Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleem

Zojusit een externe flitser op de canon eos 550d gezet, nu ik hem ervan doe wilt de interne flitser niet meer open

wat moet ik hiermee doen??

thx
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

Re: Probleem

kijk eens of er geen veertje in de flitsvoet op de camera ingedrukt is gebleven. Ik meen hier ooit eens een topic over gelezen te hebben. Met een tandenstoker is dat voorzichtig op te halen en zou het probleem verholpen zijn
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

ja ben dit aan het proberen, maar de één zit er "denk ik" nog in maar met tandenstoker krijg ik hem er nog niet uit voorlopig

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
      kijk eens of er geen veertje in de flitsvoet op de camera ingedrukt is gebleven. Ik meen hier ooit eens een topic over gelezen te hebben. Met een tandenstoker is dat voorzichtig op te halen en zou het probleem verholpen zijn

Comment

probeer dat topic te vinden ergens op deze site en lees het eerst even door zoadt je weet waar het oevr gaat en of je het juiste veertje hebt. Ik heb het probleem nooit gehad en ken de details ook niet
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

ja probleem opgelost, maar iedere keer als ik nu mu externe erop zet is hetzelfde,

ja da word dus niet meer gebruiken

Comment

terugkeren naar de winkel eerder en onder garantie proberen te laten herstellen

het is niet logisch dat als je een flitser op de schoen schuift & terug afschuift, de interne flitser niet werkt. (ook al is dat onflatterend plat licht )
            wat je mss wel eens kan proberen, is om te kijken met een merkeigen flitser of je het daarmee ook hebt. zoniet kan je er van uitgaan dat het door de bouw is van de metz-flitser die van de 'norm' afwijkt, al lijkt me dit wel sterk wegens de goede naam van metz
            Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
              terugkeren naar de winkel eerder en onder garantie proberen te laten herstellen

het is niet logisch dat als je een flitser op de schoen schuift & terug afschuift, de interne flitser niet werkt. (ook al is dat onflatterend plat licht )
              wat je mss wel eens kan proberen, is om te kijken met een merkeigen flitser of je het daarmee ook hebt. zoniet kan je er van uitgaan dat het door de bouw is van de metz-flitser die van de 'norm' afwijkt, al lijkt me dit wel sterk wegens de goede naam van metz
              Ik gebruik er eentje van Yongnuo, dat door velen (onbekend is onbemind) als een prul wordt aanzien, maar die werkt perfect en veroorzaakt geen nevenproblemen......Zo zie je maar dat zelfs merkeigen en niet merkeigen met goede naam, voor problemen kunnen zorgen.

Comment

Heb dit probleem ook gehad, zowel met een 500d en een 40d, in combinatie met een 580EXII en een 430EXII. De flitsen gaan erna niet meer open. Lijkt me een structureel probleem bij Canon en volgens mij heeft het weinig te maken met welke combinatie toestel/flits je gebruikt.
                Idd eens laten nakijken als het binnen garantie is, en als het je beu wordt (zoals mij toen uiteindelijk) gewoon de toestelflits niet meer gebruiken... Met mijn huidige toestellen zit dat kreng er niet eens meer in... wat af en toe eens jammer is, maar over het algemeen voor mij geen groot gemis.

Comment

Blijkbaar heeft zelfs de 7D daarvan last, al heb ik dat nooit ondervonden. Ik ben op zoek gegaan, want er is hier al over geschreven, maar dat bleek dan de topic over de 7D te gaan, niet eentje uit de xxxD reeks.
                  Alleszins, in die 7D topic wordt verwezen naar:
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Inderdaad staat al te koop :d

gr.

Oorspronkelijk geplaatst door Kaarrul Bekijk bericht
                    Heb dit probleem ook gehad, zowel met een 500d en een 40d, in combinatie met een 580EXII en een 430EXII. De flitsen gaan erna niet meer open. Lijkt me een structureel probleem bij Canon en volgens mij heeft het weinig te maken met welke combinatie toestel/flits je gebruikt.
                    Idd eens laten nakijken als het binnen garantie is, en als het je beu wordt (zoals mij toen uiteindelijk) gewoon de toestelflits niet meer gebruiken... Met mijn huidige toestellen zit dat kreng er niet eens meer in... wat af en toe eens jammer is, maar over het algemeen voor mij geen groot gemis.

Comment

Working...
                    X