Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Accu

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon Accu

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Daarom gebruik ik alleen maar 14500 en 18650 lithium-ion accu's met ingebouwde beveiliging (tegen overladen, te diep ontladen en kortsluiting).
    Dat is nu net het probleem bij de niet originele accu's: zit er wel een (goede) ingebouwde beveiliging in. Gaat er bij de originele accu iets mis dan kun je de fabrikant van je camera aansprakelijk stellen wanneer blijkt dat er in de accu-elektronika een fout zit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Zolang je ze niet overlaadt, te diep ontlaadt, niet kortsluit, niet beschadigd en niet in het vuur gooit dan gaat er weinig mis met een lithium-ion accu.
      Daarom gebruik ik alleen maar 14500 en 18650 lithium-ion accu's met ingebouwde beveiliging (tegen overladen, te diep ontladen en kortsluiting).
      Kan ik aan een 'Niet Nikon' accu zien of daar een 14500 of 18650 lithium-ion accu in zit?
      Website: cameraobschuura.nl
      Twitter: @CameraObSchuura
      FaceBook: Cameraobschuura

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cameraobschuura Bekijk bericht
        Kan ik aan een 'Niet Nikon' accu zien of daar een 14500 of 18650 lithium-ion accu in zit?
        Die 14500 heeft een diameter van 14 mm en een lengte van 500 mm (zelfde maat als een AA).
        En de 18650 heeft een diameter van 18 mm en een lengte van 650 mm.

Welke accu er in een accupack gebruikt wordt is afhankelijk van de afmetingen, in een LP-E6 accu van een 5D MKIII past dus geen 18650 accu.
        Er zijn nog andere lithium-ion cellen, in de accupacks van de meeste DSLR's waarbij je aan de vorm ziet dat er twee ronde cellen inzitten wordt een formaat gebruikt dat wat dikker is dan een 14500 (anders krijg je onmogelijk een capaciteit van zo'n 1800 mAh ).
        Daarin zitten waarschijnlijk 17500 of 18500 cellen (die zijn moeilijker los te vinden).
        Maar eigenlijk speelt dat geen rol, want zo'n pack open halen om de accu's te vervangen zou ik zeker niet doen, de kans dat je daarbij kortsluiting maakt is te groot.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Die 14500 heeft een diameter van 14 mm en een lengte van 500 mm (zelfde maat als een AA).
          En de 18650 heeft een diameter van 18 mm en een lengte van 650 mm.
          Lengte zal niet helemaal kloppen denk ik
          D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
            Lengte zal niet helemaal kloppen denk ik
            Het is inderdaad 50 en 65 mm ...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
              Dat is nu net het probleem bij de niet originele accu's: zit er wel een (goede) ingebouwde beveiliging in. Gaat er bij de originele accu iets mis dan kun je de fabrikant van je camera aansprakelijk stellen wanneer blijkt dat er in de accu-elektronika een fout zit.

Als er een fout gebeurd met een originele accu van het merk van de camera heb je een woord van spreken, maar als er een Niet-originele gebrukt werd (hoe goed of slecht, met of zonder beveiliging) zal de camerafabrikant alle verantwoordelijkheid van zich afschuiven. Als de fabrikant kan aantonen dat er een Niet originele accu inzat wel te verstaan.

Comment

Als de prijs van een imitatie accu dusdanig laag is dat je zelf je vraagtekens gaat zetten, dan is moet je het vooral niet doen. Het blijft altijd een kwestie van zoeken naar reviews die de betrouwbaarheid van bepaalde imitatie accu's bevestigen, zodat je die dan kan kopen als een betrouwbare vervanging voor de schrikbarend dure merk accu's.
                Heb tot nu toe voor al mijn camera's diverse imitatie accu's besteld bij http://www.saake-shop.nl en gebruik deze al een aantal jaar zonder ook maar een verschil te merken met de originele Nikon accu's in dit geval.
                Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Ik heb batterijen van het merk goobay in gebruik en dit al enkele jaren zonder problemen.

Comment

gebruik al enkele jaren batterijen van jupio en lenmar in destijds mijn 7d en nu in mijn 5d. gaan even lang mee als mijn originele canon batterijen. dus die 30-40 € die ik uitspaar is de moeite voor mij.
                    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Working...
                    X