Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop flitser?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop flitser?

    Hallo,

    Ik ben in het bezit van een canon eos 600d met de originele 18-135 lens.
    Dit weekend was ik op een trouwfeest en wou ik wat fotos trekken, sommige fotos waren wat aan de donkere kant.

    Er was daar een persoon met een flits op 580ex,... En die persoon zijn fotos waren behoorlijk goed!

    Nu ben ik sterk aan het twijfelen mij een speedlite 430ex II aan te schaffen om fotos in donkere omgevingen te verbeteren.

    Zijn er tips of dingen waar ik moet op letten bij de aankoop? Kan dit altijd gebruikt worden en komt dit ten goede uit voor u kwaliteit?

    Alvast bedankt voor de uitleg

  • #2
    Re: Aankoop flitser?

    Moderator Note:
    Beste,

    Ik heb dit topic even verplaatst.
    In "beginnershoek" worden er foto's gepost ter beoordeling.

    Deze vraag is meer iets voor in "accessoires".

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop flitser?

      leer eerst je toestel beter kennen, investeer in beter glas

      een flits is praktisch maar niet altijd de oplossing

      desalniettemin is het deels ook wel een must voor een tas
      de 430 is een instapper die zeker zal voldoen, de 580 (welke ik nu eigenlijk zou willen wegens bepaalde beperkingen die ik ondervind aan de 430) is spijtig genoeg niet direct nog ergens nieuw te vinden :s
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop flitser?

        heb je ook naar die persoon zijn lens gekeken? Mogelijk gebruikte hij een lictsterkere lens dan de uwe wat ook verschil kan bepalen. Een externe flits gaat natuurlijk altijd beter presteren dan de ingebouwde.
        De 430ex zal wel wat mogelijkheden geven maar ik ben heel tevreden van de 580exII.
        Uiteraard kan je ook een metz of andere flits overwegen.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop flitser?

          Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
          heb je ook naar die persoon zijn lens gekeken? Mogelijk gebruikte hij een lictsterkere lens dan de uwe wat ook verschil kan bepalen. Een externe flits gaat natuurlijk altijd beter presteren dan de ingebouwde.
          De 430ex zal wel wat mogelijkheden geven maar ik ben heel tevreden van de 580exII.
          Uiteraard kan je ook een metz of andere flits overwegen.
          Ik ben ook niet zo'n "flitser", maar af en toe ben ik wel fotograaf van dienst op feestjes enzo.
          Heb een Metz 48 AF-1 (tweedehands voor 100 EUR) en die voldoet prima.
          Wat minder stevig en minder handige bediening dan de Canon, maar functioneel gelijk aan de 430EX en je kan zelf de firmware upgraden dus hij blijft actueel.
          Laad snel op, je gebruikt trouwens zelden de hele flitscapaciteit.
          Als amateur kom je met een dergelijk richtgetal bijna altijd toe, voor lagere modellen zou ik niet gaan (die hebben geen wireless slave bv, je 600D kan die aansturen).

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop flitser?

            Oorspronkelijk geplaatst door sven casteur Bekijk bericht
            Hallo,

            Ik ben in het bezit van een canon eos 600d met de originele 18-135 lens.
            Dit weekend was ik op een trouwfeest en wou ik wat fotos trekken, sommige fotos waren wat aan de donkere kant.

            Er was daar een persoon met een flits op 580ex,... En die persoon zijn fotos waren behoorlijk goed!

            Nu ben ik sterk aan het twijfelen mij een speedlite 430ex II aan te schaffen om fotos in donkere omgevingen te verbeteren.

            Zijn er tips of dingen waar ik moet op letten bij de aankoop? Kan dit altijd gebruikt worden en komt dit ten goede uit voor u kwaliteit?

            Alvast bedankt voor de uitleg


            Je hoeft niet perse een Canon te kopen, Metz is een heel goed merk.
            Ik zou voor deze betaalbare flitser gaan, vindt de nieuwe van canon nogal prijzig al zal het
            wel een toppertje zijn, deze Metz hoeft niet veel onder te doen en heeft een beter richtgetal dan de 430 van Canon.
            Niet twijfelen dit is een superflitser voor zijn prijs

            Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop flitser?

              Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
              Je hoeft niet perse een Canon te kopen, Metz is een heel goed merk.
              Ik zou voor deze betaalbare flitser gaan, vindt de nieuwe van canon nogal prijzig al zal het
              wel een toppertje zijn, deze Metz hoeft niet veel onder te doen en heeft een beter richtgetal dan de 430 van Canon.
              Niet twijfelen dit is een superflitser voor zijn prijs

              http://www.digicamshop.be/product/11...f-2-canon.html
              Hangt af van hetgene je wenst, hij is krachtiger als de 430 EXII maar is wel trager in herladen.
              Op basis van alle eigenschappen dien je een keuze te maken die het beste aansluit bij je wensen / eisen.
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop flitser?

                Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
                Je hoeft niet perse een Canon te kopen, Metz is een heel goed merk.
                Ik zou voor deze betaalbare flitser gaan, vindt de nieuwe van canon nogal prijzig al zal het
                wel een toppertje zijn, deze Metz hoeft niet veel onder te doen en heeft een beter richtgetal dan de 430 van Canon.
                Niet twijfelen dit is een superflitser voor zijn prijs

                http://www.digicamshop.be/product/11...f-2-canon.html

                Een flitser uit de topklasse met richtgetal 58 is misschien overkill voor TS.
                Zijn vraag ging over de middenklasse.
                Metz maakt al heel lang flitsers, het is geen brol.
                Opvolger van de 48 AF is de 50 AF, ook de 44 kan overwogen worden.

                Hier kan je de verschillende merken en types vergelijken (oa hoeveel licht ze werkelijk geven ivm hun aangekondigd richtgetal)

                Last edited by palombian; 17 oktober 2012, 09:28. Reden: layout

                Comment

                Working...
                X