Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop lichtmeter - welke

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• aankoop lichtmeter - welke

heeft er iemand ervaring met lichtmeters ?

welke eigenschappen zijn gewenst/ vereist ?
    welk merk ? welk type is duurzaam en makkelijk in gebruik ?
    waar kopen?

heb eens gekeken op de site van Konijnenberg , maar zou echt niet weten wat nu een goede aankoop zou zijn.

de meter zou zowel licht als flitslicht moeten kunnen meten .
    voor gebruik in studio

veel vragen ......

Dirk

Re: aankoop lichtmeter - welke

kan elke lichtmeter, daarom noemen ze het ook een lichtmeter

de verschillen zitten hem in de andere details. namelijk de weergave van percentage tussen flitslicht & omgevingslicht bvb. daarnaast nog pakken andere eigenschappen zoals meting van het achtergrondlicht etc etc bij de duurdere modellen

wil je een simpele lichtmeter zonder tralala & weten welke waarde je bij een andere waarde oplevert zonder extra, dan is een simpele lichtmeter zoals de 308 van sekonic
    wil je wat meer mogelijkheden, had je vroeger de 358, een veel gebruikte lichtmeter door tal van fotografen, ik ken er minimum 2 en dat zijn beide pro's, een andere pro gebruikt de 714
    de 358 is wel niet meer beschikbaar / verkrijgbaar nieuw en is vervangen door de 478, deze heb ik aangeschaft. doet goed zijn werk
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

SVIS

bedankt voor de info

Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
        kan elke lichtmeter, daarom noemen ze het ook een lichtmeter

de verschillen zitten hem in de andere details. namelijk de weergave van percentage tussen flitslicht & omgevingslicht bvb. daarnaast nog pakken andere eigenschappen zoals meting van het achtergrondlicht etc etc bij de duurdere modellen

Er zijn wel degelijk grote verschillen tussen lichtmeters. Niet iedere lichtmeter kan flitslicht meten, maar een flitlichtmeter kan wel omgevingslicht meten. Daarnaast heb je ook nog spotmeters en kleurtemperatuurmeters.

Comment

Ik gebruik al een hele tijd de seconic 308. basic ding maar doet het perfect in de studio en daarbuiten. en voor maar een 200€(destijds) valt dat heel goed mee
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
            Ik gebruik al een hele tijd de seconic 308. basic ding maar doet het perfect in de studio en daarbuiten. en voor maar een 200€(destijds) valt dat heel goed mee
            idd, prijs/kwaliteit zal die zeker goed zijn, toch heb ik geopteerd voor de opvolger van de 358, nl de 478 omdat de 308 geen weergave van de lichtbalans aankan tussen flitslicht & omgevingslicht.
            daarom vind ik persoonlijker de 308 enkel het meest bruikbaar in studio.

bij gossen is de 'tegenhanger' van mijn 478 de digipro F ofzo
            Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
              Er zijn wel degelijk grote verschillen tussen lichtmeters. Niet iedere lichtmeter kan flitslicht meten, maar een flitlichtmeter kan wel omgevingslicht meten. Daarnaast heb je ook nog spotmeters en kleurtemperatuurmeters.
              Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
              Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
              idd, prijs/kwaliteit zal die zeker goed zijn, toch heb ik geopteerd voor de opvolger van de 358, nl de 478 omdat de 308 geen weergave van de lichtbalans aankan tussen flitslicht & omgevingslicht.
              daarom vind ik persoonlijker de 308 enkel het meest bruikbaar in studio.

bij gossen is de 'tegenhanger' van mijn 478 de digipro F ofzo
              met dank voor de interessante comments.

Dirk

Comment

Working...
              X