Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Expodisc 77 mm voor Nikon D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Expodisc 77 mm voor Nikon D7000

    Heeft er iemand ervaring met de Expodisc en een D7000?
    Op bijgaand filmpje laat die kerel wel zien hoe het werkt maar hoe kan je de instelling van het bewaarde moment wissen?
    Ja ja, ben een leek en begrijp die dingen maar pas als ik ze zie gebruiken heb. Daarenboven gebruik ik mijn D7000 niet alle weken en steeds is het sakkeren wanneer ik in de menues iets moet zoeken (m.a.w., vroeger was het toch makkelijker).
    Alvast bedankt voor begrijpelijke en positieve reacties.

    A brief description on how to use an Expodisk to white balance your digital SLR camera.
    Als het voor het plezier is moet het daar bij blijven.

  • #2
    Re: Expodisc 77 mm voor Nikon D7000

    De waarde kan je wissen door de volgende wb-preset te maken en die blijft weer staan tot de volgende.....

    Hiervoor hoef je met de D7000 niet in het menu te komen.


    Dingen waarvoor je vaak in het menu moet zijn, zet je het beste in "Mijn menu", dan hoef je maar door één rijtje te zoeken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Expodisc 77 mm voor Nikon D7000

      Expodisk gebruik ik voor een zelf ingestelde witbalans; maar die instellingen zijn alleen op die plaats, onder die omstandigheden (licht e.d.) van kracht; bv verschillende soorten (daglicht met kunstlicht of met flits) van licht tegelijkertijd. Daarna schakel ik terug naar AWB. Tot ik nog eens de Expodisk van doen heb voor een nieuwe instelling...
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

      Comment

      Working...
      X