Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor nikon D3200 voor van afstand dichterbij te halen ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke lens voor nikon D3200 voor van afstand dichterbij te halen ...

Zou het niet beter zijn dit draadje in het juiste forumonderdeel (objectieven) te plaatsen ? Er komt dan misschien ook nog meer respons.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

aah oeps .. wist niet dat het niet juist stond .. maar ik heb voldoende info hoor !
      en denk dat de keuze wel gemaakt is !dus dankjewel allemaal ....
      alles wat mooi is op zijn eigen manier......is het waard om naar te kijken !

Comment

Tamron heeft zowel een 70-300 met als zonder VC (= beeldstabilisatie = VR bij Nikon) en uiteraard is daar een prijsverschil tussen.

VC is een 'snufje' dat je toelaat sluitertijden tot 3 ŕ 4 stops (= 8x tot 16x) korter dan 1 / (brandpuntsafstand x 1.6) te gebruiken zonder risico op bewegingsonscherpte (door beweging van de camera).

Zelfs als je nu meent dit niet nodig te hebben is dit het prijsverschil toch waard (misschien wel nodig in de toekomst / verkoopbaarheid van de lens).
        D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht

Dan kan je beter schrijven "kiekjestrekker",
          U neemt een vrachtwagen mee om u ego te vervoeren zeker.
          Mensen die anderen kiekjes trekkers noemen nodig ik uit hun werk te posten kan iedereen uit leren hoe het dan wel moet.

Comment

Dergelijke opmerkingen heb je echt niet nodig als "beginner"

Comment

Inderdaad, ik wens hier vorige comments bij te treden. Blijkbaar zitten hier soms wel echt dikke nekken die op een degenererende manier manier comment wensen te plaatsen op mensen die een simpele vraag wensen te stellen. Mijn visie; als je niet in staat bent om op een respectvolle manier voor de poster een comment te plaatsen; laat het dan!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lien83-04-2013 Bekijk bericht
                nou ik het totaal geen probleem met mezelf een kiekjestrekker te noemen hoor ;p
                Wie de volledige tread leest zal zien dat die term helemaal niet negatief bedoeld was en ook niet door de TS zo ervaren werd. Anderen menen nu blijkbaar dat ze de TS hierin moesten corrigeren. Men kan op die wijze evenveel problemen maken van het woord ammateur.

Voor mij is een kiekjestrekker iemand die graag zonder (te) veel technische poespas foto's maakt en die zowel bij het fotograferen als bij het bekijken/verzamelen van de foto's veel meer plezier beleeft dan aan het super optimaal, ongelooflijk perfect instellen van beeldkader, witbalans, schaduwpartijen, sluitertijd vs scherptediepte, ... .
                Hier staat dus niet in dat kwaliteit onbelangrijk is of dat een kiekjestrekker niets van fotografie kent of geen interesse in de technische aspecten heeft. Wat voor de ene veel poespas is, is dat voor een ander niet. Ik denk dat het ook op die wijze zo bedoeld en zo begrepen was en dat er dus nergens een gebrek aan respect valt te bespeuren.

Misschien moeten er eens werk gemaakt worden van officiële gradaties/terminologie:
                - prutser
                - kiekjestrekker
                - hobyďst
                - amateur
                - professioneel
                En in combinatie krijg je dan bvb.
                - amateur kiekjestrekker
                - professioneel prutser
                D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Working...
                X