Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterij LP E6; nieuw of namaak?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: batterij LP E6; nieuw of namaak?

Hier ook 2 originele in een "alternatieve" grip op de 7D, en 2 compatibele als reserve.
    Ze zijn trouwens nog goedkoper te vinden :http://www.benl.ebay.be/itm/Battery-...item3381203101 (met gratis verzending natuurlijk) en er staat bij dat ze compatibel zijn met de originele laders.
    Bij mijn compatibele accu's geen probleem qua laden, alles op originele lader.
    Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

Comment

Ik (topicstarter) heb me ondertussen zo'n originele batterij batterij gekocht via marktplaats, waarvan ik betwijfelde of het wel een originele kon zijn vanwege de lage prijs (ong 25 euro)... En ik moet zeggen; ze ziet er redelijk identiek aan de originele, hetzelfde doosje erbij en hetzelfde beschermplaatje, ook de batterij ziet er (op de lotnummer na) identiek uit. Nog even uittesten of ze ook even goed presteert, nu nog op zoek naar een goedkope en originele batterijgrip
      Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
        Ik (topicstarter) heb me ondertussen zo'n originele batterij batterij gekocht via marktplaats, waarvan ik betwijfelde of het wel een originele kon zijn vanwege de lage prijs (ong 25 euro)...
        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          Bedankt voor de waarschuwing, bouk.

Ik heb mijn batterijen nog eens goed vergeleken, en nu valt me op dat één ervan in China is gemaakt, en één in Japan. Op de ene staat "Made in China" en op de andere staat "Cell made in Japan. Pack assembled in China" Maar er staat dus niet 'MDAE in Japan' zoals in de topic-link hierboven. Bovendien heb ik de batterijen eens rap getest en op 't eerste zicht is er geen probleem.
          Ik zal binnenkort hier laten weten of de prestaties ervan ook vergelijkbaar zijn.

Is het überhaupt mogelijk dat eentje ervan in Japan gemaakt is en eentje in China en dat het toch twee 'echte canons' zijn?
          Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            Hier gaat het over bedrieglijke praktijken waarbij de verkoper beweert dat hij echte merk accu's verkoopt, maar toch de veel goedkopere compatibele accu's levert aan de klanten.
            Of die accu's goed of slecht zijn, dat doet er zelfs niet toe, als je betaalt voor originele accu's, dan moet de verkoper die ook leveren.

Zo'n verkopers maken enorme woekerwinsten op de kap van hun klanten die "in de zak" worden gezet.

Als er "battery pack for Canon" op staat, of "Pisen" als merk (dat is zo bij de LP-E6 compatibele accu's die ik hier heb liggen), dan weet je duidelijk dat het niet over originele accu's van Canon gaat.

De originele accu's van Canon worden waarschijnlijk ook in China in elkaar gestoken, daaraan kan je niet zien of het originele Canon accu's zijn of niet.
            Last edited by Black B@ndit; 11 april 2013, 17:03.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
              Is het überhaupt mogelijk dat eentje ervan in Japan gemaakt is en eentje in China en dat het toch twee 'echte canons' zijn?
              Jep ... zonet mijn ' echte ' originele LP-E6 geinspecteerd :

CANON INC CELL MADE IN JAPAN
              FURTHER PROCESSED IN CHINA

batchnummer VICC

Er bestaan ook fake originele laders Canon ... die zien er uitwendig indentiek uit ... maar op de rugzijde geen batchnummer gegraveerd en een lowcost kabeltje er bij ... inwendig een universeel printje en een fake middenste contact ... gewoon niet aangesloten daar de universele print dit niet heeft ... laden is dan ook veel trager ( idem voor Nikon enz )

Comment

Kan je me vertellen of je de batterij van Phottix bedoeld of koop je het eigen huismerk.

Comment

ik gebruik de Phottix battery grip voor de 60D en heb er 2 Phottix batterijen bijgekocht.
                  voor iets van een 55 euro + 40 dacht ik.
                  Nog geen enkel probleem mee gehad.
                  De batterijen los ik telkens af met een originele (ik gebruik ze per 2 in de grip)
                  ik probeer...
                  mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Bij mijn canon had ik verschillende neppers naast een echte. Geen enkel verschil.
                    Nu, bij mijn Nikon 1 heb ik één originele en twee neppers. En die neppers deugen
                    voor geen meter. Twintig foto's en ze zijn leeg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                      ik gebruik de Phottix battery grip voor de 60D en heb er 2 Phottix batterijen bijgekocht.
                      voor iets van een 55 euro + 40 dacht ik.
                      Nog geen enkel probleem mee gehad.
                      De batterijen los ik telkens af met een originele (ik gebruik ze per 2 in de grip)
                      Hier een Meike grip voor de 60D €41 en 3 Meike batterijen €24, en die gaan nu toch al 2 jaar, zonder enig merkbaar verschil met de originele, mee. Ze kunnen ook geladen worden in de originele lader van Canon.
                      Ik heb ook eens een nepper gekocht voor mijn vorige gsm en dat was noppes: elke dag opladen.....
                      Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Ik heb een originele voor m'n 60D en ééntje die ik besteld heb via deze site en ik ben er toch zeer tevreden over!
                        http://www.subtel.nl/lp-e6-accu-voor...ion-200932.htm

mvg,
                        Dave
                        Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro

Comment

Ik heb naast mijn originele accu nog twee neppers gekocht via ebay voor mijn batterygrip. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk geen verschil merk behalve dan een fors prijsverschil. Wellicht dat ze iets minder lang meegaan maar aangezien ik in de batterygrip toch twee batterijen gebruik is dat per saldo altijd minimaal gelijk aan de originele denk ik dan maar.

Comment

Deze week ook twee nep LP E6 accu's toegekomen vanuit Singapore: kostprijs 2x16,5=33 euro, was 8 dagen na bestelling gratis thuisgeleverd

Heb er wel op gelet dat ze dezelfde karakteristieken hadden (7,2v en 1800mAh). Zijn prima geregistreerd op mijn 7D. Deze namiddag in str..weer naar special olympics geweest in Gent. Accu's hebben prima werk geleverd en hun levensduur lijkt identiek aan mijn originele. Ik nam het risico aangezien ze als reservebatterijen voorzien waren.
                            Gezien de blijkbaar goede resultaten zal ik ze alternerend gebruiken met mijn échte. Tijd zal uitwijzen of mijn 33 euro goed besteed geweest zijn.
                            Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
                              Heb er wel op gelet dat ze dezelfde karakteristieken hadden (7,2v en 1800mAh)
                              Elke lithium-ion cel heeft dezelfde spanningskarakteristiek.
                              Tijdens het laden wordt de spanning door de lader beperkt tot 4,2V, dat geeft de maximale capaciteit zonder dat de accu gevaarlijk wordt (een overladen lithium-ion accu kan exploderen).
                              Die spanning zakt geleidelijk terwijl de accu stroom levert, en dan zit er gewoonlijk in de accu of in het toestel waarin de accu zit een beveiliging die ervoor zorgt dat de accu niet verder dan 2,8 - 3V ontladen wordt (want dan kan het weer mis gaan als je ze probeert te laden).

De spanning is dus hetzelfde, de bruikbare capaciteit die opgegeven wordt door de fabrikant, daarmee moet je wat geluk hebben dat die ook werkelijk correct is (meestal is dat minder dan wat er op de accu staat).
                              Een lithium-ion accu kan trouwens tot 20% van de bruikare capaciteit verliezen per jaar, dat wil zeggen dat een 1000mAh een jaar later nog maar 800mAh kan leveren.
                              Hoe correct de opgegeven capaciteit dan is als een accu een paar jaar in de winkel heeft gelegen, dat weet je dus niet (dat geldt ook voor de dure originele accu's, maar sommige goedkopere beginnen al eerder een flink stuk van de capaciteit te verliezen, je moet dus wel wat geluk hebben als je een accu koopt...).
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Working...
                              X