Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Baterijen !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Baterijen !

Hoi allemaal !

Mijn fujifilm finepix s2980 werkt enkel op AA baterijen !

Doordat deze echt snel plat is en ik altijd terug opnieuw batterijen moet kopen is dit dus echt wel een nadeel !

Natuurlijk is de vraag dus aan jullie ; Kan ik een baterij laten inbouwen ?

Zoja; Waar en hoeveel kost dit
    Zo nee: Jammer

Alvast Bedankt !

Re: Baterijen !

Een dubbele of driedubbele set goede AA accu's kopen en een lader.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Het zou misschien mogelijk zijn als je een verdomd goede handige ingenieur bent. Anders vrees ik dat je het moet houden bij de batterijen...
      Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Een dubbele of driedubbele set goede AA accu's kopen en een lader.
        +1, en dan voor de eneloop gaan.
        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Het nadeel van het in de camera vastzitten van een batterij is, dat je camera weg moet dan als de batterij leeg is en als er een accu is ingebouwd is het nadeel dat je de camera niet kan gebruiken als de accu wordt opgeladen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als je elke keer nieuwe batterijen moet kopen, dan neem ik aan dat je alkalinebatterijen gebruikt.
            Het probleem daarmee is dat die een veel grotere inwendige weerstand krijgen naarmate ze verder ontladen worden.
            Dat wil zeggen dat daardoor de spanning onder belasting flink zakt, en dat de camera dan zal uitschakelen omdat die niet meer voldoende vermogen uit de batterijen kan krijgen.
            Het is best mogelijk dat die batterijen in andere apparaten die minder stroom vragen nog heel goed bruikbaar zijn.

Gebruik liever goede nimh-accu's, die hebben dat probleem niet.
            Hoewel die eigenlijk maar een spanning van 1,2V hebben in plaats van 1,5V (of iets meer) bij een verse alkalinebatterij zullen de nimh-accu's zonder problemen een veel grotere stroomsterkte kunnen leveren tot ze zo goed als helemaal leeg zijn.
            Waarschijnlijk is zelfs in de gebruiksaanwijzing van die camera vermeld dat je bij voorkeur herlaadbare batterijen gebruikt in plaats van "wegwerp batterijen".

Een setje (liefst 2 setjes) degelijke accu's met een lage zelfontlading (Eneloop, GP Recyko, Top Craft Precharged/Ready to use van den Aldi... en een degelijke lader zal heel wat beter zijn dan alkalinebatterijen (zoek hier op het forum naar Maha MH-C9000 of low selfdischarge, en je krijgt alle mogelijke informatie over de beste accu's en laders voor AA accu's).

Laat je zeker niet de accu's met de grootst mogelijke capaciteit aansmeren, want meestal is die opgave flink overdreven.
            Alle low-selfdischarge accu's die ik tot nu toe al heb getest, die halen allemaal ongeveer de opgegeven capaciteit, en blijven dat meerdere jaren volhouden.
            Het grootste voordeel is dat ze niet vanzelf leeg lopen als je ze een jaar of meer in de fototas laat zitten.

Meestal staat er op de verpakking van zo'n accu's dat ze voorgeladen zijn (precharged, ready to use...), in principe kan je die dus meteen gebruiken, die zijn gewoonlijk met zo'n 70-75% van de capaciteit geladen, als je ze eerst bijlaadt, dan kan je dus wat meer foto's maken.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Working...
            X