Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mobiele harde schijf; must have of puur hebbeding

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: mobiele harde schijf; must have of puur hebbeding

    Als 't alleen bedoeld is voor back-up tijdens vakanties e.d. zou ik kiezen voor een externe SSD schijf. Met een 128Gb SSD zou je toch wel voldoende moeten hebben...
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #17
      Re: mobiele harde schijf; must have of puur hebbeding

      Heb hier meerdere 2,5 HDD's liggen. Moet zeggen dat ik me tijdens het reizen nooit zorgen heb gemaakt over de snelheid. Gebruik het als back-up. De foto's staan op me MacBook Air en op de externe HDD.

      Vandaag een Toshiba store slim 500GB erbij gekocht, aangezien ik over drie dagen naar Korea vertrek. De andere twee 2,5 HDD van 1TB liggen op mijn werk.
      Dit keer voor Toshiba gekozen, omdat gewoon erg klein is.

      Comment


      • #18
        Re: mobiele harde schijf; must have of puur hebbeding

        mijn idee voor een SSD als back-up is ook niet zozeer gebaseerd op de snelheidswinst maar meer op het feit dat hier geen draaiende onderdelen in zitten... is dus gewoon valbestendiger, net als een usb stick. 't Is immers flash-geheugen...
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #19
          Re: mobiele harde schijf; must have of puur hebbeding

          Persoonlijk ik vind de prijs nog veel te hoog van de externe SSD. En zover ik weet als je de externe hdd afkoppelt lockt deze zich, zodat er niks beweegt. Dat van bewegende delen is dan toch alleen van toepassing als hij aanstaat ?
          Zelf sla ik dubbel op en is de externe disk enkel back-up. De foto's blijven gewoon staan op de hdd van de MacBook air. Maar iedereen zijn/haar manier van archiveren/back-upen ;-)

          Comment


          • #20
            Re: mobiele harde schijf; must have of puur hebbeding

            Op reis gebruik ik zelf 2 usb's van 32gb en backup is het enige waar mijn laptop voor uit mijn valies komt .

            Comment


            • #21
              Re: mobiele harde schijf; must have of puur hebbeding

              Een harde schijf is redelijk schokbestendig als ze niet in gebruik is, terwijl ze draait moet je er veel voorzichtiger mee zijn.
              Dat wil nog niet zeggen dat je een harde schijf die niet in gebruik is mag laten vallen, want dat kan wel degelijk voor problemen zorgen.
              Er zijn externe harde schijven die een speciale behuizing hebben die de schijf beter beschermt tegen schokken, dat is al een verbetering tegenover een schijf die in een hard plastieken doosje zit.
              Maar door zo'n behuizing wordt het geheel ook een stuk groter om mee te nemen.
              Voor thuisgebruik zal een heel compacte behuizing wel goed genoeg zijn (als je er voorzichtig mee omspringt).

              Wat de snelheid betreft, er is meer winst te halen door te kiezen voor USB3 in plaats van USB2 (als je laptop/pc een USB3 aansluiting heeft) dan een schijf die meer toeren draait in plaats van eentje die wat trager draait.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #22
                Re: mobiele harde schijf; must have of puur hebbeding

                Ik had een lacie rugged en de schijf kan inderdaad wat hebben, jammer genoeg is de aansluiting waar het kabeltje insteekt het zwakke punt: afgebroken.... Ik gebruik nu een WD passport. 139€ voor 2tb. Heel compact. Er zijn ook 1tb en 500 gb versies.
                Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                Comment


                • #23
                  Re: mobiele harde schijf; must have of puur hebbeding

                  Transcend heeft ook rugged disks - die lijken me iets betaalbaarder dan Lacie. De Lacie's die ik al gekocht hebben hadden indertijd een brakke firmware en om die te patchen moesten die naar de hoofdzetel in BXL... Ik heb dan maar de zegels verbroken en 't zelf gefixt.
                  Geen Lacie meer voor mij.

                  Comment


                  • #24
                    Re: mobiele harde schijf; must have of puur hebbeding

                    Wie weet heb je hier iets aan.
                    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.
                    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                    https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                    Comment


                    • #25
                      Re: mobiele harde schijf; must have of puur hebbeding

                      Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                      Transcend heeft ook rugged disks - die lijken me iets betaalbaarder dan Lacie. De Lacie's die ik al gekocht hebben hadden indertijd een brakke firmware en om die te patchen moesten die naar de hoofdzetel in BXL... Ik heb dan maar de zegels verbroken en 't zelf gefixt.
                      Geen Lacie meer voor mij.
                      Mijn gedacht voor mij ook nooit meer een Lacie
                      Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                      https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                      Comment


                      • #26
                        Re: mobiele harde schijf; must have of puur hebbeding

                        Mijn notebook kan USB3 aan, mijn desktop PC (nog) niet dus moet ik er vooral op letten om eentje te kiezen die voorlopig beide aankan.

                        Wanneer ik echter alle reacties lees lijkt het blijkbaar beter en aangeraden om een geheugenstick (bv. 32GB) mee te nemen i.p.v. een mobiele harde schijf.

                        Met WD heb ik persoonlijk niet zo'n goede ervaringen, mijn pa en ik kochten dezelfde externe HDD via Alternate en beiden waren na een tijdje defect; de voeding was kapot.
                        Uiteraard slim als ze zijn; een nieuwe voeding was niet meer leverbaar omdat ze bij WD ook reeds op de hoogte waren van dit mankement en de voeding reeds hadden vervangen door een verbeterd systeem.
                        We hebben het uiteindelijk wel allemaal opgelost gekregen maar mijn pa was wel zijn volledige back-up (foto's) kwijt.

                        De reden waarom ik voor de Medion HDD wou gaan is omdat ik dacht dat je toch veel opslagruimte krijgt voor een redelijke prijs ?!
                        En ook omdat ik nog nooit problemen heb gehad met Medion producten die ik bij den Aldi heb gekocht, en dat zijn er toch al redelijk wat.

                        Uiteraard is 1TB veel geheugen om als back-up mee te nemen op reis maar voor z'n gewicht en formaat moet je het niet laten want zo'n ding weegt tenslotte niet veel.
                        Bovendien heb je dan ook steeds alles bij de hand; foto's, video's, muziek, etc. wat je zowel thuis als op vakantie kan gebruiken.
                        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                        Comment


                        • #27
                          Re: mobiele harde schijf; must have of puur hebbeding

                          Als je enige bedoeling op reis is, backups te maken van je foto's, dan volstaan een paar sticks. Maak de ruime berekening zoals ik die wat hoger maakte, en koop je stikkies in functie daarvan. Best dus 2 backups, niet zozeer voor technische defecten, maar vooral voor verlies/diefstal of eigen fout (in zee gaan zwemmen met een stick op zak, en daarna in de was... Is een kennis van mij overkomen)
                          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                          Comment


                          • #28
                            Re: mobiele harde schijf; must have of puur hebbeding

                            USB3 blijft altijd compatibel met USB2 en USB1.
                            Je kan dus apparaten met die een USB3 aansluiting hebben altijd aansluiten op een USB2 poort en omgekeerd.
                            Maar als je nu nog een externe harde schijf zou kopen met een USB2 aansluiting, dan zal die op je volgende computer er ook langer over doen om de data over te zetten, de traagste link in de schakel bepaalt de snelheid.

                            In je computer kan je gemakkelijk een kaartje bij steken zodat je ook daar een USB3 verbinding hebt (dat heb ik ook gedaan bij mijn PC, maar er moet dan wel een slot vrij zijn op het moederbord).
                            Een externe harde schijf die nu in een "trage" USB2 behuizing zit, daarvoor kan je ook een behuizing kopen met een USB3 verbinding, dat is ook niet zo duur.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: mobiele harde schijf; must have of puur hebbeding

                              wat is een goede en betrouwbare externe harde schijf voor mijn foto back ups , liefst een mobiele schijf (tussen 500 GB en -1 TB ) welk merk en type ? en met welke bestandextensie moet ik deze formatteren om op mac en windows te gebruiken (ex fat ?)

                              Comment


                              • #30
                                Re: mobiele harde schijf; must have of puur hebbeding

                                Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                                Als je enige bedoeling op reis is, backups te maken van je foto's, dan volstaan een paar sticks. Maak de ruime berekening zoals ik die wat hoger maakte, en koop je stikkies in functie daarvan. Best dus 2 backups, niet zozeer voor technische defecten, maar vooral voor verlies/diefstal of eigen fout (in zee gaan zwemmen met een stick op zak, en daarna in de was... Is een kennis van mij overkomen)
                                Eigenlijk wel ja maar ik zou dan zo'n 1TB mobiele HDD uiteraard ook thuis gebruiken om mijn foto's, video's en muziek als back-up op te slaan.
                                Ik bezit reeds een 8GB USB-stick en zal voor de zekerheid nog een 16GB USB-stick bijkopen. Kom ik voorlopig wel effe mee verder.

                                Maar ik blijf rondkijken naar een mobiele 1TB HDD.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                                USB3 blijft altijd compatibel met USB2 en USB1.
                                Je kan dus apparaten met die een USB3 aansluiting hebben altijd aansluiten op een USB2 poort en omgekeerd.
                                Maar als je nu nog een externe harde schijf zou kopen met een USB2 aansluiting, dan zal die op je volgende computer er ook langer over doen om de data over te zetten, de traagste link in de schakel bepaalt de snelheid.

                                In je computer kan je gemakkelijk een kaartje bij steken zodat je ook daar een USB3 verbinding hebt (dat heb ik ook gedaan bij mijn PC, maar er moet dan wel een slot vrij zijn op het moederbord).
                                Een externe harde schijf die nu in een "trage" USB2 behuizing zit, daarvoor kan je ook een behuizing kopen met een USB3 verbinding, dat is ook niet zo duur.
                                Oké, weer wat bijgeleerd zie en alvast bedankt voor de uitleg en info!
                                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                                Comment

                                Working...
                                X