Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Speedlite

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Speedlite

    Hallo,

    ik zou graag een flits kopen.
    Ik wil een flits die een aanvulling is op mijn Canon eos 600D.

    Ik twijfel tussen de Canon speedlite 270 EX II en de Canon speedlite 430 EX II.

    Ik maak geen grote afstandfoto's met flits, dus is het wel nodig om de 430 te kopen?
    En de 270 is de helft van de grootte van de 430.

    Ik wil de flits gebruiken voor macrofoto's. Ben van plan de 100mm macrolens van Canon te kopen.

    Is er iemand die ook heeft getwijfeld tussen deze twee?

    grtzz
    Canon EOS 600D, Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II, Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS, Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, Canon Speedlite 430EX II

  • #2
    Re: Canon Speedlite

    Denk dat je veel meer plezier gaat beleven met de 430EX. Je kan de kop bvb ook je kop 180° naar links draaien, 90° naar rechts, en 90° naar boven. Bij de 270 is dat enkel 90° naar boven. Nu weet ik niet of je vaak de draaibare kop nodig gaat hebben, maar het zal wel es van pas komen.

    En ik vermoed als je al eens portretten doet op 100mm met de macro die je aanhaalt, zal de 430 wss leuker zijn.

    Voor macro werk weet ik niet wat het beste zou zijn.. Valt ook wat te zien wat voor macro.. Druppels bvb is best met off camera, voor insectjes enzo weet ik niet. Al lijkt een ringflitser daarvoor meer geschikt is, maar: Correct me if i'm wrong!
    Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
    https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

    Comment


    • #3
      Re: Canon Speedlite

      Je kan ook eens naar een Metz kijken. De AF-50 bijvoorbeeld. Deze zit tussen de twee prijzen in, maar heeft de voordelen van de 430EX.

      Comment


      • #4
        Re: Canon Speedlite

        Om te beginnen even zeggen dat ik geen kennis heb van macrofotografie dus ik ga puur af op wat ik ooit allemaal gelezen heb.

        Nu, ik lees net dat de 270EX enkel 90° naar boven kan. Dat is al iets maar in sommige (misschien wel de meeste) gevallen als je een portret wilt maken is bouncen via een muur veel praktischer/mooier dan via het plafond. Daarom alleen al ie het handiger om je flits ook zijwaarts te kunnen draaien. Nu dit geldt dus volledig voor portretten.

        Voor macro denk ik persoonlijk sneller een ringflits te zullen gebruiken ipv een externe speedlite. Want uiteindelijk, als je hem niet omhoog richt kan je net zogoed je interne flits gebruiken. Komt nog bij dat een externe flits omhoog richten als je hem buiten gebruikt totaal nutteloos is, want er is niks om tegen te bouncen. Met ten ringflits vermijd je ook schaduwval van je lens. Nu nogmaals dit is allemaal uit wat ik ooit gelezen heb ivm macro en ringflitsen. Heb net dit nog gevonden http://forum.belgiumdigital.com/f36/...ot-280720.html hopelijk heb je er iets aan.

        Comment


        • #5
          Re: Canon Speedlite

          Voor algemeen gebruik zou ik zeggen 430EX II of Metz.

          Met de 270II kan je alleen bouncen op het plafond in landscape (camera horizontaal) en op de muur in portrait. Je kan ook niet bouncen als je naar beneden richt. En de gangbare light modifiers zullen er ook niet op passen. De remote trigger ahv de onboard flits is soms nuttig, maar ook heel beperkt in waar je de flits kan plaatsen.

          Als het alleen voor macro gebruik is, kan je een goedkope manuele flits met ttl kabel of wireless triggers overwegen.

          Ga eens kijken in het strobist forum.
          Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast

          Comment


          • #6
            Re: Canon Speedlite

            Merci voor de reacties. De flits zal uiteraard niet alleen gebruikt worden voor macro's ;-).

            Is de kracht van de flits van een 430 serieus merkbaar bij kortere afstanden tov de 270?

            Mvg
            Canon EOS 600D, Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II, Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS, Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, Canon Speedlite 430EX II

            Comment


            • #7
              Re: Canon Speedlite

              Volgens Phil Steele is - zoals ook reeds in bovenstaande tussenkomsten gezegd - de investering in de 270 niet echt zinvol.

              http://steelevisions.com/blog/best-canon-flash Photographer Phil Steele compares Canon Speedlite models 270EX, 430EX II, and 580EX II and helps you decide w...


              Bovendien vind je vertrekkend van deze link ivm flitsgebruik van hem nog interessante filmpjes.
              Canon EOS 5D Mark IV | EF 17-40 f/4 L | EF 24-70 f/12.8 L | EF 24-105 f/4 L | EF 70-200 f/4 L IS | EF 50 f/1.4 | EF 85 f/1.8 | EF 15 f/2.5 | 2 x Speedlite 580EX II | Speedlite 430EX II

              Comment


              • #8
                Re: Canon Speedlite

                Quote:

                Is de kracht van de flits van een 430 serieus merkbaar bij kortere afstanden tov de 270?

                Mvg[/QUOTE]
                Bij benadering:
                De 430 (richtgetal 43) reikt bij iso 100 en focus 8 ongeveer 5,3 meter ver, rechtstreeks geflitst. Via plafond 2,7 meter.
                Bij iso 400 wordt dat 10,5 en 5,3 meter.
                Bij richtgetal 27 (de 270) moet je die afstanden verminderen met 63 procent. Of vermenigvuldigen met 0,6279066.
                Zelf heb ik de 430. Eigenlijk zou ik liever een sterkere hebben.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon Speedlite

                  Ik heb de Canon Speedlite 430 EX II besteld, morgen in huis. Hopelijk een goede beslissing!

                  Thnx voor reacties!!
                  Canon EOS 600D, Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II, Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS, Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, Canon Speedlite 430EX II

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon Speedlite

                    ik heb beide, de 430 ex is een uitstekende keuze.
                    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                    flickr

                    Comment

                    Working...
                    X