Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

430 slave 7d?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 430 slave 7d?

Hallo

Kan ik mijn flits 430ex ii laten aansturen door mijn 7d?
    Zoja kan iemand mij dit dan is uitleggen
    Last edited by nikolaos; 10 januari 2013, 22:00.

Re: 430 slave 7d?

Ik denk niet dat je een flitser draadloos kan aansturen vanuit een 7D.
    Je hebt daarvoor een transmitter nodig die je op het flitsvoetje van de 7D monteert.

Er zijn verschillende mogelijkheden, als je de flitser ETTL wil laten werken zonder een extra ontvanger onder de flitser, dan zal je een Canon transmitter moeten kopen (of eentje van een ander merk die dezelfde moeglijkheden heeft en die compatibel is met het flitssysteem van Canon). Je kan de 430 EX II ook draadloos aansturen vanuit een 580 EX (met de nieuwe 600 gaat dat uiteraard ook, maar die is wel heel erg duur).

Als je de flitser manueel wil instellen dan zijn er veel goedkopere transmitters en recievers te vinden.
    Daarvoor kan je beter in het Strobist forumdeel gaan kijken, daar zal je wel alle mogelijke informatie kunnen vinde over flitsers en transmitters/recievers.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik denk niet dat je een flitser draadloos kan aansturen vanuit een 7D.
      Je hebt daarvoor een transmitter nodig die je op het flitsvoetje van de 7D monteert.
      Je kan wel degelijk off camera flits draadloos aansturen met de 7D (kan ook met de 60D, 600D en 650D)
      Ik weet niet of het compatibel is met de 430, maar ik kan mijn 580EXII perfect aansturen met de 7D.
      Tot 3 groepen kan je aansturen en alles in E-TTL als je wil.

Comment

je 430 in de juiste stand zetten, pop up omhoog. eventueel in flits menu kiezen en welke verhouding je wil flitsen. pop up + extern etc etc. let op je flits moet het licht kunnen opvangen, dus best de kant met het infrarood licht je naar je body richten.
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

De externe flits wordt getriggerd met de onboard flits. Wat ik zelf niet wist tot ik dit topic las, is dat je ook de power kan regelen via de camera.
          Maar omdat je zeer beperkt bent in de positie van de flits, raad ik je wireless triggers aan.
          Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alca535 Bekijk bericht
            De externe flits wordt getriggerd met de onboard flits. Wat ik zelf niet wist tot ik dit topic las, is dat je ook de power kan regelen via de camera.
            Maar omdat je zeer beperkt bent in de positie van de flits, raad ik je wireless triggers aan.
            Ik dacht dat je ook een 580II/600 als master op de camera kon gebruiken en bv 430II als slaves. Heb op mijn 7D ook al met mn 430II als slave gewerkt en de popup flash moet idd aanstaan, zeer irritant vind ik als je daar geen licht wil.
            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Allen bedankt voor de tips

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                Ik dacht dat je ook een 580II/600 als master op de camera kon gebruiken en bv 430II als slaves. Heb op mijn 7D ook al met mn 430II als slave gewerkt en de popup flash moet idd aanstaan, zeer irritant vind ik als je daar geen licht wil.
                Dan is dat misschien toch niet de beste oplossing, want als je fliters op een andere plaats wil zetten, dan wil je inderdaad niet het flitslicht van de camera erbij als extra belichting.
                Met draadloze triggers heb je dat probleem niet.

Een 580 EX I en II, en ook de 600 EX kan je gebruiken als master.
                BD0338BE

Comment

Heb op mijn 7D ook al met mn 430II als slave gewerkt en de popup flash moet idd aanstaan, zeer irritant vind ik als je daar geen licht wil.
                  De sterkte van je pop-up flash kan je in je menu regelen en zelfs uitzetten. dan geeft je pop-up een pre flits om je externe flitser te triggeren en deze is niet zichtbaar op je foto...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Dave_ Bekijk bericht
                    dan geeft je pop-up een pre flits om je externe flitser te triggeren en deze is niet zichtbaar op je foto...
                    Probeer dit eens in de spiegel of op het tweede gordijn en ik weet bijna zeker dat je toch een flits ziet op de foto of aan het einde van de sluitertijd, vlak voor de sluiter dicht gaat.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

:
                      Je kunt nog altijd je popup afdekken met een papierke/papieren zakdoekje.
                      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Ik heb gisteren 2 setjes draadloze triggers aangekregen vanuit China, voor 27,93 euro per set.
                        Als je die Yongnuo RF-603 "C" wil gebruiken, dan zal je wel alles handmatig moeten instellen, want voor die prijs krijg je geen ETTL triggers.
                        ("C" is de versie met een kabeltje voor Canon 1D/5D/7D/60D en andere met hetzelfde stekkertje, om de triggers als afstandsbediening te gebruiken)
                        BD0338BE

Comment

De pop-up flits gaat volgens mij af nog voor de opname gemaakt wordt (met ETTL) en heeft dus geen enkel effect op de opname, toch? Ik flits in ieder geval perfect draadloos met mijn 7D en 430, met ETTL en dus zonder aparte triggers. Op deze manier kan ik de sterkte van mijn draadloze flitser ook heel makkelijk via de 7d regelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
                            De pop-up flits gaat volgens mij af nog voor de opname gemaakt wordt (met ETTL) en heeft dus geen enkel effect op de opname, toch? Ik flits in ieder geval perfect draadloos met mijn 7D en 430, met ETTL en dus zonder aparte triggers. Op deze manier kan ik de sterkte van mijn draadloze flitser ook heel makkelijk via de 7d regelen.
                            Alle meet- en instel preflashes zullen met dichte sluiter gaan, maar er moet toch een triggerflits gegeven worden en dat zal toch met open sluiter gebeuren.

Nikon SG 3IR voor je pop-up zetten.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

We hebben het hier toch over de Canon 7D? Je pop-up flash bedekken is echt niet nodig, de flits zal de opname niet beïnvloeden, mits de juiste instellingen.

Zie bijvoorbeeld dit filmpje.

Comment

Working...
                              X