Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon SB-400 Speedlight?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon SB-400 Speedlight?

    Iemand ervaring met de Nikon SB-400 Speedlight?
    Is dit een aanrader?

    Kan ik die gebruiken off-body? en hoe werkt dit?

    Kris.
    Nikon D3100 + Nikon 18-55mm VR f3.5-5.6G DX AF-S + Nikon 55-300mm VR f4,5-5,6G ED AF-S DX + SB-700

  • #2
    Re: Nikon SB-400 Speedlight?

    Ik heb er zo eentje. Uiteindelijk is die maar weinig gebruikt. Ik flash nooit on camera.
    Voor foto's binnen is hij niet slecht omdat je ook kan bouncen en hij erg klein is tov een SB700 of SB900/910.

    Maar zelf gebruik ik hem quasi nooit ... zou hem beter eens te koop zetten.
    Nikon shooter - Samyang fan

    Comment


    • #3
      Re: Nikon SB-400 Speedlight?

      Kijk misschien eens naar een 2e hands sb-900.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon SB-400 Speedlight?

        zou ik niet direct kopen, te beperkt.

        kijk voor een sb700/910
        of es bij metz of sigma
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Nikon SB-400 Speedlight?

          Als je echt off-body wil flitsen zou je beter naar een SB700 (of hoger, maar is ook duurder) kijken
          Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
          Our English website: www.kaichitravel.com
          Breng eens een bezoekje aan Siberie!

          Comment


          • #6
            Re: Nikon SB-400 Speedlight?

            Voor zover ik weet is de SB400 niet off-body bruikbaar want niet aangeduid in het nikon CLS systeem.
            Voor de prijs van een SB400 vind je makkelijk een tweedehandse SB600 en die is veel veelzijdiger.
            D800 en een goed glasservies

            Comment


            • #7
              Re: Nikon SB-400 Speedlight?

              Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
              Voor zover ik weet is de SB400 niet off-body bruikbaar want niet aangeduid in het nikon CLS systeem.
              Voor de prijs van een SB400 vind je makkelijk een tweedehandse SB600 en die is veel veelzijdiger.
              Is de sb600 compatibel met de Nikon D3100.


              Kris.
              Nikon D3100 + Nikon 18-55mm VR f3.5-5.6G DX AF-S + Nikon 55-300mm VR f4,5-5,6G ED AF-S DX + SB-700

              Comment


              • #8
                Re: Nikon SB-400 Speedlight?

                Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                Voor zover ik weet is de SB400 niet off-body bruikbaar want niet aangeduid in het nikon CLS systeem.
                Voor de prijs van een SB400 vind je makkelijk een tweedehandse SB600 en die is veel veelzijdiger.
                Makkelijk voor 130 euro een sb600 ,nog nooit gezien aan die prijs 2dehands zitten die toch eerder rond de 175 .nee nu is het de moment voor een sb700 te kopen trek daar de caschback af en je zit rond de 230 euro

                een sb 400 is regelmatig voor minder dan 90 euro te vinden, en wat hebben die 2dehands geleden totaal niets.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon SB-400 Speedlight?

                  Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                  Makkelijk voor 130 euro een sb600 ,nog nooit gezien aan die prijs 2dehands zitten die toch eerder rond de 175 .nee nu is het de moment voor een sb700 te kopen trek daar de caschback af en je zit rond de 230 euro

                  een sb 400 is regelmatig voor minder dan 90 euro te vinden, en wat hebben die 2dehands geleden totaal niets.

                  Ik koop (en verkoop) heel geregeld spullen omdat ik nogal een techniek freak ben en zodoende hou ik een beetje konstant de prijzen van Nikon spullen in het oog.

                  Het is net door de lage prijs van bijv. de SB700 dat je geen 175€ meer krijgt voor een SB600, je kan dat wel vragen maar dan blijft hij liggen.

                  Zie eens naar de D700, een aantal maanden geleden tweedehands voor 1700 en je moest héél snel zijn als je er één wou, zo snel waren ze verkocht.
                  Een vriend van mij wil er nu 1250€ voor mét P-DK1 grip bij en hij raakt er niet van af.
                  Idem voor een D3, als je er 1600€ voor krijgt mag je al heel blij zijn.
                  AF-D 85mmf1.4? 750€ vragen zoals een tijd geleden? Er staan er verschillende al weeeeken te koop dus....

                  En zo is het met veel dingen momenteel, ik heb niet lang geleden twee SB800's gekocht voor 175€/stuk dus als nu iemand 175€ vraagt voor een SB600 blijft hij er mee zitten volgens
                  mijn bescheiden mening.

                  Een betere indicatie van wat iets waard is zijn dikwijls de biedingen i.p.v. de vraagprijs

                  Momenteel ligt de markt wat op haar gat, eindejaar en de crisis? Het zal wel passeren zeker?

                  En over de SB400, geleden of niet, ik vind het geen volwaardige flits en zou het zelfs niet kopen voor 50€ maar dat is persoonlijk natuurlijk.
                  D800 en een goed glasservies

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon SB-400 Speedlight?

                    Hey,

                    De knoop is door, ik heb me een sb700 aangeschaft.
                    Allen bedankt voor de reacties.

                    Gr,
                    Kris.
                    Nikon D3100 + Nikon 18-55mm VR f3.5-5.6G DX AF-S + Nikon 55-300mm VR f4,5-5,6G ED AF-S DX + SB-700

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon SB-400 Speedlight?

                      Goede keuze, een goede flitser is even belangrijk als een goede lens.
                      Veel plezier ermee.
                      D800 en een goed glasservies

                      Comment

                      Working...
                      X