Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1 April vis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 1 April vis

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Omdat ik de user interface van de film camera's veel prettiger vind. Geen eindeloze menu's, geen tientallen functies die je nooit gebruikt.
    Nadat ik in het begin mijn camera eenmaal heb ingesteld, kom ik vrijwel nooit meer in het menu en wat ik toch nog weleens moet instellen, staat in het snelmenu. Alles wat in die menu's staat is gewoon extra tov een analoge camera.

Met mijn F90 kon je ook meer instellen, maar je had er wel een speciale PDA voor nodig en dat is een stuk handiger.

Functies, die je nooit gebruikt, die zie ik gewoon niet op mijn camera door die goed in te stellen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Re: 1 April vis

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
      Conservatisme en nostalgie zet een rem op de vooruitgang,...
      Goh, niet noodzakelijk.
      Er is wel wat meer vraag naar retro looks. En Olympus en Fuji spelen er mooi op in. Sommige uit de PEN en X reeks ogen wel leuk natuurlijk:
      Shop OM SYSTEM | Olympus PEN. Find our range of quality PEN online now. Easy returns. Free shipping on orders +$100.

En daarom moet het technologisch niet stilstaan of achteruitgaan.

SLR's die jaren hebben liggen te verstoffen op zolder kun je meestal niet meer gebruiken omdat door uitharding van het smeermiddel de sluiter vastzit. Dat is wel weer in orde te maken door een handige knutselaar, maar apparaten die niet gebruikt worden slijten net als auto's nog funester dan bij gebruik.
      Dat is vaak de amortisseur die bovenin de behuizing plakt die aan het smelten is geraakt door ouderdom, die lijkt dan eerder confituurachtig ipv de stevige mousse die als schokdemper moest dienen. En die 'confituur' is dan plots over het sluitergordijn gelopen waardoor die moeilijk tot niet meer opengaat. Je kan die er wel afkrijgen met wasbenzine.

Comment

Working...
      X