Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherm om zeep

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Scherm om zeep

Het zit dus zo:

Een hele poos geleden had ik in mijn fotowinkel een folietje gekocht om op mijn beeldscherm te plakken (bescherming tegen krassen). Na een tijd begon die folie aan de hoekjes los te komen. Heb ik die eraf getrokken, waardoor scherm heel erg vuil zag (foto kijken lukt zo goed als niet meer). Fout gedacht blijkbaar, want de fotowinkelman vertelde me doodleuk dat die folie de bovenste laag van mijn scherm er heeft afgehaald. Scherm is dus om zeep.

Niets meer aan te doen en net een mailtje ontvangen dat een nieuw scherm me zo’n €350 zou kosten.
    Geweldig. En ook niet fijn om te weten dat de verkoper mij die folie had aangeraden en me verzekerd had dat dat perfect ‘veilig’ was voor mijn scherm.

Nog iemand hier ervaring mee? Een nieuw toestel kopen zie ik niet zo zitten..
    Sony Alpha 300 met Sony 18-70mm F3.5-5.6 + Sony 18-55mm F3.5-5.6 + Sony 55-200mm F4-5.6 + Sony 50mm F1.8 DT + Sony 30mm F2.8 SAM DT.

Re: Scherm om zeep

Beeldscherm van je camera?

Heb je al van je tak gaan maken bij de verkoper die je die folie heeft aangeraden? Je kan eventueel een klacht indienen bij de economische inspectie.

Als je wat handig bent, en een goed (!) setje schroevendraaiers hebt, kan je dat vrij eenvoudig zelf vervangen.
    Get the best deals for LCD A300 Sony at eBay.com. We have a great online selection at the lowest prices with Fast & Free shipping on many items!

Comment

Jup, van m'n Sony spiegelreflex. Balen, want ik vertrek eind juni op vakantie en kvind het nogal sneu dat ik geen enkele foto in detail ga kunnen bekijken.
      Ik was van plan om hem een mail te sturen, maarja, ik ben uiteindelijk wel de persoon die dat ding gekocht heeft. Had ik dan misschien gewoon niet moeten doen. Maar wist ik veel hé..
      Misschien moet ik dan eens prijs vragen voor dat nieuwe beeldscherm en het zelf vervangen? Misschien ligt de kost dan wat lager?
      Sony Alpha 300 met Sony 18-70mm F3.5-5.6 + Sony 18-55mm F3.5-5.6 + Sony 55-200mm F4-5.6 + Sony 50mm F1.8 DT + Sony 30mm F2.8 SAM DT.

Comment

Check de link in mijn post. Ebay is voor zulke dingen vaak veel goedkoper dan bij de importeur of fabrikant zelf bestellen. Met wat geluk (kies een scherm dat zich in de EU bevindt) heb je dat scherm al eind deze week of begin volgende week. Ik zou er niet op rekenen dat je verged wordt door de verkoper, maar klagen is in dit geval je plicht als consument imho.

edit: blijkbaar alleen verkopers in hong kong en china blijkbaar. Maar eind juni is nog vrij ver weg, normaal moet je tegen dan al wel dat scherm hebben aangekregen.

Comment

Oké, bedankt! Ik ga op zoek!

Comment

ik begrijp toch niet goed wat daar gebeurd is met dat folietje, hoor, dat lijkt meer op zeer fel hechtende plakband dan op een beschermfolie. Ik heb er zo eentje op mijn 60D en dat kan ik afnemen en terugzetten zoveel ik wil zonder problemen, daar zit precies geen echte kleefstof op maar dat lijkt meer op een statische hechting waar door er ook geen resten achterbijven.
            Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Kan me niet voorstellen dat uw scherm zou zijn aangetast door de ' hechtlaag ' (lijmlaag zou ik dit niet noemen) van een beschermfolie ... kan je eens een foto posten.

Comment

Zoek eens op dyxum, mischien staan daar meer en betere tips op - wellicht zat er al een dunne laag/folie op je Sony - en heb je met de 2e folie erover te kleven nu gedeeltes van die eerste folie meegetrokken. Misschien heb je niet eens een nieuw scherm nodig - en kan je die beschermlaag er met iets afhalen, en dan een nieuwe bescherming aanbrengen?

Het is wel een serieuze waarschuwing (ik ga die folie voorzichtig van m'n A55 afhalen en vervangen door een overzetschermpje) - ikzelf gebruik meestal geen folies maar opzetbeschermkappen in doorschijnend plastiek (afin ja polycarbonaat wellicht). Dat gaat iets meer hinderen bij 't kijken, maar da's dan de prijs die we daarvoor betalen.

Comment

Ondertussen is het opgelost, en hoe.... !!!
                  Het bleek dus toch wel om resten van de plakfolie te gaan, en helemaal niet om de grondlaag die beschadigd was. Met heel veel geduld hebben we de ‘plak’ eraf kunnen krabben, en mijn schermpje is zo goed als nieuw!!
                  € 350 uitgespaard dus…
                  Misschien dom van mij om de verkoper te geloven, maar hij had mijn toestel van dichtbij bekeken en onderzocht, en zijn conclusie was dat ik wel degelijk een nieuw scherm nodig had. Dus dan ga ik ervan uit dat hij gelijk heeft. De laatste keer dus.

Comment

ik zou toch een andere winkel zoeken als er zo van die verkopers rondlopen
                    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Working...
                    X