Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kingston SD Class 10 32Gb video geheugenkaart

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kingston SD Class 10 32Gb video geheugenkaart

Hallo,

ik heb een compact camera Sony RX100 besteld. De geheugenkaart uit onderwerp wordt mij voorgesteld om bij te bestellen. Ik heb met Kingston geen ervaring. Mijn vragen dan:

- Is dit een degelijk en goed merk? Als ik andere merken vergelijk met dezelfde eigenschappen (capaciteit, snelheid, ...) dan is Kingston dikwijls de helft goedkoper. Waar ligt dit dan aan?
    - De opslag capaciteit is voor mij voldoende omdat ik toch niet op hoogste kwaliteit zal schieten en voorlopig nog maar enkel in JPEG.
    - Is de kaart krachtig en snel genoeg om verschillende foto's snel achter elkaar te schieten en/of om met goede kwaliteit te filmen? Ga ik niet moeten inboeten op kwaliteit bij het filmen?

Ik kijk vol ongeduld uit naar jullie reacties. Hopelijk zitten er een aantal reacties bij vanuit praktische ervaringen...

Met vriendelijke groeten,
    Charly

Re: Kingston SD Class 10 32Gb video geheugenkaart

Op zich zijn Kingston sd kaarten prima, wat is de voorgestelde prijs?

Ik vond deze van Transcend:
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Hallo,
      bedankt voor de reactie. Wat de prijs betreft: die weet ik niet just. Wanneer men ze koopt in de winkel staat ze 49 euro. Ik heb een set (camera, onderwaterhuis, flits, en nog wat accessoires) gekocht voor onderwaterfotografie. Op de set heb ik een korting gekregen en als je die verekend is het moeilijk zeggen wat de kaart nog kost.

Heeft er nog iemand praktijk ervaring, of is er iemand die kan zeggen (in theorie) of de kaart goed en snel genoeg is om te filmen en foto's te schieten in de modus waarin hij 10 foto's per seconde kan schieten?

mvg,
      Charly

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scharlie Bekijk bericht
        10 foto's per seconde kan schieten?
        dat kan vermoedelijk geen enkele kaart in RAW mode... hier speelt de buffer van je toestel de belangrijkste rol! Persoonlijk bij m'n nikon zie ik amper verschil tussen een snel of een trage kaart... vanzodra de buffer(ca. 17 frames in RAW 14bit) vol zit, gaat het gewoon traag...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

prijzen in GB zijn inderdaad veel interessanter

ik koop doorgaans bij www.mymemory.co.uk, veel keus zowel merken als no-names

ik vermoed dat je camera UHS-I aankan, dan neem je beter zo één, ze zijn nauwelijks duurder (bv Transcend 32GB UHS-I 85 MB/s voor 22.99 GBP)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scharlie Bekijk bericht
            Heeft er nog iemand praktijk ervaring, of is er iemand die kan zeggen (in theorie) of de kaart goed en snel genoeg is om te filmen en foto's te schieten in de modus waarin hij 10 foto's per seconde kan schieten?
            Je hebt straks de camera, dan doe je het toch gewoon en je weet het.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              dat kan vermoedelijk geen enkele kaart in RAW mode... hier speelt de buffer van je toestel de belangrijkste rol! Persoonlijk bij m'n nikon zie ik amper verschil tussen een snel of een trage kaart... vanzodra de buffer(ca. 17 frames in RAW 14bit) vol zit, gaat het gewoon traag...
              Zoals U al kon lezen in mijn oorspronkelijke vraag zal ik zeker in het begin enkel maar foto's maken in JPEG formaat. Moest je daar een reactie op kunnen brengen dan heb ik er meer aan. Maar toch bedankt voor de reactie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Je hebt straks de camera, dan doe je het toch gewoon en je weet het.
                Mijn bedoeling met die vraag te stellen was om van iemand met ervaring (praktijk of theorie) te weten te komen of ik geen miskoop doe met die kaart. Moesten jullie slechte ervaring hebben ermee of als er iemand kan zeggen dat de kaart in theorie sowieso niet snel genoeg is dan kan ik nog een andere kaart kopen. Tis crisis voor iedereen hé, alléé voor mij toch.

Comment

Reken even: in jpeg krijg je bijna 5000 fotos in hoogste resolutie op 32GB, dat ga je niet direct nodig hebben.

Als je vreest dat de kaart in kwestie te traag is (en Kingston is niet gekend voor snelle kaarten) en niet teveel wil betalen, koop dan liever een gegarandeerd snelle IHS-I van 8 of 16 GB, dan ben je zeker.

Comment

Bedankt voor de ractie. Inderdaad, dan heb ik genoeg speling. Maar wat bedoel je nu met een gegarandeerd snelle IHS-I? En dan spreek je nog is van veel minder grote geheugenkaarten... Heb je ook ervaring in andere merken? En welke zijn dan volgens u de betere? De kaart waarover ik spreek, is die dan snel genoeg om in hoogste kwaliteit te filmen? Hebt u daar ervaring mee?
                    Ik kijk uit naar uw reactie.

Ps: ik druk mij misschien verkeerd uit in vorige berichten. Het komt er mij niet op aan om niet (te) veel te willen betalen maar ik vind het zonde om iets te kopen waarvan je nadien zegt, het voldoet niet aan de eisen van het toestel.
                    Last edited by Scharlie; 21 maart 2013, 23:46.

Comment

met een classe 10 kaartje in een compact ga je zeker voldoende snelheid hebben, zeker als het dan nog voor jpg is.
                      Albums
                      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                        met een classe 10 kaartje in een compact ga je zeker voldoende snelheid hebben, zeker als het dan nog voor jpg is.

Comment

Thanks

Comment

Working...
                          X