Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke accessoires allround fotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke accessoires allround fotografie

hoi iedereen,
    ik ben nieuw in fotografie (hoewel ik het al jaren had willen doen maar steeds beperkt werd) en natuurlijk ook nieuw op het forum,
    nu heb ik al heel wat naslagwerken gelezen over fotograferen enzo,
    maar ik ben er nog steeds niet aan uit:
    dit heb ik reeds aangeschaft:
    kleine starterscamera canon 1100D
    kitlens canon EF-s 18-55 F3.5-5.6
    bijhoren UV-filter en polarisatiefilter (beiden eerlijk gezegd nog weinig gebruikt)
    tamron af 70-300 4-5.6
    1sd kaart 32gb en 1tje van 64gb
    een statief van het merk eastern oud maar wel efficient, robuust en stevig en vooral de camera staat vast

nu wil ik zoals iedereen mooie foto's maken, ik weet dat de accessoires ze niet vanzelf zullen maken maar zonder kan je ook niet,
    qua fotografie wil ik me vooral bezighouden met de dagdagelijkse foto's van het gezin en uitstapjes, natuurfotografie en meetings van klassieke wagens.
    de vraag is nu welke accessoires mis ik nog en hoe moet ik ze gebruiken (inlichtingen bij dingen die ik al heb zijn ook welkom hoor )

Re: welke accessoires allround fotografie

Dat moet je zelf aanvoelen. Als je regelmatig licht tekort komt kan je denken aan enkele externe flitsers. Of als je wat wil invullen is een reflector ook handig als je een assistent hebt.
    Verloopfilters zijn ook onmisbaar voor landschappen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johny89 Bekijk bericht
      nu wil ik zoals iedereen mooie foto's maken, ik weet dat de accessoires ze niet vanzelf zullen maken maar zonder kan je ook niet
      Er zijn bepaalde effecten die je niet kan zonder filter of zonder flitser, maar accessoires zijn echt niet nodig voor mooie foto's.

Heb je een voorbeeld foto van wat je wil bereiken, waarvan je denkt dat het niet kan zonder extraatjes?
      Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast

Comment

zoals gezegd is een externe flitser op dit moment de enige accesoire die ik kan bedenken, belangrijkste is eigenlijk een paar goede wandelschoenen, daar heb je op dit moment nog het meeste aan, de rest komt vanzelf wel na verloop van tijd en ervaring.
        Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

vergeten bijzetten, 5in1 reflector heb ik onlangs bijgekocht,
          enigste foto die ik momenteel kan bedenken linkt naar de site van een prof fotograaf, wat ik dus volgens de forumregels niet mag doen. foto kopieren wil ik ook niet doen ivm de rechten, als ik een andere vind zal ik hem hierop posten. alvast bedankt

Comment

volgens mijn bescheiden mening heb je momenteel helemaal geen behoefte aan bijkomende accessoires maar wel aan heel veel proberen en oefenen zodat je het huidige materiaal tenvolle kan benutten en dan is het pas tijd om naar uitbreiding uit te kijken. Succes hoor.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

ok, even voor de mensen die hier meer thuis zijn op het forum, waar stel ik dan mijn vragen om van de auto stand van de camera af te kunnen stappen? want ik weet dat op deze stand een echt mooie foto niet mogelijk zal zijn. en voor inspiratie hoe doen jullie dat dan? is er iets waarop ik moet letten om op een bepaalde locatie te kunnen zeggen: deze is echt perfect voor een foto?

Comment

ok, even voor de mensen die hier meer thuis zijn op het forum, waar stel ik dan mijn vragen om van de auto stand van de camera af te kunnen stappen? want ik weet dat op deze stand een echt mooie foto niet mogelijk zal zijn. en voor inspiratie hoe doen jullie dat dan? is er iets waarop ik moet letten om op een bepaalde locatie te kunnen zeggen: deze is echt perfect voor een foto?
                Youtube staat vol van filmpjes over manueel fotograferen, zo ben ik eraan begonnen...

Comment

Probeer eerst de diafragmavoorkeurstand en de sluitervoorkeurstand eens, dan kan je al een idee krijgen van wat deze doen, dan ben je er vrij snel mee weg denk ik. Manueel is dan maar een klein stapje verder.

Probeer zo als maar heel veel te knoeien en prutsen tot je ongeveer alles doorhebt (dit gaat best gepaard met een beetje 'theoretische' kennis). Google eens naar die dingen en dan vindt je meer dan genoeg informatie!

Veel succes ermee.

Comment

Je kunt bijvoorbeeld ook fotograferen in de AV mode (diafragma) deze gebruik ik zelf negen van de tien keer. Tenzij de lichtomstandigheden zo slecht zijn dat ik naar M ga. (M gebruik ik ook als ik gebruik maak van (G)ND filters)

Ik zou nog niet echt gaan kijken naar nieuw materiaal. Zou er eerst voor zorgen de basis goed onder de knie te krijgen. Er zijn genoeg websites waar erg handig informatie staat.

Diafragma, hoe werkt het

De beste sluitertijd kiezen voor een foto
                    De sluitertijd van de camera bepaalt hoeveel licht er op de sensor valt en dus ook hoeveel detail je in een foto ziet. Maar ook hoe scherp of onscherp de foto er uit komt te zien.

Lichtgevoeligheid (ISO), een vergeten camera instelling

De belichtingsdriehoek

Comment

mijn doel qua natuur en dieren :http://forum.belgiumdigital.com/f44/...lk-449608.html natuurlijk weet ik hier zomaar niet te raken

Comment

mijn doel qua natuur en dieren :http://forum.belgiumdigital.com/f44/...lk-449608.html natuurlijk weet ik hier zomaar niet te raken
                        Ik denk dat zowat iedereen naar zo iets verlangt.
                        Ik wens je alvast oa. héél veel geld toe als je dit (torenvalk) beoogt .
                        Groetjes

Comment

Ik weet niet hoe het bij Canon zit maar het eerste én leerrijkste boekje dat ik ooit heb gelezen was de handleiding.
                          Daarna naar de bib ,daar hebben ze verschillende boeken over fotografie voor zowel beginners als gevorderden.
                          Avondschool kan ook, er is keuze genoeg maar het zal niet aan je materiaal liggen want je kan zeker een hele tijd voort met wat je hebt.

veel plezier
                          D800 en een goed glasservies

Comment

Ter info, deze foto is genomen met:
                            5D Mark III
                            EF500mm f/4L IS USM +1.4x III (op 700mm)
                            heel veel geduld en waarschijnlijk ook wat geluk.

Als je zo'n 12000 euro liggen hebt, kan je ook een poging ondernemen
                            En ik reken de accessoires nog niet.
                            Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast

Comment

liggen niet echt maar sparen kan altijd, zowiezo staat er in de toekomst ( als ik deftig genoeg (naar eigen gedacht) kan fotograferen een 1d op het menu helaas ben ik niet gauw tevreden van mezelf
                              nu weet niet of deze 'gepanned' is of gewoon met snelle sluitertijd getrokken, maar zo een dingen zal ik eerst nog moeten leren voor ik het met een zware lens probeer he

Comment

Working...
                              X