Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nd & pola filter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nd & pola filter

Als eerste daarom moet je ook geen opschroef ND nemen, maar een voorset dan kan je zelf bepalen hoe je de grijsverloop plaatst, vergt wel wat creativiteit.
    Andere methodiek is meerdere foto's nemen door onder/over te belichten en later deze samen te voegen (Bracketing)

Principeel zal ik het gewoon eerst zonder filter bekijken en pas als de situatie daar (hele donkere voorgrond met vel afstekende lucht) is de ND erbij halen.

De pola gebruik je voornamelijk om reflectie weg te nemen.

Tja, aanbeveling om wat als eerste aan te schaffen, dan toch de pola.
    --------
    "Jullie" fijn dat je de reacties van mijn alter ego ook weet te waderen

Comment

Ah omdat ik ook gelezen heb dat de pola filter het meest gebruikt word om de kleuren groen enzo en blauw en wit beter te doen uitkomen

en dat inderdaad de pola ook om reflecties weg te nemen is.

moeilijke beslissing.

bedankt voor je reacties

groeten

Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      Als eerste daarom moet je ook geen opschroef ND nemen, maar een voorset dan kan je zelf bepalen hoe je de grijsverloop plaatst, vergt wel wat creativiteit.
      Andere methodiek is meerdere foto's nemen door onder/over te belichten en later deze samen te voegen (Bracketing)

Principeel zal ik het gewoon eerst zonder filter bekijken en pas als de situatie daar (hele donkere voorgrond met vel afstekende lucht) is de ND erbij halen.

De pola gebruik je voornamelijk om reflectie weg te nemen.

Tja, aanbeveling om wat als eerste aan te schaffen, dan toch de pola.
      --------
      "Jullie" fijn dat je de reacties van mijn alter ego ook weet te waderen
      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

Comment

Kijk evt. ook even op deze website: www.maxsaver.net

De filters zijn hier aanzienlijk goedkoper! Ik heb er twee keer mijn filters besteld (oa de B+W 72mm MRC SLIM Circular Polarizer voor mijn 15-85mm lens). Helaas ging de verzending de tweede keer mis maar na enkele mails over en weer kreeg ik keurig (en zeer snel) de filter alsnog toegezonden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
          nog een laatste mening aub, welke van de 2 filters zou het best passen bij mijn doelstelling? en is het best om eerst aan te kopen?
          geen.
          ---
          heb nog nooit een filter gebruikt en al mij wolken zijn wit en de luchten zijn blauw.
          zie mijn site.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
          X