Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon SB-700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon SB-700

Ik heb sinds een tijdje een Nikon SB-700 flitser, maar zit met wat vragen.
    Qua flitsen ben ik nog een leek en dus vroeg ik me af of iemand mij hiermee kon helpen?

Een ander puntje is het volgende. Ik zag ergens dat Nikon met een infrarood systeem werkt.
    Ik heb een D5100, is dat infrarood systeem mogelijk in deze combinatie en zo ja, kan iemand er mij mee helpen?
    Door gebrek aan externe lichtbronnen (komt later wel), zou ik graag men SB-700 apart van mijn body gebruiken.
    Lukt dat via het infrarood systeem?

Groetjes
    Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
    Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

Re: Nikon SB-700

Nee, een D5100 heeft geen commander modus. Dan heb je ofwel een andere body nodig, of een tweede sb-600, 700, 800, 900 of 910.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timo1988 Bekijk bericht
      Lukt dat via het infrarood systeem?
      met een goedkoop radio triggertje kan je veel makkelijker werken! Zie sticky van het strobist forum.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
        of een tweede sb-600,
        die dus niet.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          met een goedkoop radio triggertje kan je veel makkelijker werken!
          Ook in deze combinatie?

Oorspronkelijk geplaatst door Timo1988 Bekijk bericht
          Qua flitsen ben ik nog een leek
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Ook in deze combinatie?
            jawel! AK-TTL triggers... maar ik zou eenvoudig met een setje RF602's werken... is veel beter om te begrijpen wat je eigenlijk doet...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              die dus niet.
              De sb 700 als commander en de sb 600 als slave werkt prima.

Comment

Ik heb deze combinatie ook, en ik stuur mijn SB-700 (in slave) aan via de ingebouwde flash van de camera.

Ik zet de ingebouwde flash op zijn zwakst, en bij de SB-700 regel ik manueel de power.

Wel enkel indoors gebruikt, dus ik weet niet wat het resultaat zal zijn wanneer ik dezelfde opstelling buiten zou gebruiken. Maar buiten zou ik persoonlijk toch ook gewoon voor radio triggers gaan. Lijkt mij het verstandigste.
                Mvg,
                Rudy Mas
                Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Working...
                X