Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eizo schermen goed?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eizo schermen goed?

    Allen,

    Ik had graag jullie gedachten eens gehoord over Eizo monitoren.Ik had namelijk de volgende in gedachte: De Eizo EV2336WFS-BK 23
    Dit zou een IPS paneel zijn.Wou eens weten hoe het zit met kleurechtheid,al dan niet last van backlight bleeding,etc..
    Indien jullie ervaringen hebben met dit scherm hoor ik het graag..Thx alvast.

    Marc


  • #2
    Re: Eizo schermen goed?

    deze schermen zijn toch een vaste referentie voor veel professionelen dus

    kleurechtheid zijn die vrij correct, desalniettemin moeten ook deze gekalibreerd worden om een 'perfect' resultaat te verkrijgen

    IPS-panelen zijn de betere panelen omdat het beeld niet wijzigt als men een andere kijkhoek aanneemt

    daarom worden de XPS-schermen van dell oa ook door veel fotografen gekocht, in combinatie met de goedkopere prijs dan de eizo's
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Eizo schermen goed?

      Ik denk dat je de Ultrasharp serie van Dell bedoelt. (xps zijn de pc's)

      Comment


      • #4
        Re: Eizo schermen goed?

        Ik heb zelf de eizo cg223w en nog moment spijt van gehad. Niet te vergelijken met andere schermen én 5 jaar garantie!

        Comment


        • #5
          Re: Eizo schermen goed?

          Ok dat zijn al goeie reacties..Ik heb sinds vrijdag een Dell ultrasharp U2412M,maar ben niet echt tevreden. Heeft nogal wat last van backlight bleeding en de kleuren zijn ook niet goed af te stellen vindt ik.Ben nu al 3 dagen aan het spelen met de settings en vindt het nog steeds niet ok..Denk dat ik deze ga retourneren..

          Comment


          • #6
            Re: Eizo schermen goed?

            Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
            Ok dat zijn al goeie reacties..Ik heb sinds vrijdag een Dell ultrasharp U2412M,maar ben niet echt tevreden. Heeft nogal wat last van backlight bleeding en de kleuren zijn ook niet goed af te stellen vindt ik.Ben nu al 3 dagen aan het spelen met de settings en vindt het nog steeds niet ok..Denk dat ik deze ga retourneren..
            Waar heb je deze aangeschaft? Gewoon kalibreren met een kalibrator zet de kleuren goed hoor, ik heb hier geen problemen met kleuren dat niet goed af te stellen zijn...
            Backlight bleeding heb ik nu ook op mijn oudste scherm na een 5-tal jaar, links onder in de hoek op een gebied van ongeveer 5*5 pixels is het iets lichter, onmerkbaar bij normaal gebruik, maar wel als ik een puur zwart scherm opzet. Ik denk dat je een afgekeurd model hebt gekregen...

            Comment


            • #7
              Re: Eizo schermen goed?

              Heb deze aangeschaft bij coolblue en het probleem reeds aangekaart.. Mag hem retour zenden en dan sturen ze een andere. Maar denken dat ik een terugbetaling ga vragen en voor de eizo ga gaan

              Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Re: Eizo schermen goed?

                Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                Heb deze aangeschaft bij coolblue en het probleem reeds aangekaart.. Mag hem retour zenden en dan sturen ze een andere. Maar denken dat ik een terugbetaling ga vragen en voor de eizo ga gaan

                Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
                Eizo heeft inderdaad nog betere monitoren en kopen enkel de perfectste panels aan (de uitstekende gaan dan naar Dell en zo en de minder goede gaan naar goedkope chineese merken). Maar hiervoor betaal je ook zeker een premium prijs.

                Comment


                • #9
                  Re: Eizo schermen goed?

                  geld terugkrijgen zal je niet doen hoor

                  en de kleuren krijg je alleen maar goed door middel van kalibratie te doen
                  zelfs de eizo's hebben dit nodig hoor uiteindelijk
                  omgevingslicht speelt allemaal ook een rol
                  Website: http://www.svisimaging.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eizo schermen goed?

                    Geld krijg je wel terug bij coolblue als je wilt... Daar heb je 14 dagen retour recht..

                    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eizo schermen goed?

                      Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                      Eizo heeft inderdaad nog betere monitoren en kopen enkel de perfectste panels aan (de uitstekende gaan dan naar Dell en zo en de minder goede gaan naar goedkope chineese merken). Maar hiervoor betaal je ook zeker een premium prijs.
                      Dus als ik het goed begrijp zijn de panelen van Eizo en Dell dezelfde? Dan kan ik evengoed de Dell bijhouden...

                      Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eizo schermen goed?

                        Er zelf aan prutsen om de kleuren goed te zetten, dat is niet de juiste manier...

                        Je hebt een apparaat nodig om de monitor te kalibreren, dat is de enige oplossing als je de kleuren zo correct mogelijk wil weergeven.
                        Als ze een ander monitor opsturen, dan zal die waarschijnlijk net hetzelfde beeld geven als de monitor die je hebt teruggestuurd.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eizo schermen goed?

                          Yep heb een spyder 4 pro besteld.. Morgen heb ik hem. Dan eens kalibreren vooraleer ik hem terug stuur

                          Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eizo schermen goed?

                            En dan niet gaan schrikken,wanneer je het scherm er wat flauw vind uitzien
                            want de meeste zetten het veel te fel.

                            (dat flauw is natuurlijk sterk uitgedrukt)

                            gr.ron.
                            http://exhi-fotografie.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eizo schermen goed?

                              Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                              Dus als ik het goed begrijp zijn de panelen van Eizo en Dell dezelfde? Dan kan ik evengoed de Dell bijhouden...

                              Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
                              Van sommige modellen: ja, die van de oudere 27" Dell is ook dezelfde als die van de 27" iMac, beide krijgen niet de allerbeste (er kan een klein foutje inkruipen) panels, die zijn voor Eizo en andere premium-merken. Je kan de Dell best inruilen voor eenzelfde (maar nieuwe) als je er zich een lichtlek bevind dat duidelijk zichtbaar is.

                              Comment

                              Working...
                              X