Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote Fototassen/rugzakken topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

    Wil nu een groter zak aanschaffen. Heb een Nikon D750 met 24-120 zoom. ook een Nikon 300mm F4 telelens (met een lengte van 25cm . ook diverse filters en binnenkort meer lenzen. Heb min oog laten vallen op de Lowepro Flipside 400 en ook de Case Logic SLRC-206. Welke zou jullie aanraden?

    Comment


    • Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

      Geef wat meer uit nu, anders komen er nog bij, ik heb de pro runner van LP. De ideale camera tas bestaat niet, volgens mij, en wat ik erin wil bij het reizen. Is wel conform afmetingen handbagage.Mvg.
      https://ggpics.be/

      Comment


      • Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

        ik heb een peakdesign everyday backpack 30l, is prijzig maar het ziet er deftig uit en je kan er immens veel in kwijt.
        -2dslr's met een 70 200 f4 en 24 70 f2.8
        -105 macro lens
        -50 mm
        - flitser
        - kleine toebehoren



        voordeel is dat je via uw zijcompartimenten aan je beide camera's kan, terwijl je bij de meeste maar 1 slot langs de zijkant hebt en de andere zit dan bovenaan.
        Nikon Powah

        Comment


        • Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

          billingham hadley pro:

          zocht een tas met karakter/uitstraling voor dubbel gebruik. dus zowel fototas als waar ik enkele mijn papieren en tablet voor het werk in kwijt kan. Ik heb nog andere schoudertassen maar die waren nogal dik(diepte vanuit je lichaam)
          Voor mij de perfecte tas in functie van waar ik hem gekocht heb. Meestal zit er dus een d750 in met een 85 1.8 en 35 1.8. notebook en wat A4 tjes, gsm lader en van die prul. Als het moet past er een d810+d750, 135 1.8, 851.8,351.8 , 2 x cactus v6 + sb 700 en cactus flash. Het past maar dan voel je je schouders na 10 min en voor dergelijke lading heb ik andere tassen.

          Het is niet de goedkoopste maar de bouwkwaliteit is de beste die ik al gezien heb.
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

          Comment


          • Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

            Ik heb net een 150-600mm Sigma gekocht (26cm lang) en ik wil deze graag meenemen naar NY.
            Graag wil ik een rugzak die binnen de standaard valt van Carry On traveling in een vliegtuig. 56x36x20cm.

            In de rugzak moet nog een 5D en een 2 a 3 tal L lenzen.

            Ik zie het bos door de bomen niet meer! ik weet ook niet hoe streng ze zijn met die afmetingen?
            het is moeilijk om een tas te vinden die maar 20cm dik is.
            Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

            Comment


            • Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

              Tja. Er bestaan van die dure Tamracs of Think Tanks die ervoor gemaakt zijn. De moeilijkheid is vaak dat de afmetingen van toegestane handbagage nogal eens durven verschillen per carrier (https://www.skyscanner.net/news/cabi...t-restrictions). Daar sta je dan volgend jaar met een dure Tamrac Roller op een Ryanair vlucht... Ik reken dat een handbagage 50 x 40 x 20 mag zijn. Dat is safe voor allen, waarbij die 20 dan een "samendrukbare 25 of 30" wordt.

              Ik heb het vooral lastig met zachte fototassen die er ook uitzien als fototassen en die in de overhead compartments gaan, en waar andere passagiers dan zo gewillig hun hardschalen koffers tegen pressen. Op lange vluchten kan je het ook niet altijd in de gaten houden (als je slaapt, of als je verplicht bent geweest uw handbagage enkel meters achter je zetel te storen). Niet echt bevorderlijk voor het materiaal of de gemoedsrust.

              Is het een idee om uw reguliere fototas (zo goed als leeg) in de hoofdbagage te houden, en dan eenvoudige hardschalen handbagage mee te nemen en dat je in die koffer al uw duur fotomateriaal in inserts verpakt (aliexpress: https://www.aliexpress.com/wholesale...inserts+camera )? Het voordeel is dat het er niet uitziet als fotomateriaal, dat het een goedkope(re) oplossing is en dat het ook de best mogelijk bescherming biedt. Bovendien val je dan tijdens de reis zelf terug op uw normale fototas, wat altijd een voordeel is.

              Ik heb dat soort problemen gelukkig niet meer. ;-)
              Last edited by JuLi; 8 maart 2018, 07:11.
              | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

              Comment


              • Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                Dank je voor de reply.
                Ja vooral die 20cm hoog is een probleem.
                De andere afmetingen niet! Bijna elke lowepro backpack valt binnen de 56cm x 36cm. Het is enkele de dikte die moeilijk is.
                Sommige zijn 30cm dik, dan kan je niet compresseren tot 20cm denk ik? Hij zal wel in het vak passen maar als je ze bij Check-In je tas in zo'n tester laten steken gaat het niet lukken.
                en mogelijk moet je tas mee als normale baggage, en dat is geen optie.

                Alles met een dikte van 20cm zijn meestal trolley's.
                Doorheen newyork met een trolley is ook a big No No.
                Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                Comment


                • Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
                  Dank je voor de reply.
                  Ja vooral die 20cm hoog is een probleem.
                  De andere afmetingen niet! Bijna elke lowepro backpack valt binnen de 56cm x 36cm. Het is enkele de dikte die moeilijk is.
                  Sommige zijn 30cm dik, dan kan je niet compresseren tot 20cm denk ik? Hij zal wel in het vak passen maar als je ze bij Check-In je tas in zo'n tester laten steken gaat het niet lukken.
                  en mogelijk moet je tas mee als normale baggage, en dat is geen optie.

                  Alles met een dikte van 20cm zijn meestal trolley's.
                  Doorheen newyork met een trolley is ook a big No No.
                  Mijn Mindshift Backlight 26L valt binnen de 20cm grens. Al veel meegenomen als handbagage en nog nooit een probleem gehad.
                  Trouwens ook nog nooit moeten laten wegen of de afmetingen moeten checken.

                  Back-panel access to camera gear without taking the backpack off - allows you to work out of the bag without getting it wet or dirty. Sturdy and comfortable, built to withstand extreme outdoor environments.


                  Had vroeger ook LowePro tassen, maar Mindshift (=Think Tank) vind ik persoonlijk beter materiaal.
                  Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                  Website - 500px - Instagram

                  Comment


                  • Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                    Ik ben op zoek naar een compacte, lichte en regenbestendige rugtas die ik zowel op de fiets als tijdens het wandelen makkelijk kan dragen.

                    In de rugtas wil ik een Fuji X-T2 met standaard zoomlens 18-55 + een 16mm opbergen, dit samen met enkele filters, 2 extra accu’s, mini-tafelstatief, smartphone en zonnebril

                    Als compacte schoudertas gebruik ik momenteel een Lowepro Adventura SH 140 II Black. Deze compacte schoudertas is enkel geschikt en bedoeld om de X-T2 met een enkele lens op te bergen, meer niet, anders wordt me deze als schoudertas te zwaar.

                    Om al mijn spullen mee te nemen gebruik ik een rugzak, namelijk de Think Tank Street Walker waar ik zeer tevreden over ben. Graag had ik dezelfde rugtas in enkele maten kleiner gehad, maar die is niet beschikbaar in het zelfde merk en type.

                    Iemand die me aan de bovenstaande en volgende eisen iets kan aanbevelen
                    Compacter dan de Think Tank Street Walker, kleur liefst zwart, regenbestendig, stevige en zachte schouderbanden, flap om de rugtas te openen moet beveiligd zijn dmv clipsen of dergelijke.
                    Sony A7 mkIII
                    Is all I need :-)

                    Comment


                    • Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                      Ben op zoek naar een draagtas waar ik mijn laptop, tablet en camera mooi kan instoppen.
                      Heb een Macbook Pro 15 inch, een 12.9 inch iPad Pro met Logitech case en een Lumix FZ2000 bridge camera.

                      Eerder al dit gevonden :


                      Dit is het type tas waar ik naar op zoek ben, maar ik denk dat ze nét iets te klein is voor al m'n spullen. Deze kost tussen de 65 en 80 euro, afhankelijk van waar je shopt. Veel meer dan dat wil ik eigenlijk ook niet uitgeven, laat ons zeggen 100 euro max.

                      Ik zoek dus eigenlijk een cameratas waar ook je laptop en ipad in passen, of een laptoptas waar ook je ipad en camera in passen...
                      Iemand een suggestie ?
                      Panasonic Lumix FZ2000

                      Comment


                      • Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                        reactie op Moris:

                        Wel, ik het de Lowepro protactic 250. Deze vind ik vrij compact op de rug zitten en er kan veel meer in dan je denkt. Regenbestendig met de bijgevoegde regenkap. Makkelijk ook dat je er langs opzij in kan komen.
                        Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

                        Comment


                        • Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                          Hi,

                          Mijn foto rugzak krijgt al wat leeftijd en is aan vervanging toe. Ik heb het hele topic doorlezen en al een pak websites bezocht en denk er aan om een Manfrotto Advanced2 Fast Backpack M aan te schaffen.
                          Wat moet er in kunnen? Mijn D7500 met 18-105, 70-300, Tokina 11-16 en 35mm prime. Natuurlijk is er nog wat "kleine brol" (filters, batterij, lader, SD kaartjes) en GoPro met wat kleine accessoires.
                          Wat ruimte betreft zou de rugzak meer dan voldoende moeten zijn, ook als er bij vliegreizen een hoofdtelefoon mee moet. Pluspunt is dat de camera zowel bovenaan als opzij bereikbaar is.

                          Iemand met ervaring met deze rugzak of suggesties voor een alternatief in deze prijsklasse? Ergens waar de rugzak kan gezien worden? De shops die ik vond hebben geen voorraad in de winkels, enkel online (en dan klagen dat de mensen niet "lokaal" kopen ).
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment

                          Working...
                          X