Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D800 met grip...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D800 met grip...

[QUOTE=archi;3958401]
    Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
    [I]

Ooit al eens een vertikale opname gemaakt? Grip is dan heel gemakkelijk. Ooit al eens bij vriestemperaturen buiten in een tentje gezeten met een 400-500-600 lens continu op VR? Dan kom je er niet met de standaardbatterij. Ook de gewichtsverdeling op voet van die lange lenzen is voorzien voor een zware (D2-3-4) body.

Eric
    Meer dan 50% van mijn foto's neem ik verticaal, dus ja . Heb jaren een grip gebruikt maar nu voel ik de nood niet echt meer.Het voordeel van de D4 batterij is dat deze inderdaad enorm bestand is tegen koude temperaturen en er amper last van heeft, dat voordeel ben je volledig kwijt als je gaat naar de goedkope namaak. In koude omstandigheden gebruik ik liever 1 batterij in de body en 1 of 2 in mijn binnenzak (waar het warm is), dan 2 in de body.
    Ik weet niet hoe het zit met de originele voet van de 500mm, maar de Kirk versie heeft 2 plaatsen om de statiefvoet te bevestigen (1 voor zware en 1 voor lichte bodies, net zoals bij de 70-200).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
      Sommigen vinden het een handig attribuut maar ik heb bij geen enkele camera de behoefte gehad zoiets er onder te schroeven. De ergonomie van de camera's is zo ontworpen dat het overbodig is.
      Die grips zijn oorspronkelijk op de markt gekomen in de analoge tijd als motor voor snelle filmtransport, later ook als extra stroomvoorziening bij de door sportfotografen gebruikte camera's
      Hi,

heb je wel eens met een grip gewerkt?
      Ik vind het een aanrader.

Greetz, Peter
      Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 16-85 f/3.5-5.6|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 35 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 105 f/2.8

Comment

Vraagje aan TS.
        Wat is het voordeel om een EL18 batterij te gebruiken i.p.v. een EL15 te gebruiken?
        Een 2de EL15 kan je ook nog los meenemen als back-up wanneer je zonder die toch wel grote grip onderweg bent en je hebt ook maar één lader mee te sleuren op vakantie.
        mvg

Patric

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Patric_M Bekijk bericht
          Vraagje aan TS.
          Wat is het voordeel om een EL18 batterij te gebruiken i.p.v. een EL15 te gebruiken?
          Een 2de EL15 kan je ook nog los meenemen als back-up wanneer je zonder die toch wel grote grip onderweg bent en je hebt ook maar één lader mee te sleuren op vakantie.
          mvg

Patric
          oa 1 foto per seconde meer dan bij een el15 batterij dacht ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
            oa 1 foto per seconde meer dan bij een el15 batterij dacht ik
            Alleen in DX formaat, daar worden het dan 5fps, zoals vroeger bij de D200.

Oorspronkelijk geplaatst door PeterGD Bekijk bericht
            Hi,

heb je wel eens met een grip gewerkt?
            Ik vind het een aanrader.

Greetz, Peter
            Ook hier positieve feedback over de grip. Noch bij mijn vroegere D200, noch bij mijn D300 ooit een grip gebruikt, wel vaak de behoefte eraan gehad. Nu, bij mijn D800E eindelijk meteen ook een grip erbij. Nooit meer die ietwat gewrongen houding om in portretstand te fotograferen. Hoewel mijn camera nu bij wijze van spreken "een ton" weegt, gaat de grip er nooit af. Met een additionele handstrap die ik heb, valt het rondlopen met het geheel goed mee.

Oorspronkelijk geplaatst door guydw Bekijk bericht
            Ik gebruik de dste-grip intussen bijna 1 jaar, werkt perfect. Ook de meegeleverde batterij gaat hééééél lang mee. De resterende capaciteit van de batterij kan je inderdaad niet aflezen in het betreffende menu (da's wel een klein ongemak).
            De grip is voor mij toch bijzonder handig bij het nemen van foto's in portretstand. Heb er indertijd 94 euro voor betaald (grip + batterij + lader + transport).
            Maar, haal je inderdaad 5fps in DX?

Walter
            D850

Comment

Met de EnEl-5(Standaardbatterij) behaal je 5fps. Met de EnEl 18 behaal je 6fps. Daarnaast heeft de 18 een langere gebruiksduur. En idd... Voor dat ene beeldje heb ik wat over. Alleen géén €400,00.

Verdere problemen met de grip wel of niet gebruiken of bergruimte en of het wel if niet handig is op vakantie...? Daar heb ik allemaal geen last van!
              Bedankt voor de zinvolle opmerkingen.

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Ik raad een niet OEM grip af.
                Momenteel heb ik er eentje zitten op mijn D7000, regelmatig valt mijn Body uit zogezegd platte batterij.
                Grip ontkoppelen en opgelost.

Zeer vervelend dus.
                Like it Facebook
                Flikr
                Website Original Frame

Comment

Op mijn D300 had ik ook een grip omdat het "nodig" was....
                  Op mijn D3 was het zo voorzien en nu op mijn D800 komt er geen meer.
                  Voor foto's in portretstand heb ik even snel en automatisch mijn hand naar boven en in de studio kan ik desgewenst ook mijn statief nog gebruiken.
                  Het gewicht was er vooral te veel aan voor mij, nu heb ik een reservebatterij op zak.
                  Het hangt ook wat van je body af, dus of je je handen kwijt kan op een kleine body, en velen kicken op de "pro" look
                  D800 en een goed glasservies

Comment

Working...
                  X