Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma Flash Macro EM 140 DG NA-ITTL (Nikon) is dit wat?.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma Flash Macro EM 140 DG NA-ITTL (Nikon) is dit wat?.

De Sigma Flash Macro EM 140 DG NA-ITTL (voor Nikon), is dit wat voor macro en close-up fotografie in de vrije natuur.
    Graag bevindingen van gebruikers.
    Het type Flash is ook leverbaar voor niet Nikon camera's, ik ga ervan uit dat dit niet zoveel uitmaakt, voor de beoordeling,
    ook bevindingen van gebruikers van een niet Nikon type, zijn welkom.

Met veel dank,
    Mvg. Pacha.
    Nikon D7000, en wat glas.
    http://blog.seniorennet.be/pacha/

Re: Sigma Flash Macro EM 140 DG NA-ITTL (Nikon) is dit wat?.

Ik gebruik deze flits sinds de zomer voor macro opnames. Werkt prima op mijn canon. Ik gebruik hem in combinatie met mijn 150mm sigma macro lens. Lichtintensiteit en links/rechts zijn goed regelbaar. Ik gebruik hem zelfs overdag, als het zonlicht een beetje van de verkeerde kan komt, om toch wat bij te lichten. Wat mij betreft een prima keuze.
    It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

Comment

Metz heeft een leuk iTTL ringflitsertje op batterijen en dat wordt ontstoken en bestuurd door de pop-up, waarop het zichtbare licht is afgeschemd. Geen kabeltjes en zo'n groot ding op je camera.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Metz heeft een leuk iTTL ringflitsertje op batterijen en dat wordt ontstoken en bestuurd door de pop-up, waarop het zichtbare licht is afgeschemd. Geen kabeltjes en zo'n groot ding op je camera.
        Inderdaad een leuk ding, ik heb er ook naar gekeken. Helaas, op mijn canon 400d was het ding niet aan de praat te krijgen, zelfs niet door een toch wel ervaren fotozaak.

Comment

Volgens mij klopt dat perfect, omdat de camera geen 'commander mode'(of hoe Canon dat noemt) heeft.........misschien is de fotozaak alleen ervaren in het verkopen van camera's.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Volgens mij klopt dat perfect, omdat de camera geen 'commander mode'(of hoe Canon dat noemt) heeft.........misschien is de fotozaak alleen ervaren in het verkopen van camera's.
            Dat was ook mijn idee, maar volgens de invoerder had het wel moeten werken. Vandaar de pogingen om het toch te laten werken, zonder resultaat. Maar bij recentere camera's zeker het overwegen waard denk ik.

Het is in elk geval een fotozaak met wel meer ervaring dan enkel verkopen. (Foto Rubens / Studio 73)

Comment

Dank voor de informatie, hier kan ik mee verder.

Comment

Zo'n ringflits die je niet kunt richten zou ik voor macrofotografie mijden als de pest.
                Je kunt veel beter met een flits op een bracket werken (of kleine modules op de lens die je kunt richten & verdraaien).

Daarnaast is het belangrijk dat je een diffuser gebruikt (die liefst enkele malen groter is dan het onderwerp). Hou ook rekening dat als het flitslicht je voornaamste lichtbron is, je achtergrond makkelijk zwart wordt - persoonlijk vind ik dat een creatieve handicap. Je kunt wel met gekleurde blaadjes zelf een achtergrond maken, maar dat maakt het weer synthetisch.
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                  ...
                  1- Je kunt veel beter met een flits op een bracket werken (of kleine modules op de lens die je kunt richten & verdraaien).

2- Daarnaast is het belangrijk dat je een diffuser gebruikt (die liefst enkele malen groter is dan het onderwerp).
                  Therry,
                  lijkt me een prima idee. het proberen waard.
                  Ik kan proberen met een Nikon sb600 flits.
                  1- Welke flash bracket kan je me aanraden
                  2- Welke diffuser kan je me aanraden.
                  Mvg. Pacha

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                    Zo'n ringflits die je niet kunt richten zou ik voor macrofotografie mijden als de pest.
                    Je kunt veel beter met een flits op een bracket werken (of kleine modules op de lens die je kunt richten & verdraaien).

Daarnaast is het belangrijk dat je een diffuser gebruikt (die liefst enkele malen groter is dan het onderwerp). Hou ook rekening dat als het flitslicht je voornaamste lichtbron is, je achtergrond makkelijk zwart wordt - persoonlijk vind ik dat een creatieve handicap. Je kunt wel met gekleurde blaadjes zelf een achtergrond maken, maar dat maakt het weer synthetisch.
                    Dat is inderdaad een andere mogelijkheid. Maar niet zo simpel om daar mee de natuur in te trekken...

Comment

Als je te veel slagschaduw verwacht kan u ook een klein reflectiescherm gebruiken om deze wat op te lichten.Dan èèn licht op onderwerp en ander gedeeltelijk op achtergrond.
                      Zo objectief als mijn objectieven.....
                      bd 616 be MVG Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pacha Bekijk bericht
                        Therry,
                        lijkt me een prima idee. het proberen waard.
                        Ik kan proberen met een Nikon sb600 flits.
                        1- Welke flash bracket kan je me aanraden
                        2- Welke diffuser kan je me aanraden.
                        Mvg. Pacha
                        Ik heb zelf géén bracket/diffuser. Best eens rondkijken op webwinkels wat zou werken.
                        Als ik een bracket zou kopen, dan zou het deze zijn: http://www.fotokonijnenberg.be/produ...o-console.html (past op arca-swiss statiefkoppeling). Qua diffusers vind je ook vrij eenvoudig een aantal zaken: http://www.fotokonijnenberg.be/produ...diffusors.html

Er zijn ook heel wat fotografen die iets doe-het-zelf ineen steken cfr. hier.

Oorspronkelijk geplaatst door Luc.Reymen Bekijk bericht
                        Dat is inderdaad een andere mogelijkheid. Maar niet zo simpel om daar mee de natuur in te trekken...
                        Met flitsbracket & diffuser ben je erg mobiel. Om 'n zwarte achtergrond te vermijden kun je ook gewoon een groen blaadje gebruiken hé.

Dit filmpje toont hoe: http://www.youtube.com/watch?v=wqRn3at0H60
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Thierry,
                          dank je wel voor de nuttige informatie.

Comment

Working...
                          X