Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote Fototassen/rugzakken topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

    Retrospective 5: ideaal voor een systeemcamera.
    Bij de overgang van fullframe naar systeemcamera hoort natuurlijk een nieuwe en kleinere tas.
    Voor mijn x-t1 met 18-135, 35 1.4 en 56 1.2 werd het de thinktank retrospective 5 pine stone.
    Kleine tas waar de voornoemde setting in kan, tezamen met de kleine standaardflits, mijn batterijtjes en sd-kaartjes.
    Een weathercover wordt meegeleverd. Geen goedkope tas (119 eur) maar wel neutraal (je zou niet zeggen dat het een fototas is).
    Ik gebruik ze als schoudertas en ik neem mijn mefoto roadtrip statief apart met de bij het statief geleverde draagtas.

    Groeten

    Peter


    Sent from my iPad using Tapatalk

    Comment


    • Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

      Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
      ifiamminghi,

      Ik heb de Lowepro Flipside 400 AW vier weken in bezit gehad en was niet tevreden over de kwaliteit en gebruiksgemak: zie #85
      Zo zie je dat het kan verschillen; Ik heb die zelf en ben daar meer dan tevreden van. Ik vind het een pluspunt dat de opening op de rug is als je de rugzak draagt en over plaat zeker geen gebrek. Heb er nml een canon 70d + 70-200l f4 insteken+17/55 2.8 +twee zonnenkappen + teleconverter+ flitser 430ex en alleen al in het compartiment van de camera.

      Comment


      • Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

        Een Billingham is een onverslijtbare tas, hoe ouder ze worden hoe mooier....
        Ik had een Billingham hadley pro en was er heel tevreden over.
        Ben nu eens gegaan voor het merk Ona, daar ik een groter model nodig had heb ik gekozen voor het model Astoria, ook prachtige tas, zelfde prijsklasse dan Billingham, niet goedkoop dus....

        Comment


        • Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

          Zelf heb ik nu twee tassen in gebruik.

          De eerste is een Crumpler Cupcake 4000. Tof tasje voor als je niet alles wil meesleuren, want er want op zich past er niet zoveel meer in als mijn Sony A65 met kitlens erop + een extra lens (de Tamron 70-300mm past perfect als tweede lens). Verder kan je nog wat kleine zooi meenemen als batterijen, sd-kaartjes en misschien een filter, maar daar blijft het bij.

          Mijn tweede tas is een Lowepro Fastpack 250 waarvan ik best wel content ben omdat dit geen dure tas was, maar wel bestond uit een compartiment voor camera-gear en een compartiment voor de rest (eten enzo) én daarnaast is het een model waarbij je de camera snel langs opzij eruit kan halen. Qua inhoud is het ook niet mis, in het onderste comparitment kan ik mijn Sony A65 (+tripod mount + flashtrigger/flash converter) steken met kitlens of met een Sigma 18-125 erop, de Tamron 70-300 past los nog makkelijk in de zak en dan is er nog plek voor een 50mm prime lens en dus ofwel de kitlens ofwel de Sigma 18-125. Mijn Sony W690 kan ook nog mee. Het enige jammere aan die tas is dat sommige vakje niet echt geschikt zijn voor lenzen, maar enkel voor flitsers (en dan enkel nog diegene die je naar boven kan laten flitsen).
          In het bovenste compartiment past nog met gemak een hoop spullen zolals een Nikon SB-700 (in de tas), flash triggers, een flesje water en wat eten.
          En dan is er ook nog plek voor een laptop.
          Al bij al past er een hoop in die tas, al is dat wel een aanslag op je rug
          Moest ik toch iets negatief zeggen, sommige risten gaan niet zo makkelijk open, zeker die van het onderste compartiment doen soms lastig omdat ze nogal een korte bocht door moeten gaan, dus ik denk niet dat die eeuwig mee gaan gaan.
          Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
          Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
          Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

          Comment


          • Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

            Ik vertrek binnen 3 weke naar Noorwegen, ik heb momenteel een basic rugzak (Lowepro)die ik gebruik om zo goed als al mijn materiaal in te verzamelen.
            Deze is wel niet ideaal om een dag mee te gaan stappen. Ik kan er hier wel mijn statief aanhangen, maar deze moet dan langs achter --> ver zwaarte punt = lastig om te dragen...
            Ben wel content met de manier van opbergen in deze rugzak

            Daarom ben ik nu opzoek naar een een nieuwe tas, hopelijk kunnen jullie mij in een juist richting gidsen ;-)

            Mijn materiaal die ik wil mee nemen :

            - Nikon D750 met Grip
            - 24-70 F2.8 (meestal op camera)
            - 70-200 F2.8 (zou ik later nog willen aanschaffen, dus al wat plaats voor voorzien)
            - 50 F1.8
            - SB910
            - 4 ŕ 5 pakketjes Eneloop Aa batterijen
            - Reserve batterijlade BatterijGrip
            - Lee Foundation kit
            - Big Stopper (+ eventueel later van tijd enkele grijsverloop filters)
            - Manfrotto 055XPRO3 + Manfrotto 054 Balhoofd
            Liefst toch ook waterdicht.
            Draagcomfort vind ik wel belangrijk, aangezien ik deze 3 weken mag mee sleuren ;-)

            ik vond deze alvast, maar vind het moeilijk in te schatten welke gaat voldoen.

            Ontdek JACK WOLFSKIN online: AT HOME OUTDOORS ✓ Weerbestendig ✓ Koop JACK WOLFSKIN nu!


            Last edited by bart salembier; 29 juni 2015, 08:45.
            Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
            Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

            Comment


            • Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

              Niemand??
              Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
              Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

              Comment


              • Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                jammer dat er geen reacties kwamen... ik heb alvast de Lowepro Pro Tactic 450AW aangekocht.
                Ik post hier dan wel mijn bevindingen
                Nikon D750 - Nikkor 24-70 F2.8 - Nikkor 70-200 F2.8 VRII - Nikkor 50 F1.8 - Nikon SB910
                Imac 21,5" 2,9GHz Quad-core Intel Core i5 - 16 GB DDR3 SDRAM

                Comment


                • Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                  Iemand een idee waar ik dit of iets gelijkaardigs kan vinden hier (dus iets dat body + lenzen kan huishouden en in een gewone rugzak past). Shipping kosten naar België van B&H vind ik precies toch niet super interessant , 't stomme is dat ik een maand geleden nog in die winkel stond.

                  Comment


                  • Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                    Voor mijn Fuji X-t1 met de 18-55mm + 35mm en de 10-24mm heb ik DEZE tas gekocht.
                    Daar zitten in het bovenste vak al mijn filters in, uitgezonderd de Haida Serie 100 die ik afzonderlijk draag, en op de zijkant heb ik mijn monopod mee.
                    Mijn gewoon statief (tripod) is te groot voor zo'n kleine tas.

                    Voor mijn Canon 5D + 17-40m + 24mm + 50mm MKI heb ik de Canon Deluxe Gadget Bag 10EG.
                    Daar zitten op de zijkanten mijn schroeffilters en mijn Cokin P filters in.
                    Verder is er nog plaats voor een kleine blaasbal, lensdoek, batterij en ander klein spul.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door FVKVN Bekijk bericht
                      Iemand een idee waar ik dit of iets gelijkaardigs kan vinden hier (dus iets dat body + lenzen kan huishouden en in een gewone rugzak past). Shipping kosten naar België van B&H vind ik precies toch niet super interessant , 't stomme is dat ik een maand geleden nog in die winkel stond.
                      Buiten B&H vind ik enkel Amazon.com waar ze die tas zouden hebben...
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                        beste leden, ik ben op zoek naar een schoudertas maar vind mijn goesting niet...
                        voorlopig heb ik als klein schoudertasje nog het originele dat ik bij m'n d3100 3jaar geleden gekocht heb
                        en was daar tevreden mee van grootte tot ik mijn fullframe had...

                        wat ik nu van mijn schoudertas wil:
                        een goed draaggemak, met deftige schouderpadding, en ook goede bescherming voor de camera zelf
                        plaats voor 1 d800e met 24-70 mét zonnekap erop, en leuk zou zijn dat er dan nog een prime erbij kan
                        of 1 d800e + 2 primes die dan nog niet volgepropt zit, (nog plaats voor mijn b-grip riem ofzo...)
                        en dit uiteraard liefst voor een betaalbare prijs (moest er iemand zoiets 2dehands in goede staat hebben laat maar horen)
                        portfolio en workshops:
                        https://www.bennybulke.com/

                        Comment


                        • Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                          beste leden, ik ben op zoek naar een schoudertas maar vind mijn goesting niet...
                          voorlopig heb ik als klein schoudertasje nog het originele dat ik bij m'n d3100 3jaar geleden gekocht heb
                          en was daar tevreden mee van grootte tot ik mijn fullframe had...

                          wat ik nu van mijn schoudertas wil:
                          een goed draaggemak, met deftige schouderpadding, en ook goede bescherming voor de camera zelf
                          plaats voor 1 d800e met 24-70 mét zonnekap erop, en leuk zou zijn dat er dan nog een prime erbij kan
                          of 1 d800e + 2 primes die dan nog niet volgepropt zit, (nog plaats voor mijn b-grip riem ofzo...)
                          en dit uiteraard liefst voor een betaalbare prijs (moest er iemand zoiets 2dehands in goede staat hebben laat maar horen)
                          blijkbaar niemand die dit al nodig gehad heeft of ervaring ermee heeft...
                          ben naar de A&C gegaan maar daar stond er geneen tas die aan mijn verlangens kon voldoen,
                          na een lange zoektocht online ben ik dan gegaan voor deze: http://store.lowepro.com/urban-photo-sling-250
                          volgende week geleverd, ben benieuwd
                          portfolio en workshops:
                          https://www.bennybulke.com/

                          Comment


                          • Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                            Ben ook op zoek naar een nieuwe fototas.
                            Voor mijn rug moet ik mij echt houden aan een rugzak-versie.
                            Heb een messenger zak geprobeerd, was super om snel van lenzen te wisselen maar ai ai ai mijn rug!
                            Ik ben nu echt op zoek naar het beste van de twee werelden, rugzak waarbij ik aan makkelijk mijn lenzen en filters geraak zonder de zak van mijn rug te doen. (geen slingshot)
                            Ben na veel zoeken op de tassen van MindShift gevallen, meer bepaald de Rotation 180 Panorama.
                            Rugzak ziet er super uit maar wil hem (wegens de prijs) niet zomaar bestellen zonder het eens live te zien.
                            Bij Konijnenberg is hij wel bestelbaar maar niet op voorraad.
                            Iemand ervaring met deze type tas?
                            Groetjes, 4ginie

                            Photography is a way of life...

                            Comment


                            • Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                              eerlijk? heb op you tube eens zitten kijken en eenmaal ingeladen met apparatuur
                              ziet het er zeer omslachtig uit voor het heuptasdeeltje op uw rug te draaien en er weer een rugtas van te maken....
                              https://www.youtube.com/watch?v=b92meA7aQ6k

                              ik heb geen last van m'n rug, maar de kilo's kunnen beginnen wegen na een tijd, heb nu deze rugtas van tamrac,
                              die draagt echt super, gemakkelijk je camera nemen door hem op 1 oor te dragen en dan kan je zo de camera eruit nemen:
                              https://www.youtube.com/watch?v=qp0GmQKvjrU
                              maar als je kleiner wil zijn er misschien betere alternatieven van tassen...

                              de grootste tip die ik je kan geven is het systeem van B-GRIP, ik heb er de handstrap van, statiefadapter, en de riem...
                              wel ik verzeker je, dit zal nog beter zijn voor je rug in combinatie met een rugtas
                              ik draag mijn d800 met 24-70 (2 kilo) nu op mijn heup, en daardoor is de rugtas bijna gewichtloos,
                              en op de heup voel je dit gewicht niet zo hard (scheelt echt veel),
                              bijkomend voordeel is dat ik die nekstrap ňňk kwijt ben (had weleens last van m'n nek), en de camera nu draag met die handstrap (veel flexibeler)
                              portfolio en workshops:
                              https://www.bennybulke.com/

                              Comment


                              • Re: Het grote Fototassen/rugzakken topic

                                Ik zoek een nieuwe tas.
                                Ik had de kata 3n1-22 maar daar past mijn 5d met grip heel slecht in.
                                Iemwnd een advies zT zelf te denken aan de flipside 300.

                                Mijn gear

                                Canon 5d gripped met canon 70-200 f4
                                Canon 17-40
                                Canon50mm
                                Canon 580ex
                                En een klein carbon statief.

                                Welke raden jullie me aan.
                                Zelf lijkt me de flipside 300 erg handig

                                Comment

                                Working...
                                X