Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke laptop??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke laptop??

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
    Als je niet met Windows kan werken, is apple inderdaad beter voor jullie...
    manman, slaat toch ook weer nergens op.
    Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jhoub Bekijk bericht
      manman, slaat toch ook weer nergens op.
      Waarom denk je dat er een achter staat? Ik bedoel gewoon dat velen van de applegebruikers niet eens met Windows 8 en andere besturingsprogramma's kunnen/willen werken (op een pc van dezelfde prijsklasse), hoe kunnen ze dan weten dat het beter is?
      Ach ja, we gaan hier geen wasted topic van maken en gewoon antwoorden op de ts.
      Die Medion ziet er niet echt stevig uit (zeker als het enkele jaren moet meegaan). Die Inspiron ziet er ook wel goed uit, en heeft tenminsten metalen chasis.

Comment

Die Medion ziet er niet echt stevig uit (zeker als het enkele jaren moet meegaan). Die Inspiron ziet er ook wel goed uit, en heeft tenminsten metalen chasis.
        Toch nog evel laten weten dat het deze geworden is. De laptops uit de gaming reeks Erazer zijn toch wat overkill...
        http://www.medion.com/be/prod/MEDION...top/30015438A1

Inderdaag geen metalen chasis, praktisch gezien zal deze desktop replacer niet veel velder reizen dan de kast en terug naar het bureau. Voor de rest moet ie volgens mij qua specificaties er toch enkele jaren tegen kunnen...Datacolor Spider 4 is ook onderweg.

Bedankt allen voor de nuttige reacties.

Comment

Gewoon even laten weten dat er ook nog anders opties zijn dan de grote merken. Op www.bto.eu kan je een in nederland gemaakte portable samenstellen. je zal zien dat er veel modellen zijn die behoorlijk voordelig zijn en waar je een hoop dingen zelf kan kiezen...

Ben daar zelf op dit moment ook mee bezig ( portable zoeken) en daarop kom ik tot verrassende prijzen voor supersnelle config's...

ps: de prijzen zijn ex btw ....
          lidnummer: BD1995BE

Comment

De Dell Precision serie is niet goedkoop, maar is zijn geld waard (M6700 is de 17").
            Mijn vorig toestel op werk was een M6400. Gigantisch zwaar -alleen al de voeding was meer dan 1kg!-, luidruchtig en vreselijk duur (gelukkig moet ik het niet betalen). Net na garantie begon de koeling te falen. Zo'n quad core extreme, sterke grafische kaart, enz valt in het niets met de prestaties van mijn huidige i7 met SSD, die minder dan de helft heeft gekost.
            De M6700 mag nu wel de krachtigste portable zijn, binnen 2 à 3 jaar koop je voor een derde van de prijs een beter toestel.

Thuis hebben we een simpele 13" Toshiba voor mail/surf/serietjes kijken. Hij is al van de trap gevallen en een paar keer van het bed en nachtkastje. Werkt nog perfect. Met een 128Gb SSD heb ik er recent nog nieuw leven in geblazen. Zo zie je maar dat bouwkwaliteit en prijs relatief zijn.

Een 17" ivy bridge i5 met 8Gb ram, 256Gb SSD en een netwerk storage (nas) of externe HDD als het transporteerbaar moet zijn. Dat heb je voor ruim onder de 1000€.

Ik zou het zelf niet zien zitten om op een 17" schermpje mijn foto's te beoordelen/bewerken, ongeacht de kwaliteit van het scherm en de snelheid waarmee de beeldjes erop verschijnen.
            Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast

Comment

Voor de prijs van een pc van nu, krijg je over 3 jaar ongeveer 2x de performance. Dat is zo voor ELKE pc.
              De m6700 gebruikt ook niet de standaard I7 processor, grafische kaart, moederbord, ram-latjes en ssd... De M6700 is zo duur omdat de grafische kaarten die erin zitten bijna het duurste onderdeel zijn.

Comment

Als je Mac te duur vind, dan zou ik bij Sony ook maar weg blijven....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door montana Bekijk bericht
                  Ik kan niet anders dan Apple aanraden, ge kunt geen betere hebben.
                  zeker als je in die prijsklasse gaat...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alca535 Bekijk bericht
                    Mijn vorig toestel op werk was een M6400. Gigantisch zwaar -alleen al de voeding was meer dan 1kg!-, luidruchtig en vreselijk duur (gelukkig moet ik het niet betalen). Net na garantie begon de koeling te falen. Zo'n quad core extreme, sterke grafische kaart, enz valt in het niets met de prestaties van mijn huidige i7 met SSD, die minder dan de helft heeft gekost.
                    De M6700 mag nu wel de krachtigste portable zijn, binnen 2 à 3 jaar koop je voor een derde van de prijs een beter toestel.

Thuis hebben we een simpele 13" Toshiba voor mail/surf/serietjes kijken. Hij is al van de trap gevallen en een paar keer van het bed en nachtkastje. Werkt nog perfect. Met een 128Gb SSD heb ik er recent nog nieuw leven in geblazen. Zo zie je maar dat bouwkwaliteit en prijs relatief zijn.

Een 17" ivy bridge i5 met 8Gb ram, 256Gb SSD en een netwerk storage (nas) of externe HDD als het transporteerbaar moet zijn. Dat heb je voor ruim onder de 1000€.

Ik zou het zelf niet zien zitten om op een 17" schermpje mijn foto's te beoordelen/bewerken, ongeacht de kwaliteit van het scherm en de snelheid waarmee de beeldjes erop verschijnen.
                    Die precision reeks van Dell mag je niet vergelijken met een "gewone" laptop. Dat zijn de grafische workstations in laptop formaat.
                    Dan kan je een gewone PC ook gaan vergelijken met hun precision versies. Als 1 deftige Xeon processor dan al meer kost dan een deftige gewone PC van 1500€, dan weet je dat de vergelijking mank loopt. Maar die werkstations zijn de enige waar je meerdere Xeons inkrijgt samen met meerdere grafische kaarten.
                    Uiteraard zijn dergelijke PC's te duur. Stellen dat je over 3 jaar hetzelfde kan kopen voor minder geld is ook niet bijster waardevol : Een ontwerper wil vandaag zijn 3D CAD werk of zijn FEA berekeningen vlot kunnen doen, en niet over 3 jaar...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                      Als je Mac te duur vind, dan zou ik bij Sony ook maar weg blijven....
                      buiten dat een sony ongeveer de helft kost tov een mac met dezelfde spec
                      terug on topic
                      allee eigenlijk mag het topic afgesloten worden denk ik
                      de ts heeft namelijk een nieuwe laptop gekocht
                      zie # 18

Comment

Working...
                      X