Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Top Craft AA + AAA versie 2013

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Top Craft AA + AAA versie 2013

    Dat ziet er dan weer heel goed uit.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #77
      Re: Top Craft AA + AAA versie 2013

      Ik ben mijn defecte 9V-batterij gaan omwisselen en... zoals steeds bij Aldi... geen probleem! De nieuwe is OK.

      Comment


      • #78
        Re: Top Craft AA + AAA versie 2013

        Gisteren 2 (twee) pakketjes micro AAA's (850mAh) gekocht bij Aldi, straks of morgen eens uit de verpakking halen en onderwerpen aan een "Fresh & Analyse".
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

        Comment


        • #79
          Re: Top Craft AA + AAA versie 2013

          Oorspronkelijk geplaatst door nmr Bekijk bericht
          Vandaag 2 sets Topcraft AA Batterijen gekocht bij de aldi:

          available capacity:

          1 2358
          2 2331
          3 2341
          4 2350
          5 2289
          6 2301
          7 2316
          8 2359

          Vers uit het pak halen die van mij maar tussen 2090 en 2129 mAh (enkel refresh-analyze) .. den enen A..i is de andere niet?

          Comment


          • #80
            Re: Top Craft AA + AAA versie 2013

            Voor het kinderspeelgoed, de fietslampen enz van de halve familie weer een aantal pakjes type C (4000 mA, 2 per pak), AA, AAA en 9V ingeslagen (die laatste 2 gaan inderdaad het snelst weg).
            Ook 2 van hun laders aan 12,99, want de C's gaan niet in de Maha.
            Niet te vergelijken natuurlijk, maar er zit toch een minimum aan electronica in.

            Comment


            • #81
              Re: Top Craft AA + AAA versie 2013

              Merci voor de tip, heb met aankoop van mijn cactussen en afstandsbediening nieuwe AAA's nodig, 'k ga er zo dadelijk om en hopelijk hebben ze er nog....

              Comment


              • #82
                Re: Top Craft AA + AAA versie 2013

                OT ... Cactussen met afstandsbediening? .. ik heb enkel gewone cactussen, handbediend

                Comment


                • #83
                  Re: Top Craft AA + AAA versie 2013

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  ik heb enkel gewone cactussen, handbediend
                  Daar heb je geen batterijtjes maar wel handschoenen voor nodig.

                  Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  Ook 2 van hun laders aan 12,99, want de C's gaan niet in de Maha.
                  Niet te vergelijken natuurlijk, maar er zit toch een minimum aan electronica in.
                  Een paar jaar geleden heb ik zo'n lader van den Aldi getest, de laadstroom is niet overdreven hoog, en de temperatuur van de AA accu's loopt niet te ver op.
                  De lader meet elke accu apart, en schakelt de laadstroom uit bij ongeveer dezelfde spanning als de Maha.
                  Je zal er de accu's zeker niet mee stuk maken, en de accu's worden correct geladen (voor AAA accu's was de laadstroom eigenlijk te hoog bij die lader).
                  Het is alleen niet mogelijk om de werkelijke capaciteit te bepalen, dat gaat wel met de veel duurdere Maha.

                  Ik had beloofd aan iemand van het werk om zo'n lader voor hem mee te brengen, de afspraak was toen dat ik die eerst even mocht testen (op die manier kostte het niets om die te testen).
                  Last edited by Black B@ndit; 13 januari 2014, 15:50.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #84
                    Re: Top Craft AA + AAA versie 2013

                    opletten met cactus, ik dacht gelezen te hebben dat die nog altijd meer dan 1.2 volt nodig hebben om goed te werken
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                    Comment


                    • #85
                      Re: Top Craft AA + AAA versie 2013

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Daar heb je geen batterijtjes maar wel handschoenen voor nodig.
                      (handschoenen? .. da's voor watjes!!!)

                      Comment


                      • #86
                        Re: Top Craft AA + AAA versie 2013

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                        opletten met cactus, ik dacht gelezen te hebben dat die nog altijd meer dan 1.2 volt nodig hebben om goed te werken
                        Er zijn inderdaad draadloze triggers die niet goed werken met de 1,2V van nimh-accu's (als ze pas geladen zijn is de spanning iets hoger, maar de "werkspanning" van een nimh is 1,2V).
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #87
                          Re: Top Craft AA + AAA versie 2013

                          Voor diegenen die in de grensstreek wonen: bij Aldi Nederland komen dezelfde batterijen regelmatig in de aanbieding aan €3,99! Het is maar een weet.

                          Comment


                          • #88
                            Re: Top Craft AA + AAA versie 2013

                            Oorspronkelijk geplaatst door luc1946 Bekijk bericht
                            Voor diegenen die in de grensstreek wonen: bij Aldi Nederland komen dezelfde batterijen regelmatig in de aanbieding aan €3,99! Het is maar een weet.
                            Dat verschil is te verklaren omdat ze daar geen "Bebat" moeten betalen op hun batterijen (maar volgens de website va Bebat is die taks vanaf dit jaar verlaagd, in principe zouden de accu's van den Aldi dan ook zo'n halve euro goedkoper moeten worden per pakje van 4 stuks).
                            Het Bebat systeem vind ik eigenaardig. Wij betalen bij aankoop van een batterij een bepaalde bijdrage, en leveren dan later gratis grondstoffen aan Bebat als we de lege of versleten batterij terug inleveren...
                            Zo is er ook een Bebat heffing op auto-accu's, maar als je zo'n accu's inlevert bij een bedrijf dat die recycleert, dan krijg je er geld voor (het lood is ook geld waard).
                            Je betaalt dus die bijdrage voor een nieuwe accu, en de garagist kan dan ook nog je oude defecte accu verkopen.

                            Maar je kan bij Bebat elke week een Ipad Mini winnen, het geld daarvoor komt dan waarschijnlijk van onze bijdrage die we betalen op een nieuwe batterij of accu ...


                            Ik woon niet zo ver van de Nederlandse grens, maar als ik met de auto naar de dichtstbijzijnde Aldi in Nederland moet rijden, dan kost dat toch wat meer dan 1 euro (het verschil tussen de Belgische en Nederlandse prijs).
                            In een Duitse Aldi kosten ze ook 3,99 euro.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #89
                              Re: Top Craft AA + AAA versie 2013

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                              opletten met cactus, ik dacht gelezen te hebben dat die nog altijd meer dan 1.2 volt nodig hebben om goed te werken
                              Ik denk het niet, hier werken ze prima met Eneloop AAA's, ook als ik ze enkele maanden niet gebruikt heb. ('t Is koud op zolder!)

                              Comment


                              • #90
                                Re: Top Craft AA + AAA versie 2013

                                Ondertussen 2x4 Top Craft AAs 2300mAH (aankoop zaterdag ll.) volledig ontladen (1x 500mA, minstens een uur rusten, 1x 100mA) en een Break-In laten ondergaan (Memorex PRO 1 Geniux). De waarden:

                                Lader 1:
                                2206
                                2188
                                2142
                                2220

                                Lader 2
                                2424
                                2403
                                2319
                                2309

                                Comment

                                Working...
                                X