Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief + kop voor uitsluitend macro-fotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Statief + kop voor uitsluitend macro-fotografie

Arca Swiss heeft nog een alternatief voor de Cube: de d4. Zeer precies te regelen. Zie: http://www.youtube.com/watch?v=o_I6OPyBXH4
    Let wel op welke koppeling je kiest. De monoball fix moet worden gebruikt met specifieke cameraplaatjes. De Fliplock of de koppeling met schroef werkt met universele cameraplaatjes.
    Geniet van foto's maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
      Arca Swiss heeft nog een alternatief voor de Cube: de d4. ....
      D4!? ... kost ook 4x meer dan de Manfrotto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
        Arca Swiss heeft nog een alternatief voor de Cube: de d4. Zeer precies te regelen. Zie: http://www.youtube.com/watch?v=o_I6OPyBXH4
        Let wel op welke koppeling je kiest. De monoball fix moet worden gebruikt met specifieke cameraplaatjes. De Fliplock of de koppeling met schroef werkt met universele cameraplaatjes.
        Als je dat al wil betalen aan een balhoofd moet je al serieus professioneel bezig zijn, mijn gedacht.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Als je dat al wil betalen aan een balhoofd moet je al serieus professioneel bezig zijn, mijn gedacht.
          Ik heb deze middag DEZE besteld Pol, met een BH2 balhoofd.

Comment

Een repro zuil of een zuil van een oude vergroter,ik gebruik zelf de zuil van de Durst M609 ,of groter model, die van de amateur vergroters zijn niet stabiel genoeg.
            Als je een 13x18 vergroter nog zou vinden zou dat ideaal zijn omdat zowel de kop (in dit geval de camera) als zowel de opname tafel in de hoogte te verstellen zijn.Als kop een Manfrotto Junior Geared head 410.
            In uw geval voor horloges en onderdelen is dit de beste oplossing, je kan er natuurlijk geen vlinders en bloemen mee gaan fotograferen.
            Last edited by L.Cavalier; 27 juli 2013, 18:37. Reden: toevoeging

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door L.Cavalier Bekijk bericht
              Een repro zuil of een zuil van een oude vergroter,... In uw geval voor horloges en onderdelen is dit de beste oplossing, je kan er natuurlijk geen vlinders en bloemen mee gaan fotograferen.
              Je bedoelt toch voor het geval dat men een zuil van een oude vergroter gebruikt ja? Die Manfrotto Geared head is ook perfect mijn oplossing voor de fotografie van plantenzaden met focus layering! Maar ik wil die gebruiken op een "gewoon" statief, weet alleen niet welk. Ik zou een vaste zuil willen bouwen (zoals Beertje hier op het forum) maar ik ben daar geen straffe in ... Ik had gehoopt om ooit een statief van een microscoop kado te krijgen, inclusief scherpstelmechanisme, maar ik was "tweedes" ...
              Die combinatie zou ook nog moeten te gebruiken zijn om mijn planten/bloemen te fotograferen in mijn kweekkas ...
              BTW is die macroslede van Manfrotto z'n geld waard? of toch uitwijken naar Novoflex?
              Let wel, ik doe dat zuiver als hobby en het geld groeit hier niet aan mijn bomen! LOL!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Ik zou me eens een degelijk statief willen kopen voor uitsluitend macro-fototgrafie.

* voornamelijk horloges en horloge-onderdelen, dus het moet géén statief zijn dat zijn benen kan openen tot tegen de grond om daar iets te fotograferen.

* bij voorkeur dus een echt ZWAAR statief: het is enkel voor binnenhuisgebruik - ik ga het ook gebruiken voor lange sluitertijden (lume-shots) , mag dus echt geen krimp geven.

* een deftige kop die erg nauwkeurig te regelen is en geen tiende van een millimeter verschuift.

* moet een 1DMARKII + macrolens kunnen dragen ( 100mm, MP-E 65 mm... )

Kan er iemand mij een beetje op weg helpen ? Ben er te lang "uit" en volg die dingen zo niet meer - maar wil dus de draad weer opnemen.

Bij voorbaat dank !
                Daarvoor gebruik ik een Kaiser RS1 reprostatief, heb ik eens op de kop getikt voor 25€ op een fotobeurs in Antwerpen.

HIER staat er ook eentje te koop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Inderdaad Pol KLIK

Comment

De Arca Cube is nog duurder...
                    Voor betaalbare geared heads moet je naar Manfrotto kijken.
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Inderdaad Pol KLIK

Comment

Working...
                      X