Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

100 wat halogeen lamp(en)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 100 wat halogeen lamp(en)

Hoi,

Ik vraag me af of iemand hier wat ervaring heeft met het onderstaande?
    Ik wil me toch eens bezig houden met "splash photography" en ik botste op dit filmpje.
    Omdat ik zelf geen pocketwizzards heb om zo een highspeed sync te maken dacht ik misschien gelijkaardige lampen te kopen.
    Iemand ervaring mee of het handig is of een alternatief?

http://www.youtube.com/watch?v=89gdrdGUkSQ

Alvast bedankt.
    Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

Re: 100 wat halogeen lamp(en)

Ik heb het gedaan met het pilootlicht van een studioflits is 250 watt halogeen, ik had de flits geplaatst in een softbox van 90 X 90 cm,
    zo had ik tegelijkertijd een montage en een halfdoorlatende achtergrond door de flits op een normaal lampstatief te plaatsen.
    Dan heb ik het glas ook vast gemonteerd met een uitgesneden vorm schuimplaten die gebruikt worden voor het monteren van afdrukken.

De opnames maakte ik met een 1D Mark II in burstmode op een snelheid van 1/1000ste .
    Na wat experimenteren had ik toch al vrij snel resultaten.

MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik heb het wel eens geprobeerd met een werklamp, zo eentje dat ze vaak in gebouwen gebruiken om te verlichten als ze aant verbouwen zijn. Die had een 500wat lamp erin. Maar daarmee kon ik echt niets doen.

Zelf heb ik geen flitsers all toch niet van 250w , dus misschien is een aankoop van een continu-licht lamp van 250-1000w wel een interessante aankoop voor zo'n dingen?
      Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door photoken Bekijk bericht
        Ik heb het wel eens geprobeerd met een werklamp, zo eentje dat ze vaak in gebouwen gebruiken om te verlichten als ze aant verbouwen zijn. Die had een 500wat lamp erin. Maar daarmee kon ik echt niets doen.

Zelf heb ik geen flitsers all toch niet van 250w , dus misschien is een aankoop van een continu-licht lamp van 250-1000w wel een interessante aankoop voor zo'n dingen?
        Een 500wat waarmee je niets kan doen , dat zou normaalgezien toch genoeg licht moeten geven aangezien die man in het filmpje het zelfs doen met 1 van 100W.

Comment

Ja maar het was toch verre van het zelfde resultaat.
          Ik moet wel toegeven dat ik toen nog niet veel van fotografie kende.
          Misschien moet ik het nog eens testen en zien wat er dan effectief fout gaat/of het wel werkt.

Comment

Ik plaats hierbij even een voorbeeld van het door mij behaalde resultaat.

MVG, Jeff C.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
              Ik plaats hierbij even een voorbeeld van het door mij behaalde resultaat.
              MVG, Jeff C.
              Dat is dus het resultaat dat ik wil behalen. Mag ik vragen welke settings je gebruikt had (ISO en Diafragma)?

Comment

Dat is dus het resultaat dat ik wil behalen. Mag ik vragen welke settings je gebruikt had (ISO en Diafragma)?
                Ik ben daarjuist nog gaan kijken naar de EXIF en deze opname is gemaakt op 400 ISO met een 100mm Macrolens diafragma F 6.3

Maar de settings zijn niet bindend voor het resultaat hé, gewoon experimenteren en zelf doen, het gebruikte licht plus het diffusie scherm , de afstand bepalen het resultaat.
                De finetuning doe je in Photoshop.

MVG, Jeff C.

Comment

Dat wel maar ik begin graag met een basis idee kwa instellingen en daarna pas ik zelf aan

Comment

Dat wel maar ik begin graag met een basis idee kwa instellingen en daarna pas ik zelf aan
                    Waarom, heeft je camera geen lichtmeting? Sluitertijd is het belangrijkst, diafragma minder en dan volgt daar automatisch de iso uit.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Waarom, heeft je camera geen lichtmeting? Sluitertijd is het belangrijkst, diafragma minder en dan volgt daar automatisch de iso uit.
                      Omdat je niet altijd op je lichtmeting van je camera moet verder gaan . En het is iets gemakkelijker als je al een basis hebt om verder op te bouwen.
                      Of ik ben misschien gewoon lui...

Comment

Omdat je niet altijd op je lichtmeting van je camera moet verder gaan .
                        Hapert er dan iets aan?
                        Fotografie is leren kijken.
                        http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Kijk dit is gemaakt met 2 bouwlampen van 500w achter een scherm Man.1/1000- f8- iso400- 70mm, je kan de autofocus gebruiken en dan alles manueel.
                          Last edited by guido.g; 14 december 2012, 23:38.
                          https://ggpics.be/

Comment

De beweging is mooi vastgelegd, in dat opzicht is de foto zeker geslaagd, wat me een beetje stoort is dat je door het gebruik van gerichte lichtbronnen te maken krijgt met hotspots.
                            Ik zou nog iets verder experimenteren met de lichtopstelling, door bijvoorbeeld de twee lampen dicht bij elkaar te plaatsen en dan iets meer afstand nemen van het scherm.
                            Als je dan de actie laat gebeuren op het lichtste gedeelte, kan je daarna de opname altijd nog wat opfrissen in Photoshop.

MV, jeff C.

Comment

Working...
                            X