Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

580EX II Master en Slave

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 580EX II Master en Slave

Hallo,

Ik ben tijdelijk in het bezit van 2 canon 580EX II flitsers. Om ze als master en slave te gebruiken lukt. Maar ik zou graag willen dat de master niet flitst wanneer ik een opname maak en dus enkel de slave.
    Kan iemand me zeggen hoe ik dat instel?

Alvast bedankt!
    Gijs
    http://gijscollet.wix.com/photography

Re: 580EX II Master en Slave

Oorspronkelijk geplaatst door Hypnosia Bekijk bericht
    Hallo,

Ik ben tijdelijk in het bezit van 2 canon 580EX II flitsers. Om ze als master en slave te gebruiken lukt. Maar ik zou graag willen dat de master niet flitst wanneer ik een opname maak en dus enkel de slave.
    Kan iemand me zeggen hoe ik dat instel?

Alvast bedankt!
    Gijs
    Ik zou denken master op minimum vermogen zetten. Heb me dit ook al afgevraagd maar dan met een 7D wireless flitsen met mijn 430EXII. Als je dit wil doen moet je de ingebouwde flits openklappen waardoor deze ook altijd gaat meeflitsen. Zou dit ook soms liever niet hebben.
    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Hoe moet de slave weten wanneer en hoeveel te flitsen als de master niets mag?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Hoe moet de slave weten wanneer en hoeveel te flitsen als de master niets mag?
        Via infrorood signaal? Ik heb me ook maar laten vertellen dat het kan; zeker ben ik dus niet
        http://gijscollet.wix.com/photography

Comment

Gaat via de IR in het flitslicht.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Dag Gijs,

Op de knopjes van je 580EX II flash druk je op de "zoom" button, waarna het woordje "ON" gaat knipperen (Master flitst mee).
            Vervolgens draai je aan het instelwieltje op de flits waarna "ON" veranderd in "OFF" (Master flitst niet mee).
            Aan het symbooltje van je flits (op het display van je 580EX II) kan je de verandering ook zien. Je "master"-flitser zal uitgeschakeld worden en alleen het IR gedeelte ervan zal werken. (lichtmeting en sturing losse flits).
            Je "Master" flits zal dan een functie krijgen net als de ST-E2 transmitter, dus alleen gegevens (aan de slave) doorgeven zonder mee te flitsen.
            Ik veronderstel wel dat je de Masterflitser op je camera gemonteerd hebt, en de Slaveflitser los gebruikt......anders zal het ook niet werken.

Groeten,

Rob
            Exactemundo!

Comment

Working...
            X