Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Duur reflectiescherm zijn geld waard?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Duur reflectiescherm zijn geld waard?

De laatste tijd maak ik regelmatig gebruik van een reflectiescherm om portretten te fotograferen met bestaand licht (bvb communie-kinderen-baby's,...). Ik ben ondertussen zeker en vast overtuigd van het gebruik van zo'n scherm.
    Maar nu vraag ik me af of een goed (lees; duur) scherm nog eens een hele verbetering zal zijn? Nu maak ik gebruik van zo'n 5 in 1 scherm van (ik dacht) Jinbei, een schermpje van 30 euro.

Meer specifiek is mijn vraag, wat heeft een scherm van California Sunbounce of Lastolite meer dan een goedkoper exemplaar, en hoe groot is het verschil? Wat zijn precies de voordelen van een duurder scherm of de nadelen van de goedkope versie?

Als ik overtuigd geraak van de voordelen van zo'n prijzig scherm wil ik me wel eentje aanschaffen.
    Als het zover komt, gaat mijn voorkeur uit naar volgende schermen;

-Sunbounce Sun-mover Zebra/wit (104 euro)
    -Lastolite tri-grip Sunlite/softsilver ( 114 euro)
    -Sunbounce mini frame + scherm (269 euro)
    Lastolite Joe Mc Nally Uplite Kit (239 euro)

Ik zou zeggen, probeer me eens te overtuigen! En advies betreffende de juiste keuze is ook welkom!
    Alvast bedankt!

Ps, ik weet dat er hierover al veel topics bestaan, ik heb die ook allemaal gelezen, maar ik vind dat mijn specifieke vraag hierboven een nieuwe topic rechtvaardigt.
    Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

Re: Duur reflectiescherm zijn geld waard?

ik heb onlangs een shoot gedaan met een pro zebra & een mini silver, hier komt geen andere nieuwe meer binnen.

ik heb indertijd ooit een goedkope ronde gekocht via ebay, een 5-in-1, 1x gebruikt denk ik buiten en daarnaast nooit meer.

de sunbouncen staan wel op de verlanglijst, veel mooier licht, degelijke strakke schermen en tenminste een degelijke oppervlakte om mee te bouncen
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Ik heb de Lastolite Tri-Grip Sunlit/sofsilve, echt een zeer goede reflector, kan wel niet vergelijken met de andere.
      Heb eerst ook zo'n 5 in 1 gebruikt, maar zoals SVIS al eerder vertelde is het verschil echt groot.

Maar eerlijkgezegd gebruik ik sneller een SB-900 dan een reflectiescherm. Maar als ik een assistent meeheb, komt het reflectiescherm steeds uit de zak.

Comment

De Sunbounce schermen staan veel strakker gespannen dan die goedkope 5in1 schermen. Dit zorgt ervoor dat het licht veel gelijkmatiger gereflecteerd wordt en geeft hierdoor dus geen hotspots zoals die goedkope schermpjes soms wel doen. Ik werk zelf dan ook met een Sun Mover Zebra/wit en Sunbounce Mini zilver/ wit.
        www.indetailfotografie.nl

Comment

check: click
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Bedankt voor de antwoorden.

Nog enkele vraagjes...

Ik hoor en lees overal dat California Sunbounce hét merk is voor reflectieschermen, hoe zit het met Lastolite? Zijn deze schermen ongeveer even goed, een stuk minder goed, of kunnen ze niet eens aan Sunbounce tippen? Het prijsverschil is wel vrij groot alleszins, maar is dit ook gerechtvaardigd?

Wat ik me nog afvroeg... Ik merk dat de portretten die ik fotografeer de reflectie van het licht op hun aangezicht als zeer storend aanvoelen (vooral bij kinderen), en dikwijls sluiten ze spontaan hun ogen (een beetje) of houden ze een hand voor hun ogen.
            Is er ook wat dit betreft verschil tussen goedkope en betere reflectieschermen? Of heeft iemand tips om dit probleem aan te pakken?

Heeft er iemand weet van een workshop 'portretfotografie met bestaand licht', waarbij gebruik gemaakt wordt van reflectieschermen enzo...? Liefst niet té ver van midden-Limburg.

Bedankt!
            Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

Comment

Als je de volle zon in de ogen gaat reflecteren gaat dat altijd storen zowel met een goedkoop of duur scherm.

Beste workshop: CTL in De Haan met Tom.
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Na het zien van het filmpje op onderstaande website ben ik wel erg geïnteresseerd in de Lastolite Uplite Kit.
                http://www.lastoliteschoolofphotogra...ing-the-uplite

Voordeel van dit reflectiescherm is o.a. dat je niet persé een assistent nodig hebt om je scherm op de juiste plaats te houden. Bovendien krijg je eigenlijk een 4 in 1 scherm, waardoor je ook qua kleur kan variëren. Als je toch een assistent ter beschikking hebt kan je de 2 schermen loskoppelen en apart van mekaar gebruiken, op deze manier krijg je eigenlijk 2 schermen waardoor je extra mogelijkheden krijgt.

De prijs bedraagt 239 euro bij Konijnenberg (zonder verzending), maar ik zag net hetzelfde scherm bij cameranu.nl voor 189,95 euro (inclusief verzending). Wat een verschil... Ik neem aan dat het toch om hetzelfde aanbod gaat?

Is er hier iemand die gebruikt maakt van dit type scherm en er zijn mening over wil geven?

Comment

Deze week heb ik mijn reflectiescherm ontvangen en vandaag voor de eerste keer gebruikt. Eerste indruk is heel goed, het is alleszins dag en nacht verschil met de goedkope 5 in 1 reflector die ik eerst gebruikte!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
                    Na het zien van het filmpje op onderstaande website ben ik wel erg geïnteresseerd in de Lastolite Uplite Kit.
                    http://www.lastoliteschoolofphotogra...ing-the-uplite
                    ieuw! wat een lelijke foto's waar dat filmpje mee begint...
                    Hij doet ook het tegenovergestelde van wat ik bij Tom geleerd heb.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                      Hij doet ook het tegenovergestelde van wat ik bij Tom geleerd heb.
                      Qua wat precies? (ik ben helaas nog nog nooit bij Tom geweest, is nogal ver weg voor mij)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                        Qua wat precies? (ik ben helaas nog nog nooit bij Tom geweest, is nogal ver weg voor mij)
                        Tom geeft binnen 3 weken workshop in Aalst als dat interessanter is voor jou qua locatie.
                        Check www.de-fotostudio.be of de bijhorende facebook-pagina voor meer info.
                        Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                          Tjah, laat ik het beantwoorden met een vraag: komt het zonlicht van boven of van onder?
                          voor de rest: workshop van Tom is een serieuze aanrader.

Comment

Ik dacht toch ook dat het licht toch ook van boven komt en niet van onder... Dat toont fotofolio trouwens ook in zijn filmpjes.
                            Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                              Tjah, laat ik het beantwoorden met een vraag: komt het zonlicht van boven of van onder?
                              voor de rest: workshop van Tom is een serieuze aanrader.
                              Ik had al zo'n vermoeden dat het zou gaan om de manier van belichting, van onderen in plaats van van bovenaf Hoewel de Lastolite UpLite mij wel handig lijkt omdat je dan geen assistent nodig hebt, lijkt me het belichten van onder niet handig/ logisch...

Ik zou zéér graag eens een workshop van Tom bijwonen, en hoewel Aalst voor mij dichterbij is dan bijv. Oostende, is het voor mij nog steeds 368,5 kilometer enkele reis rijden. Dat ga ik voorlopig ivm drukte dus helaas niet redden

Comment

Working...
                              X