Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichttekort bij vastgoedfotografie, nieuwe flitser?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lichttekort bij vastgoedfotografie, nieuwe flitser?

    Ik fotografeer vastgoed. Alleen heb ik af en toe bij grote huizen een lichttekort met mijn flitser. Ik heb een Canon 5D met een speedlite 430EX filter. Tot nu toe heb ik het opgevangen door een hogere isowaarde te kiezen. Diafragma kan ik niet te ver open zetten ivm de scherptediepte...
    Ben ik gebaat bij de speedlite 600 of een andere flitser met groter bereik? Graag advies omdat deze toch duur is...
    En is een softbox dan niet fijn om het eerste deel van de foto niet over te belichten? Of houdt deze teveel licht voor het verdere bereik tegen?
    Bedankt!!

  • #2
    Re: Lichttekort bij vastgoedfotografie, nieuwe flitser?

    statief en langere sluitertijd geen optie?

    Comment


    • #3
      Re: Lichttekort bij vastgoedfotografie, nieuwe flitser?

      Oorspronkelijk geplaatst door spice Bekijk bericht
      statief en langere sluitertijd geen optie?
      Ik veronderstel dat zij binnenshuiskamers fotografeert, en dat doet om geen uitgebrande ramen of donkere plekken te hebben.

      Je zou kunnen 2 flitsers inzetten, maar ik zou eigenlijk gewoon met HDR (en dus inderdaad statief) werken om de belichting wat gelijker te krijgen.
      Nikon shooter - Samyang fan

      Comment


      • #4
        Re: Lichttekort bij vastgoedfotografie, nieuwe flitser?

        waarom heb je een flitser nodig bij vastgoed-fotografie?

        Dat je op F8-9 gaat werken om alles mooi te zien, ga ik mee akkoord.

        Doch kan je mijn inziens perfect alles doen in combinatie met een degelijk statief. Zo kan je je sluiter gemakkellijk 30 seconden laten openstaan ofwel een afstandsbediening gebruiken voor nog langer door de bulb-functie op je toestel. Kom je niet toe met 30 seconden op ISO 100 ga je naar 200, nog niet voldoende, ga je naar 400, enz.
        Ook kan je gaan werken met verschillende belichtingen door de spotmetingfuncties etc en dan achteraf je foto's gaan HDR'en zodat je alles mooi erdoor krijgt (dit dan bvb met de buitentuin / lucht etc die je door glas krijgt)

        Als ik je vraag zie, lijkt me eerder eerst een goeie cursus / opleiding van toepassing. Goed materiaal betekent niet automatisch goede foto's. 20000 euro aan materiaal is goed & zal goede beelden opleveren maar de kennis is nog het belangrijkste & dan kan je betere beelden maken met 5000 euro aan materiaal met de nodige kennis dan met 20000 euro aan materiaal zonder kennis.
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Lichttekort bij vastgoedfotografie, nieuwe flitser?

          let op... een canon 600 ex en een canon 580ex leveren maar 2/3 stop meer licht als een canon 430ex!

          Een 580ex heeft evenveel licht als een 600ex en is goedkoper...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Lichttekort bij vastgoedfotografie, nieuwe flitser?

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            Een 580ex heeft evenveel licht als een 600ex en is goedkoper...
            maar is niet meer verkrijgbaar tenzij 2de hands
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment

            Working...
            X