Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Top Craft AA + AAA versie 2013

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Top Craft AA + AAA versie 2013

    Ik heb al meer dan voldoende accu's, daarom koop ik er nu geen.
    Maar er zal wel iemand die accu's testen met de Maha lader, en de cijfertjes hier posten .

    Dat ik meer dan genoeg AA accu's heb is omdat al die low selfdischarge accu's het na jaren nog altijd perfect doen.
    Vroeger gingen de gewone nimh accu's als je veel geluk had maximaal 2 jaar mee, low selfdischarge accu's (eender welk merk) gaan veel langer mee.
    Zelfs de oude nikkel-cadmium accu's gingen nog veel langer mee dan gewone nimh accu's.

    Nu zijn gewone batterijen alleen nog interessant voor apparaten die een heel kleine stroom verbruiken, en waar de batterijen dan een paar jaar in kunnen blijven zitten.
    Maar zelfs dan kan het toch nog beter zijn om daarvoor goedkope low selfdischarge accu's te gebruiken en die dan 1 keer per jaar bij te laden.
    Het grote nadeel van gewone batterijen (alkaline en de nog goedkopere zink-koolstof) is dat ze uitlopen als ze leeg zijn.
    Als je dat niet op tijd opmerkt, dan is er een grote kans dat het apparaat waar ze inzitten daardoor stuk gaat.
    Met low selfdischarge accu's heb je dat probleem niet.

    Maar er zijn nog altijd fabrikanten die apparaten op de markt brengen die het moeilijk hebben met de 1,2V van nimh-accu's, die werken dan alleen met spiksplinternieuwe alkalinebatterijen, en het apparaat geeft het dan al op als die batterijen nog maar 50% opgebruikt zijn. Gelukkig hebben de meeste apparaten die op batterijen werken daar geen last van, maar er zijn er toch nog steeds die dat probleem hebben.

    Voor de prijs moet je het ook al niet laten, een setje alkalinebatterijen van de bekende merken is duurder dan een setje low selfdischarge accu's van den Aldi.
    De maximale capaciteit van zo'n dure alkalinebatterij zit rond de 2500mAh (maximum), maar die haal je alleen maar bij een ontlaadstroom van 0,1A.
    Bij een ontlaadstroom van 1A heeft die accu nog maar een capaciteit van 1000mAh, dat is nog maar de helft van de goedkope low selfdischarge accu's van den Aldi en Lidl (en de gewone Eneloop accu's).
    Hier kan je een ontlaadtest zien van Duracell Plus alkalinebatterijen (AA) http://budgetlightforum.com/node/26091 .
    Je ziet duidelijk dat er van de 2500mAh capaciteit niet veel meer over blijft als je die gebruikt in een apparaat dat veel stroom verbruikt (flitser, zaklamp, speelgoedautootjes...).

    Lithium AA batterijen zijn wat dat betreft véél beter, die blijven ook onder een hoge belasting lang stroom leveren (zo'n 3000mAh), maar die zijn ook wel een heel pak duurder (en ze hebben wel een hogere beginspanning van 1,8V , waar sommige apparaten misschien ook niet tegen kunnen).http://budgetlightforum.com/node/23846
    En die lithium AA batterijen zijn niet herlaadbaar, net zoals alkaline en zink-koolstof batterijen (sommige soorten kunnen zelfs exploderen als je dat toch probeert).
    Last edited by Black B@ndit; 11 januari 2014, 10:03.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #62
      Re: Top Craft AA + AAA versie 2013

      Ik heb hier ook tientallen, van die laat het me herlaadbare Aldibatterijtjes noemen, in gebruik, maar wat ik vaststel is dat wanneer ik ze in de buitenunit van mijn weerstation plaats, ze tijdens koude(re) periodes veel vlugger leeg zijn dan 'gewone' ttz. niet oplaadbare batterijen.
      Ik heb geen idee of dit juist door die koude omstandigheden komt of heeft het met de luchtvochtigheid te maken.....?????

      Comment


      • #63
        Re: Top Craft AA + AAA versie 2013

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Ik heb hier ook tientallen, van die laat het me herlaadbare Aldibatterijtjes noemen, in gebruik, maar wat ik vaststel is dat wanneer ik ze in de buitenunit van mijn weerstation plaats, ze tijdens koude(re) periodes veel vlugger leeg zijn dan 'gewone' ttz. niet oplaadbare batterijen.
        Ik heb geen idee of dit juist door die koude omstandigheden komt of heeft het met de luchtvochtigheid te maken.....?????
        Ze zijn door die koude dan niet echt leeg, maar de spanning zal zakken onder de drempel waarbij het apparaat dienst weigert (als de temperatuur weer wat hoger is, dan kan je de rest van de capaciteit wel gebruiken).

        Voor dat soort apparaten zijn de lithium-AA batterijen misschien nog de beste keuze als je ze niet te dikwijls wil vervangen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #64
          Re: Top Craft AA + AAA versie 2013

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Ze zijn door die koude dan niet echt leeg, maar de spanning zal zakken onder de drempel waarbij het apparaat dienst weigert (als de temperatuur weer wat hoger is, dan kan je de rest van de capaciteit wel gebruiken).

          Voor dat soort apparaten zijn de lithium-AA batterijen misschien nog de beste keuze als je ze niet te dikwijls wil vervangen.
          Dank voor de info .

          Comment


          • #65
            Re: Top Craft AA + AAA versie 2013

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Maar er zijn nog altijd fabrikanten die apparaten op de markt brengen die het moeilijk hebben met de 1,2V van nimh-accu's, die werken dan alleen met spiksplinternieuwe alkalinebatterijen, en het apparaat geeft het dan al op als die batterijen nog maar 50% opgebruikt zijn. Gelukkig hebben de meeste apparaten die op batterijen werken daar geen last van, maar er zijn er toch nog steeds die dat probleem hebben.



            .
            Ik heb lang geleden een wereldontvanger gehad (Aldi) die heet werd wanneer ik in plaats van gewone batterijen er oplaadbare batterijen indeed: door het lagere voltage van de accu's (1,2 volt) kreeg de printplaat in de radio meer AMP dan de printsporen aankonden.

            Comment


            • #66
              Re: Top Craft AA + AAA versie 2013

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Ik heb al meer dan voldoende accu's, daarom koop ik er nu geen.
              Maar er zal wel iemand die accu's testen met de Maha lader, en de cijfertjes hier posten .
              Als ik het niet vergeet Bart, ja hoor...

              en nu ben ik als de bliksem naar "den Aldi" achter batterijen.
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • #67
                Re: Top Craft AA + AAA versie 2013

                Ik heb vandaag een 9v "blok"batterij gekocht in den Aldi en ze werkt niet. Eerste keer dat ik zoiets meemaak met een batterij.

                Comment


                • #68
                  Re: Top Craft AA + AAA versie 2013

                  Kan gebeuren natuurlijk.
                  Zelf heb ik slechte ervaringen met GP.
                  Met deze batt.en van Aldi slechts 1 de geest gegeven sinds 2 jaar.
                  Ik heb er nu nog 8 AAA en 8 AA's bijgekocht van Aldi dankzij goed advies van BArt.
                  Zeer tevreden van !
                  Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                  Comment


                  • #69
                    Re: Top Craft AA + AAA versie 2013

                    gewoon gaan omwisselen hé
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Top Craft AA + AAA versie 2013

                      Volgende keer ga ik echt vroeg uit m'n bed komen - weer geen AAA's te pakken gekregen.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Top Craft AA + AAA versie 2013

                        gezien de positieve berichten altijd van BlackBandit, maar direct een 2 setjes AA's gekocht. Voor dat geld niet te sukkelen en met ook veel kinderspeelgoed in huis. Op den duur weet ik niet meer waar er allemaal oplaadbare batterijen inzitten.
                        Al doende leert men...

                        Flickr

                        Comment


                        • #72
                          Re: Top Craft AA + AAA versie 2013

                          Heb ondertussen al twee versies van den aldi. zowel AA als AAA werken super. gaan bij mij net zolang mee als mijn 2.5keer duurdere memorex
                          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                          Comment


                          • #73
                            Re: Top Craft AA + AAA versie 2013

                            Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                            Volgende keer ga ik echt vroeg uit m'n bed komen - weer geen AAA's te pakken gekregen.
                            Hier liggen ze nog met volle pakken ... Probeer eens een andere vestiging (desnoods even vragen ter plekke indien ze er geen meer hebben of ze even willen bellen, normaal doen ze dat wel hoor)
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #74
                              Re: Top Craft AA + AAA versie 2013

                              Oorspronkelijk geplaatst door Joris Elvenboom Bekijk bericht
                              Ik heb vandaag een 9v "blok"batterij gekocht in den Aldi en ze werkt niet. Eerste keer dat ik zoiets meemaak met een batterij.
                              Als je het kassaticket nog hebt, dan ga je gewoon terug en kan je kiezen om een andere mee te nemen of je kan je geld terug krijgen (niet te lang wachten).

                              De 9V accu's gebruik ik zelf niet, alleen voor mijn meetapparatuur heb ik die nodig, en daarin gaan die verschillende jaren mee (multimeters, decibelmeter, infrarood thermometer...).
                              Daarom heb ik die nog nooit gekocht, ik heb er zelfs geen lader voor.
                              Binnenkort heb ik een lader/ontlader die bruikbaar is voor nikkel-cadmium / nikkel-metaalhydride / lood-accu's / lithium-ion.
                              Dan kan ik ook de capaciteit van lithium-ion accu's testen, dan ga ik eens proberen om de capaciteit van "compatibele" camera accu's te controleren (als ik een manier vind om ze aan te sluiten zonder ze uit elkaar te halen, anders wordt het een te dure test).
                              Ik kan dan bijvoorbeeld een vergelijking maken tussen 3 verschillende LP-E6 accu's (originele en 2 verschillende "third party" accu's).
                              Ook van de LP-E8 (700D) heb ik twee verschillende accu's in huis.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • #75
                                Re: Top Craft AA + AAA versie 2013

                                Vandaag 2 sets Topcraft AA Batterijen gekocht bij de aldi:

                                available capacity:

                                1 2358
                                2 2331
                                3 2341
                                4 2350
                                5 2289
                                6 2301
                                7 2316
                                8 2359

                                Groeten. Ronald

                                Comment

                                Working...
                                X