Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

K-20x of K-30X?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• K-20x of K-30X?

Ik zou een nieuw balhoofd kopen, en één van deze zou het moeten worden... Maar welk is het interessants. De K-20x kan een belasting aan van 25kg, de K-30x een belasting van 30kg. Buiten wat verschil in grootte en gewicht, zijn het dezelfde balhoofden denk ik... de 30x kost ook slechts €10 euro meer. Mijn logisch verstand zegt dan ook te gaan voor de K-30x, of is het helemaal niet zo logisch? Of zijn er andere balhoofden die het overwegen waard zijn? Het zou voor op een sirui N-2204 of N-2205 (ook hier nog niet helemaal uit... )

Misschien een overbodige vraag maar volgens sommigen bestaat er niet zoiets als een domme vraag, enkel domme antwoorden...

Alvast bedankt!
    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

Re: K-20x of K-30X?

Ik heb de K-30x, gewoon een super balhoofd. Ik denk dat de K-20 ook niet slecht is maar de meerderheid heeft hier op het forum de K-30x.
    Je kan ook altijd de K-40x nemen .

De keuze is natuurlijk aan u maar ik weet dat mijn objectieven niet bewegen op de K-30x.
    Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

Comment

Ik zit met precies hetzelfde dilemma. Gezien het prijsverschil was ik ook voornemens om voor de K30x te gaan ipv de K20x. Echter, de K20x is toch 100 gram lichter en is slecht een paar centimeter korter (ben zelf 2 meter lang dus de lengte van de kop speelt nog een beetje mee om wat extra lengte aan het statief te kunnen geven), mijn statief (Gitzo GT2940L) weegt 'slechts' 1,7kg en dan vind ik de 100 gram van de K20x ineens toch wel een voordeel om het geheel zo licht mogelijk te houden.

Uiteindelijk lijkt mijn keuze toch te gaan voor de K20x ipv de K30x. Tot slot nog een aankoop tip, kijk eens op de website www.foto-tip.pl, je vindt hem nergens goedkoper en ik heb goede verhalen gehoord over de shop zelf.

Comment

Welja... ik weet het nog altijd niet echt eerlijk gezegd... het is maar €10 meer maarja... elk heeft wel zijn voordeel é 100 gram is inderdaad niet veel en de K30x heeft wel een groter draagvermogen, maar vraag me dan af of dit echt wel nodig is? Want 25kg voor de K20x lijkt me toch wel al heel wat, nee? Of mag je dat niet zien als letterlijk 25kg?

Kan je die poolse shop wel vertrouwen? Ik vind het soms al gevaarlijk te bestellen bij onze noorderburen...

Update: net eens die site bekeken...is echt wel veel goedkoper... scheelt 40 euro voor die kop...
        Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

Comment

Wat het balhoofd betreft, een dikker balhoofd werkt gewoonlijk iets beter en preciezer.

Die Poolse shop is betrouwbaar hoor.
          Vrijdagnamiddag bestelde ik er dit statief met balhoofd :

en vrijdagavond heb ik het verschuldigde bedrag overgeschreven
          Vanmiddag is mijn pakje netjes aangekomen en ik kon sinds maandagmorgen via UPS mooi de etappes volgen die het aflegde.
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Working...
          X