Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statiefgekte: mijn eerste statief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Statiefgekte: mijn eerste statief

    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Volgens dit idee

    A good tripod is the essential to take sharp photos. Of course, in some situations I handhold the camera, but whenever possible I prefer to use the tripod: a stable support is very important, in particular for landscape,...


    heb ik de poten uit een tweedehands Manfrotto 190B van 50 EUR gehaald (niks afgezaagd, rubber stoppen opgezet, de poten kunnen er altijd terug in)
    Met balhoofd lichter dan een carbon, maar je moet wel op je knieen gaan zitten (wat bij natuurfotos dikwijls geen probleem is en beter dan niets).
    waarom zou je dit doen ??

    Comment


    • #32
      Re: Statiefgekte: mijn eerste statief

      Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
      Wanneer is die resonantie frequentie dan belangrijk? Het klinkt erg technisch, maar heeft wellicht een praktisch gevolg?
      Bepaalde statieven kunnen aan het trillen gaan als je ze bv in felle wind gaat gebruiken, en dat is nu net wat je NIET wil.
      Carbon is op dat vlak een stuk stijver dan bv. aluminium, en heeft ook een andere trilfreqwentie, vergelijk het wat met een
      stuk metaal waar je een slag op geeft, en dat klinkt als een bel, dat is zijn eigen freqwentie.
      Beste statief is zoals hier reeds gezegd, een houten statief, maar practisch niet handig en zwaar, maar ze worden nog steeds gebruikt
      door astro liefhebbers en door landmeters, op een houten statief heb je practisch geen natrillingen, en ze gaan ook niet aan het trillen in de wind.

      Voordelen van Carbon zijn dat het een zeer licht en stevig materiaal is, en minder gaat trillen in de wind of door andere omstandigheden,
      die Benro C2691 is een heel handig statief, ingeschoven en opgevouwen relatief klein en licht en op zijn hoogste stand toch hoog genoeg
      door zijn vijf secties, een bijkomend voordeel is dat je er een been kan uitvijzen en dit als éénbeen statief gebruiken.

      Comment


      • #33
        Re: Statiefgekte: mijn eerste statief

        Alle statieven hebben hun voor- en nadelen.
        Voor mijn part heb ik ooit 5 statieven gekocht waarvan ik er later van 4 spijt heb gehad.
        Dus verloren geld : tracht zoveel mogelijk te investeren in een degelijk statief en statiefkop, anders koop je er volgende keer weer iets anders.
        Zeg niet dat mijn uiteindelijke keuze de beste was maar ik ben tevreden met de Manfrotto 055 en een of andere 055 ballhead.
        Ja, ik weet zwaar .... maar degelijk. Enfin, ieder zijn ding, niet ?
        Last edited by zoltan; 6 november 2013, 18:33.
        Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

        Comment


        • #34
          Re: Statiefgekte: mijn eerste statief

          Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht
          waarom zou je dit doen ??
          omdat ik GEEN statievengek ben, maar het is soms een noodzakelijk kwaad

          PS: mijn geknutsel weegt met 486RC2 balhoofd 1.475g, staat heel vast met die korte pootjes
          Last edited by palombian; 6 november 2013, 20:25.

          Comment

          Working...
          X