Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sandisk eye-fi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sandisk eye-fi

    Mijn vader zou graag een geheugenkaartje hebben waarmee hij zijn bestanden onmiddellijk naar de pc kan zenden. Heeft iemand daar ervaring mee?

    Bij konijn hebben ze de sandisk eye-fi, zou dat werken?

    Hij heeft een nikon d300 en d800
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

  • #2
    Re: sandisk eye-fi

    Wil je JPEG of RAW bestanden versturen. De Sandisk kan enkel JPEG aan.

    Gebruik deze zelf in mijn 5D III om (medium) JPEG bestanden te versturen naar mijn iPad om zo foto's te beoordelen, maar de RAW bestanden worden weg geschreven op de CF kaart. Voor mij werkt het prima.

    Comment


    • #3
      Re: sandisk eye-fi

      Dan vrees ik dat hij er niets mee is, hij werkt enkel in raw...
      Goed om weten, dan kan ik hem meteen zeggen dat hij er zelf ook niet moet in investeren.

      Bedankt!!
      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

      Comment


      • #4
        Re: sandisk eye-fi

        De D800 heeft een SD en CF card slot. Waarom niet twee kaartjes in de camera en dan op de SD JPEG bestanden en op de CF de RAW bestanden. Dit werkt prima bij mijn 5D III

        Anders kan je altijd nog kijken naar de eye-fi kaarten zelf. De pro x2 kan wel RAW aan ;-)

        Comment


        • #5
          Re: sandisk eye-fi

          Mja ik zie het, bedankt! Ze zijn niet te koop in Europa, dus dan zullen ze via de states of zo moeten komen... Eens uitzoeken...
          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

          Comment


          • #6
            Re: sandisk eye-fi

            Ik heb een tijdje terug ook zitten googlen naar die Eye-Fi kaart voor D800.
            Ik vond telkens dat de verbinding dikwijls weg viel en dat het zeer traag was. Tot meer dan een minuut om een jpg door te sturen. Vergeet dus maar RAW tenzij uw vader zeer veel geduld en nog veel haar heeft.

            Comment


            • #7
              Re: sandisk eye-fi

              Een tijdje geleden een geleende eye-fi gebruikt op de Nikon D600. Werkafstand viel tegen. Doorsturen jpg bestanden viel wel mee.
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

              Comment


              • #8
                Re: sandisk eye-fi

                Heb ook een ey-fi kaartje, gekocht bij cameranu.
                Bedoeling was met D800, RAW files op de CF kaart en jpeg files op de SD eye-fi kaart.
                Voor het ogenblik werkt het enkel via het netwerk van de modem, maar het moet rechtstreeks naar de laptop via wifi ook kunnen.
                Mijn ervaring is dat als de files overgezet worden gaat het redelijk snel (1-1.5sec) maar soms stopt het een duurt het een minuut soms twee vooraleer het opnieuw opstart, je kan er moeilijk op rekenen.
                Voorlopig werk ik voor tethering opnieuw met een kabel in de studio, voor buiten ga ik het opnieuw proberen als ik een tablet heb.
                Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                Comment


                • #9
                  Re: sandisk eye-fi

                  Iedereen bedankt voor de info. Ik las op de site van sandisk, dat de in Europa verkochte kaarten sowieso geen raw-files kunnen versturen en onze papa werkt louter in raw, dus met die gewone kaartjes kan hij dus niets doen. In de usa hebben ze wel een soort "pro", maar ik heb nog niet gevonden hoe ik ze hier kan krijgen.
                  Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                  Comment


                  • #10
                    Re: sandisk eye-fi

                    Ik heb zopas mijn "sandisk eye-fi" aangeschaft, en software geďnstalleerd.
                    Naar de imac lukt het wel.
                    Maar naar mijn Ipad ( niet voorzien van 3g) lukt het niet
                    Wie kan mijn helpen voor de instelling van de Ipad

                    Toestel Nikon D7000
                    Alvast bedankt
                    Groeten
                    Efex

                    Comment


                    • #11
                      Re: sandisk eye-fi

                      Ik heb de al iets oudere Eye-Fi Pro X2 8Gb
                      Deze doet alles, alle bestanden naar alle devices. Raw, Jpg, home netwerk, ipad, iphone, mac osx....
                      Wat ik niet getest heb is raw naar de ipad, maar ik zou niet weten wat mijn ipad met raw bestanden moet, daarvoor heeft een ipad niet genoeg Gb's?

                      Comment


                      • #12
                        Re: sandisk eye-fi

                        eye-fi" weer iets dat na een paar maal mee gespeeld in de kast verdwijnt.
                        Ik zie het nut er niet van in wanneer je in raw fotografeert nog afzonderlijk jpg naar je pc overzet.
                        Ik fotografeer uitsluitend in raw, op de pc vinden er indien nodig correcties plaats en dan pas volgt er een jpg.

                        Comment


                        • #13
                          Re: sandisk eye-fi

                          'k Heb ook zo'n kaartje in de kast liggen. Het was de bedoeling om de bestanden van de D800 rechtstreeks naar de PC te sturen. (onder win8) Ik heb het nooit stabiel gekregen. Lange transferttijden, dan weer uitval gedurende minuten... Ik gebruik terug een kabel.
                          https://waltertalboom.be-
                          Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

                          Comment


                          • #14
                            Re: sandisk eye-fi

                            Oorspronkelijk geplaatst door efex Bekijk bericht
                            Ik heb zopas mijn "sandisk eye-fi" aangeschaft, en software geďnstalleerd.
                            Naar de imac lukt het wel.
                            Maar naar mijn Ipad ( niet voorzien van 3g) lukt het niet
                            Wie kan mijn helpen voor de instelling van de Ipad

                            Toestel Nikon D7000

                            Alvast bedankt
                            Bedankt voor jullie reactie, ik begrijp dat het traag werk, maar op locatie zou het miss helpen?
                            Tot nu toe, is het mij nog niet gelukt om het te verbinden met mijn iPad. is er iemand die mij kan helpen in die richting.
                            Prettige dag verder
                            Groeten
                            Efex

                            Comment


                            • #15
                              Re: sandisk eye-fi

                              voor mij werkt het als volgt:
                              Thuis, komen de beelden die ik maak, raw, jpg of movies, automatisch op de mac terecht als mijn camera in mijn wifi bereik komt. Ik heb hier 1x de connectie moeten maken tussen mijn thuisnetwerk en de wifikaart. werkt echt zalig. Mij sd kaart komt nooit uit de camera, en een usb kabeltje heb ik nog nooit moeten gebruiken. (Tussen verschillende camera's en een Apple Imac, Macbook air en als Wifi Airport extreme en Airport express)
                              Als ik on the move ben, zet ik de jpg en movies over van de camera naar mijn ipad(ook zonder 3G). Ik doe dit als volgt:
                              Maak 1 foto met je camera, en laat hem aan staan (ik zet de sleepmode uit). Zoek dan op je ipad in de wifi het kaartje, en selekteer dat.
                              Daarna start je de eye-fi software op en drukt daar ergens op transfer. That's it. De rest gaat vanzelf.
                              Als je dan ook nog fotostream van apple gebruikt, komen de foto's ook op je mac terecht, zonder iets ervoor te moeten doen. Via Wifi van het hotel staan de beelden dan al veilig op je server. En alle beelden die naar de ipad getransfereerd zijn, kunnen desgewenst automatisch van de sd kaart gewist worden(instellingen in eye-fi), zodat je altijd plaats op je kaart hebt.
                              Life can be simple! Laat anderen maar sd-jockey spelen, voor mij hoeft dat niet meer.
                              Last edited by Rudy; 14 juli 2013, 06:58.

                              Comment

                              Working...
                              X