Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

L-plate voor Canon 7d met grip op Gitzo statie met Gitzo GH3750QR Off-Centerbalhoofd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• L-plate voor Canon 7d met grip op Gitzo statie met Gitzo GH3750QR Off-Centerbalhoofd

Ik ben op zoek naar een l-plaat om met bovenvermelde combinatie te gebruiken. Wat opzoek werk leerde dat de RRS L-plaat met een ander lock-systeem werkt dan Gitzo.
    Iemand ervaring hiermee? Of weet iemand een (economische) oplossing?

Re: L-plate voor Canon 7d met grip op Gitzo statie met Gitzo GH3750QR Off-Centerbalho

Een Arca-stijl plaat kun je niet zonder meer in Gitzo snelkoppelingen gebruiken. De QR op het CENtrische balhoofd kan met een insteekadapter GS5160CDT Arca-stijl platen vatten, tenminste bepaalde platen, bv van Novoflex. Niet de platen van Kirk, RRS, Benro omdat de zwaluwstaart in deze platen te hoog ligt om in de adapter te passen. De adapter kun je ook niet aanpassen ivm gebrek aan "vlees" om iets af te frezen.

Er is geen insteekadapter voor de EXcentrische QR.

Wil je bij Gitzo blijven kun je overwegen de Arca-adapter GS5360AS te nemen die je op de Gitzoplaat monteert (3/8" schroefdraad).
    Alternatief zou je Arca snelkoppelklemmen van Kirk, RRS, Novoflex ed kunnen overwegen. Addertje-onder-het-gras hierbij is dat de Novoflex platen net niet passen in de klem PCL-1B van RRS (klem zit stijf dicht en de plaat zit nog niet vast. Is wel op te lossen met een vulplaatje onder de Novoflex plaat)

De Arca-stijl klem op de NEK-1 van NatureStuff pakt de Novoflex platen wel.

Groet Hans.

Comment

Re: L-plate voor Canon 7d met grip op Gitzo statie met Gitzo GH3750QR Off-Centerbalho

Bedankt Hans.

Dus als ik een Arca adapter GS5360AS aanschaf samen met een RRS L-plate zal dit werken op mijn Gitzo GH3750QR Off-Centerbalhoofd?
      Last edited by St3ph8n; 16 juni 2013, 10:00.

Comment

Working...
      X