Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra's batterij (reserve) voor Canon EOS 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Extra's batterij (reserve) voor Canon EOS 7D

Oorspronkelijk geplaatst door Haspengouw Bekijk bericht
    Heb begin september met Barts advies ook een batterij voor 5DIII bij Manafont besteld - professionele afhandeling, met verzendingsbericht op 5 september. Alleen ben ik nog altijd aan het wachten op aankomst van mijn batterij (gewone verzending - niet met tracking). Ze blijken dus goed te werken, zijn alleszins goedkoop, maar nu hoop ik dat ze ook aankomen ;-)

Daarnet een mail gestuurd met vraag voor een nieuwe zending, hopelijk wordt dit rechtgezet... Indien zo, dan meld ik dat hier zeker ook.
    Dat is inderdaad wel lang geleden, dan zou die bestelling toch al geleverd moeten zijn.
    Maar ik heb ooit ook wel 8 weken (na de verzenddatum) moeten wachten op een pakje vanuit China, ik denk dat ze die soms per fiets vanuit China naar hier brengen ...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Maar ik heb ooit ook wel 8 weken (na de verzenddatum) moeten wachten op een pakje vanuit China, ik denk dat ze die soms per fiets vanuit China naar hier brengen ...
      Dat kan best zijn, zie er hier dikwijls verschillende rondrijden.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Haspengouw en Bart ook bedankt vr jullie respons, bekijk het nog wel, na de drukte van het stoeltjes seizoen ;-)
        groetjes Ingrid

Comment

Ter info, het blijft stil langs de kant van Manafont - geen pakje en evenmin een antwoord van hun klantendienst. Ik heb hen sinds ons laatste contact begin oktober al drie keer gemaild met vraag voor mijn batterij opnieuw te zenden en er komt simpelweg geen antwoord. Ondertussen twee en halve maand geleden dat ik mn batterij besteld heb... Wat mij betreft, slechte punten voor Manafont dus - een verwittigd man is er twee waard.

Dit was mijn derde transactie-ervaring uit het verre Oosten - de eerste twee verliepen vlekkeloos, deze niet dus. Voor mij wel een aanleiding om in de toekomst nooit voor grote bedragen (was nu voor < 20 euro) via zulke wegen te bestellen - en dus ook niet meer bij Manafont, tenzij ze het alsnog zouden rechtzetten.

Heb begin september met Barts advies ook een batterij voor 5DIII bij Manafont besteld - professionele afhandeling, met verzendingsbericht op 5 september. Alleen ben ik nog altijd aan het wachten op aankomst van mijn batterij (gewone verzending - niet met tracking). Ze blijken dus goed te werken, zijn alleszins goedkoop, maar nu hoop ik dat ze ook aankomen ;-)

Daarnet een mail gestuurd met vraag voor een nieuwe zending, hopelijk wordt dit rechtgezet... Indien zo, dan meld ik dat hier zeker ook.
          Fotograaf uit winterslaap ;-)
          7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2

Comment

Ter info, het blijft stil langs de kant van Manafont - geen pakje en evenmin een antwoord van hun klantendienst. Ik heb hen sinds ons laatste contact begin oktober al drie keer gemaild met vraag voor mijn batterij opnieuw te zenden en er komt simpelweg geen antwoord. Ondertussen twee en halve maand geleden dat ik mn batterij besteld heb... Wat mij betreft, slechte punten voor Manafont dus - een verwittigd man is er twee waard.

Dit was mijn derde transactie-ervaring uit het verre Oosten - de eerste twee verliepen vlekkeloos, deze niet dus. Voor mij wel een aanleiding om in de toekomst nooit voor grote bedragen (was nu voor < 20 euro) via zulke wegen te bestellen - en dus ook niet meer bij Manafont, tenzij ze het alsnog zouden rechtzetten.
            Er schijnen inderdaad problemen te zijn bij Manafont, vroeger was die website betrouwbaar, maar nu blijf je er beter weg...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

heeft er iemand ervaring met de batterijen van Jupio ?
              groetjes Ingrid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
                Ja: slechte.
                Ik heb er ooit een gekocht en die is na een jaar gestorven. Nooit meer Jupio voor mij.
                Op ebay heb ik er dan een gekocht voor 5€ en die heeft na 2 jaar nog de helft van zijn capaciteit. Voor die prijs is dat niet slecht.
                www.bigducksix.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BigDuckSix Bekijk bericht
                  Ja: slechte.
                  Ik heb er ooit een gekocht en die is na een jaar gestorven. Nooit meer Jupio voor mij.
                  Op ebay heb ik er dan een gekocht voor 5€ en die heeft na 2 jaar nog de helft van zijn capaciteit. Voor die prijs is dat niet slecht.
                  oeps, ik zag dat ze die bij Grobet verkopen en dacht daar ben ik nooit bedrogen geweest.
                  groetjes Ingrid

Comment

jup enkel goede. heb er nu twee van. eentje is al bijna 2.5jaar oud nog steeds 3blokjes en een andere een klein jaar.

Hun klanten dienst is ook best goed. destijds redelijk wat problemen gehad met de batterijgrib voor mijn 7d, tot 2maal toe zonder zeveren omgewisseld. Op mijn 5dIII nu trouwens ook een BG van hun merk. gebruik deze niet super veel maar wel zonder problemen.
                    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Hier ook bedenkelijke resultaten met een Jupio batterij voor de 650D.
                      Nog nieuw, gekocht bij Cameranu.nl. Met volle lading wat geëxperimenteerd met Live View (OK dat slikt wat). Daarna 1 x op stap bij daglicht en nog 2 blokjes "vol" maar na 14 foto's was het gedaan!

Comment

door tijdsgebrek vorige vrijdag, had zaterdag ze nodig, dan toch maar ne Canon gaan halen.

blijkbaar toch serieuze verschillende ervaringen met die Jupio
                        Grobet wist me te melden dat ze er tevreden van waren en was er een probleem werd deze zonder poespas geruild (garantie periode)

allen bedankt vr de respons
                        groetjes Ingrid

Comment

Working...
                        X