Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterij D7000 na 3 weken op stand drie van levensduur??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Batterij D7000 na 3 weken op stand drie van levensduur??

Goede avond BDers,

In het begin van deze maand een D7000 gekocht + een reserve batterij,
    nu staat een van de twee batterijen na 70%gebruik op levensduur 3 in het menu van batterijcheck
    Daar de EN-EL15 nog in andere toestellen gebruikt worden vroeg ik mij af
    of er nog iemand die dit heeft voorgehad.
    Is het probleem eventueel na meerdere laadbeurten verdwenen?

Groetjes Danny

PS Prettige feestdagen
    Nikon D7000 - nikon 18-200mm VR I - Nikon Micro 105mm VRII -Nikon 50mmG f1.8 - Nikon 70-200mm f4 - SB800

Re: Batterij D7000 na 3 weken op stand drie van levensduur??

Het probleem zal niet beteren met herhaald opladen.
    3 weken is toch een garantie geval dat geen probleem mag opleveren bij je handelaar?

Comment

De capaciteit van een lithium-ion accu kan tot 20% per jaar verminderen door veroudering (chemische processen binnen in de accu).
      Bij een hogere temperatuur zal de capaciteit sneller afnemen, een lithium-ion accu die je lange tijd niet nodig hebt kan je daarom best in een koelkast bewaren (niet in de vriezer, want dat is ook weer niet goed).
      Als de accu een te lage spanning heeft gehad, bijvoorbeeld omdat ze al heel lang in de winkel heeft gelegen, dan is het best mogelijk dat die kort na aankoop al een wat lagere capaciteit heeft.

Op het werk hebben ze ooit een paar accu's gekocht voor een oude Sony camera, vanaf de eerste dag na aankoop waren die maar bruikbaar voor een paar foto's per lading.
      Maar omdat die camera al zo oud was waren er geen "verse" accu's meer voor te vinden.
      Als het aan mij lag, dan was ik er terug mee naar de winkel gegaan, maar dat hebben ze toen niet gedaan...

Bij een nieuwe accu mag je verwachten dat die toch een tijdje de volle capaciteit levert, maar als je een lithium-ion accu elke keer leeg maakt, dan zal die ook niet zo'n lange levensduur hebben.
      Je kan ze beter bijladen voor gebruik, dan vertrek ja altijd met een volle accu en is de kans klein dat je ze tijdens een fotoshoot moet vervangen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Goede middag,

Terug naar de winkel en na enig heen en weer praten (accu moet eerst enkele malen opgeladen worden enz)toch een nieuwe batterij gekregen.
        Toch eens benieuwd wat Nikon hiervan vind, de batterijen kosten toch tussen 75€en 100€

en dit als antwoord gekregen

Geachte,

Dank u voor uw email.

In antwoord op uw vraag over de EN-EL15 batterij kan ik u meedelen dat, zoals op de support site vermeld, batterijen niet onder de garantie vallen. U kunt eventueel terug gaan naar uw leverancier om dit aan te kaarten maar het omruilen van de batterij zal 'n beslissing zijn van de leverancier.

Hieronder vindt u ook meer informatie over deze EN-EL15 en mocht uw batterij hieronder vallen dan zal kan deze omgeruild worden:

Titel van antwoord: Mededeling voor gebruikers van de EN-EL15 oplaadbare Li-ionbatterij
        Antwoordkoppeling: https://nikoneurope-nl.custhelp.com/...ail/a_id/52334

Ik vertrouw er op u hiermee voldoende te hebben geďnformeerd. Mocht u toch nog vragen hebben aarzel niet om contact op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Nikon Europa Support
        Nikon D7000 - nikon 18-200mm VR I - Nikon Micro 105mm VRII -Nikon 50mmG f1.8 - Nikon 70-200mm f4 - SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door freke Bekijk bericht
          In antwoord op uw vraag over de EN-EL15 batterij kan ik u meedelen dat, zoals op de support site vermeld, batterijen niet onder de garantie vallen.
          Dat geldt als een accu in de garantietermijn 'versleten' raakt, maar niet als ze een nieuwe leveren, die moet gewoon goed zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door freke Bekijk bericht
          U kunt eventueel terug gaan naar uw leverancier om dit aan te kaarten maar het omruilen van de batterij zal 'n beslissing zijn van de leverancier.
          Onzin antwoord: voor alle garantie moet je naar de leverancier en die moet het probleem oplossen en die kan er voor kiezen dit door Nikon te laten uitvoeren, maar ook kiezen voor zijn handige neefje bv..
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Toch eens vragen als je er zelf iets van merkte van die batterij dat niet degelijk werkt? Ik haal ongeveer 1500 foto's uit 1 accu (zonder liveview en autoplayback off, af en toe checken op kamertemperatuur). Soms gaan ze slechts 900 foto's mee als het koud of warm is en als ik veel liveview gebruik.

Comment

Working...
            X