijs kan er niet veel aan onderdelen vervangen worden.
              De normale prijs voor een dergelijke reparatie loopt richting 200€ en meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
                en waarom geen sb900 of sb910 ,
                komen ook vaak voor in 2de hands
                mvg
                Ik heb me al dikwijls beklaagd dat ik een SB900 heb gekocht destijds, en geen 2dehands SB800.
                Een hele nacht rondlopen (partyfotografie) met een D3, SB900 en 14-24 of 24-70 erop weegt al snel door

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                  Zou ik zeker niet doen, ik zie alleen maar minder goede ervaringen met de sb 600 bij ons in de club.
                  .
                  Dat ligt dan toch echt aan je club. Ik gebruik hem zelf al jaren en werkt fantastisch. Ben dan toch wel benieuwd wat de mindere ervaringen zijn?
                  D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                    Ik heb me al dikwijls beklaagd dat ik een SB900 heb gekocht destijds, en geen 2dehands SB800.
                    Een hele nacht rondlopen (partyfotografie) met een D3, SB900 en 14-24 of 24-70 erop weegt al snel door
                    65gr verschil... dan had je beter een D700 gekocht, dat scheelt meer (1075 vs 1425gr)

@t.s. ik heb twee SB800's en een SB900, de Nieuwe generatie (700,900,910) is makkelijker instelbaar maar de sb800 is een zeer goede flitser.
                    D800 en een goed glasservies

Comment

Als ik zie dat men hier voor een SB700 al 190 à 200€ vraagt, heb ik er toch rap genoeg van. Een nieuwe SB700 kost nog geen 250€. En voor 50 meer heb je geen gezeur over prijs en zeker een nieuw exemplaar. Als iemand een SB700 wegdoet heeft dit toch een reden mijn gedacht, want een goeie flits doe je zo maar niet weg.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                      X