Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherm medion aldi

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Scherm medion aldi

Ik volg reeds enkele jaren een opleiding tot fotograaf, en in de school zweren ze bij Eizo. En je scherm wekelijks calibreren.
    Wel,, ik werd duizelig van de prijslijst van Eizo. Heb me dan een Philips 247Elh gekocht van rond de tweehonderd euro en een calibrator van 250€.
    Voor ik een beeld laat afdrukken doe ik een proofing met het profiel van het fotolab, en mijn afdruk is dan identiek met mijn schermbeeld.
    Dat is toch wat je ervan verwacht,,, of niet ?
    Het hoeft dus niet zoveel geld te kosten hoor, maar regelmatige calibratie is wel echt noodzakelijk.
    groetjes,
    Ray
    Canon EOS 5D MIV
    https://www.flickr.com/photos/valloray/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Valloray Bekijk bericht
      Ik volg reeds enkele jaren een opleiding tot fotograaf, en in de school zweren ze bij Eizo. En je scherm wekelijks calibreren.
      Wel,, ik werd duizelig van de prijslijst van Eizo. Heb me dan een Philips 247Elh gekocht van rond de tweehonderd euro en een calibrator van 250€.
      Voor ik een beeld laat afdrukken doe ik een proofing met het profiel van het fotolab, en mijn afdruk is dan identiek met mijn schermbeeld.
      Dat is toch wat je ervan verwacht,,, of niet ?
      Het hoeft dus niet zoveel geld te kosten hoor, maar regelmatige calibratie is wel echt noodzakelijk.
      groetjes,
      Ray
      Ray,

Mijn Eizo is ook de duurste niet hoor(+-440€) maar nu ook de goedkoopste niet. Heb hier 2 IPS schermen gehad(eerst een Dell) en nu de Eizo en hebben allebei een soort van ruis weergave...wat afkomstig schijnt te komen van een of andere film die op het eigenlijke scherm is geplakt..Niet prettig werken in het begin,je raakt er wel een beetje aan gewoon..maar toch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
        Kirsten,
        Soms staat een breekt een foto met het juiste contrast en kleur. Op de meeste TFT schermen is dit niet goed te doen omdat deze bovenop het tekort aan kleuren om alles te weergeven ook nog eens verander van contrast naargelang de kijkhoek (de meeste toch). Ik gebruik een Dell Ultrasharp 24" van zo'n 5 jaar oud en deze geeft na callibratie nog steeds 100% RGB en 98% Adobe RGB weer. Een monitor koop je voor een lange tijd (ik toch) en dus geef je best 100 euro meer uit dan 100 euro minder als dat wil zeggen dat je een jaar later toch moet overgaan naar een IPS scherm om je foto's met zekerheid te kunnen bewerken.
        Was sarcastisch bedoeld hoor... Als hobby/amateurfotografe heb/hoef ik geen €€€€€€€ scherm, ik maak foto's voor mezelf die ikzelf mooi vind.
        Wat de rest ervan denkt is bijzaak en dus ook niet mijn probleem...
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Working...
        X