Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnekap voor Sigma 50mm f2,8 macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zonnekap voor Sigma 50mm f2,8 macro

Ik heb een oude Sigma 50mm f2,8 op de kop kunnen tikken voor mijn Sony. Het is deze: http://www.dyxum.com/lenses/Sigma-50...o_lens518.html
    Er zit echter geen zonnekap bij. Is dit een groot gemis?
    Past de zonnekap van de nieuwe(re) Sigma 50mm op de mijne? Ik vind niet onmiddellijk een originele voor mijn versie.
    Wat met universele zonnekappen (in mijn geval 52mm) om er vooraan op te draaien?
    Sony α7ii
    5OOpx

De nieuwe (huidige) 50mm is veel groter, filtermaat 72 of 77 mm (kan het niet checken, mijn kat ligt op mijn tas)
    Heb je de site van Sigma al gecheckt? Een handelaar zou je ook een sluitend antwoord kunnen geven.
    De zonnekappen van Sigma zijn sinds lang (voor het grootste deel) met een bajonet uitgevoerd.
    De schroefkap van een andere lens kan passen, the proof of the pudding is in the eating.
    Een te korte kap (bv van een 35mm) zou te weinig kunnen beschermen, maar dat weet je pas als je flare ontdekt...
    Een te lange kap kan zichtbaar zijn, en dat merk je direct. Als je zo'n kap hebt of kunt vinden, in metaal of kunststof, dan kun je die inkorten.
    Op ebay kun je wellicht de goeie kap vinden, nieuw (chinees, zoals alles) of 2de hands origineel.

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Re: Zonnekap voor Sigma 50mm f2,8 macro

Hier is geen kap voor nodig omdat het voorste lenselement diep genoeg verzonken is. Ik heb de Nikon versie en gebruik nooit de kap - het is trouwens zo een onpraktische opschroefbare versie die je niet omgekeerd kan opbergen.
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Re: Zonnekap voor Sigma 50mm f2,8 macro

Bedankt voor de info
        Sony α7ii
        5OOpx

Comment

Oeps, ik had het woordje "macro" niet gezien. Ik had nochtans mijn bril op. Misschien die glazen toch eens poetsen...

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Working...
          X