Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon ST-E2 speedlite transmitter - Yonguo ST-E2 - Phottix ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon ST-E2 speedlite transmitter - Yonguo ST-E2 - Phottix ???

Hi,

Voor aansturing van 2 remote 430EX II flitsers zou ik graag een canon ST-E2 speedlite transmitter kopen, maar twijfel nog wat omtrent de infrarode besturing van de slaves.
    Werkt dit echt ook nog als de 2 remote flitsers niet echt meer in line-of-sight staan?
    Is de goedkopere Yonguo ST-E2 misschien dan toch een technisch beter alternatief?
    Of gewoon voor een Phottix set gaan....

Zijn er hier mensen die ervaringen (positieve/negatieve) hebben met bovenstaande flash triggers?

Re: Canon ST-E2 speedlite transmitter - Yonguo ST-E2 - Phottix ???

Bij de Canon transmitter moeten de ontvangers (flitsers) de bron waar de informatie via infrarood vandaan komt inderdaad kunnen "zien".
    De Yongnuo trafsmitters werken met een radiosignaal, dat gaat in alle richtingen.

Met de ST-E2 kan je wel de ETTL functie van Canon gebruiken, bij de Yongnuo transmitters moet je de flitsers handmatig instellen.

Ik heb net 2 setjes besteld http://dx.com/p/fsk-2-4ghz-wireless-...ii-more-127190 (ik heb 2 flitsers, eigenlijk heb ik dan maar 3 units nodig, maar ze verkopen ze daar alleen maar per 2, die vierde zal ik ooit nog wel kunnen gebruiken). Ik heb voor dat type gekozen omdat die met AAA batterijtjes werken, bij de meeste andere zit er een speciaal batterijtje in de zender, en daar is wat moeilijker aan te geraken.

Als die binnenkomen dan kan ik ermee beginnen te experimenteren.
    (Als je ze daar bestelt dan moet je gewoonlijk wel wat geduld hebben, ze zijn na 2 dagen wel verzonden, maar je weet nooit hoe lang het duurt voor ze hier geraken.)
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Met infraroodsignaal van die STE2 kan je ook bouncen hoor. Ze moeten niet per sé in het gezichtsveld staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
        Met infraroodsignaal van die STE2 kan je ook bouncen hoor. Ze moeten niet per sé in het gezichtsveld staan.
        Vergelijk het met een afstandsbediening van een tv (of eender welk ander apparaat), via lichte oppervlakken kan je het signaal meestal wel bouncen, maar het wordt daardoor ook minder betrouwbaar, je moet dan soms een paar keer op het knopje drukken voor het apparaat er op reageert. Op buitenlocaties (strobisten blijven niet altijd binnen) wordt het gewoonlijk nog wat moeilijker om het IR-signaal te bouncen, en als er veel omgevingslicht is, dan is het ook best mogelijk dat dat voor communicatieproblemen zorgt tussen de IR transmitter en de ontvanger.

Met een radiosignaal heb je dat probleem niet.
        BD0338BE

Comment

Dus dan toch beter een transmitter die radiogestuurd werkt. Misschien een Phottix odin set, ook al kost deze wat meer dan....

Comment

Ga je die triggers dagelijks gebruiken, dan koop je misschien best de betere (duurdere), maar ik denk dat het grootste deel van de strobisten de goedkopere Yongnuo of andere alternatieven gebruiken om de flitsers aan te sturen.
            Als de flitsers automatisch (ETTL) moeten werken, dan heb je geen keuze, dan moet je veel geld uitgeven.
            Maar omdat je bij gebruik van meerdere flitsers toch zelf de gewenste sterkte per flitser in moet stellen kan je dan waarschijnlijk even goed de simpele (goedkope) triggers gebruiken.

In het "strobist" forumdeel zou je normaalgezien alle nodige informatie over de verschillende triggers moeten kunnen vinden.
            Ik heb er zelf nog geen ervaring mee.
            BD0338BE

Comment

Het zijn Pixel King set voor Canon 2 flitsers geworden en zeer tevreden ervan. Werken zeer vlot...

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Ga je die triggers dagelijks gebruiken, dan koop je misschien best de betere (duurdere), maar ik denk dat het grootste deel van de strobisten de goedkopere Yongnuo of andere alternatieven gebruiken om de flitsers aan te sturen.
              Als de flitsers automatisch (ETTL) moeten werken, dan heb je geen keuze, dan moet je veel geld uitgeven.
              Maar omdat je bij gebruik van meerdere flitsers toch zelf de gewenste sterkte per flitser in moet stellen kan je dan waarschijnlijk even goed de simpele (goedkope) triggers gebruiken.

In het "strobist" forumdeel zou je normaalgezien alle nodige informatie over de verschillende triggers moeten kunnen vinden.
              Ik heb er zelf nog geen ervaring mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jantjek Bekijk bericht
                Het zijn Pixel King set voor Canon 2 flitsers geworden en zeer tevreden ervan. Werken zeer vlot...
                Ik heb zelf ondertussen 2 setjes Yongnuo RF-603C aangekregen, en die werken ook prima.
                (C = met een kabeltje voor Canon, daarvan zijn er twee verschillende soorten omdat de goedkopere Canon camera's een ander stekkertje hebben voor de afstandsbediening)
                Het voordeel van deze is voor mij dat ze werken op AAA batterijtjes (of accu's, ik gebruik niet graag wegwerp batterijen), bij sommige triggers worden er duurdere batterijtjes gebruikt die moeilijker te vinden zijn.
                De RF-603 set bestaat uit 2 dezelfde units, die elk bruikbaar zijn om een flitser aan te sturen (eentje op de camera, de andere onder de flitser), en je kan die ook gebruiken als afstandsbediening voor de ontspanknop (met het bijgeleverde kabeltje aan te sluiten op de camera).
                Met 2 sets kan ik drie flitsers aansturen, of 2 flitsers en de vierde unit als afstandsbediening.
                BD0338BE

Comment

Working...
                X