Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief + kop voor ong. 350 euro?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Statief + kop voor ong. 350 euro?

    Dag,
    ik heb het grote statieventopic doorlezen en heel veel zaken opgezocht.
    Zo kwam ik terecht op http://www.artencraft.be/nl/manfrott...t--m0q2b-62674
    Enkelen onder jullie raden aan eerder geen Manfrotto-koppen te nemen, dus misschien is die combinatie toch niet zo goed als beschreven?
    Iemand hier ervaring mee? Prijs-kwaliteit verhouding?

    Lijkt mij mooie combinatie MAAR: maximale hoogte is 157 cm. Is dit hoog/stevig genoeg: ik ben 1m70, en fotografeer met Canon 550D, zwaarste lens Canon 70-200m F4 IS (760 gr).
    Momenteel nog geen macrofotografie, maar kan misschien nog komen. Ik fotografeer niet in extreme weersomstandigheden, is eerder een statief dat nu en dan bij sport- en portretfotografie gebruikt zal worden.
    Gewicht speelt echt een rol, het geheel liefst niet boven de 2 kg.
    Dank voor jullie ervaringen/tips.
    Last edited by LesC; 16 oktober 2012, 15:31. Reden: Link verbeterd

  • #2
    Re: Statief + kop voor ong. 350 euro?

    Zie antwoord in Het grote statieven-statiefkoppen topic hierboven
    Paul

    Comment


    • #3
      Re: Statief + kop voor ong. 350 euro?

      niemand onder jullie ervaring met deze combinatie?
      http://www.artencraft.be/nl/manfrott...t--m0q2b-62674 ?

      Comment


      • #4
        Re: Statief + kop voor ong. 350 euro?

        Gebruik de zoekfunctie maar eens op dit forum met Benro of Feisol; je zal er talrijke aanbevelingen vinden.
        Ik heb een lichtgewicht reisstatief Benro C2691TB1, kost nu rond de 400 euro. Tasje inbegrepen. Gewicht statief + kop is 1700 gram.
        Bestaande uit carbon en uiterst compact op te plooien, één van de poten kan uitgedraaid worden als éénbeenstatief.
        De statiefkop draagt stabiel een 300f4 of een 70-200 f2.8 lens zonder probleem.
        Net buiten je budget, maar het overwegen waard.
        http://www.benro.nl/artikel.php?id=C...embare-monopod
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Statief + kop voor ong. 350 euro?

          het feit dat je d'er ook ineens een monopod bij hebt is volgens mij zeker een meerwaarde, vooral omdat ik vaak atletiek wil fotograferen, en dan is dat wel handiger dan een volledig statief denk ik.
          Ik vond deze combinatie voor 409 euro: Benro C2681TB1 + B0+ PU-50
          http://www.fotoshopaalten.com/nl/sta...-b0-pu-50.html

          Ervaringen?

          Comment


          • #6
            Re: Statief + kop voor ong. 350 euro?

            Oorspronkelijk geplaatst door bejo Bekijk bericht
            niemand onder jullie ervaring met deze combinatie?
            http://www.artencraft.be/nl/manfrott...t--m0q2b-62674 ?
            Manfrotto is hier niet populair.

            Draagkracht van dit statief blijkt 5 kg.
            Ik heb een alu versie van de 190 die dit ook aankan - maar die weegt al zoveel zonder kop (maar kost ook veel minder).
            Vermits je dit door 3 moet delen is dat genoeg voor jouw apparatuur, ook voor een macrolens.

            Bij dit werk zet je de poten niet altijd helemaal uit zodat het steviger wordt.
            De demping van de trillingen is m.i. belangrijker dan de gevoeligheid voor creep (soms zit je op zo'n zompige bodem dat dit niets uitmaakt).

            Comment


            • #7
              Re: Statief + kop voor ong. 350 euro?

              Ik ben dik tevreden van mijn Manfrotto-statief (de 190CXPro4). Als je spreekt van "hier niet populair", bedoel je dan "bij jou" of "op BD"? Bij mij (en bij BD in het algemeen) is Manfrotto wel populair voor z'n statieven, maar veel minder voor zijn koppen. Voor mij geen Manfrotto-kop meer. Maar de 190CXPro4 in combinatie met een deftige (maar niet te zware) kop draagt zonder problemen mijn zwaarste combinatie, en dat is de 7D met de EF 100-400 IS L. Een zware lens (zoals ook de 70-200 f/2.8 die ik ook heb) die nochtans geen problemen geeft, temeer daar de combo via de lensgondel op mijn statiefkop (Markins Q3) bevestigd wordt, en niet via het plaatje onderaan mijn 7D.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

              Comment


              • #8
                Re: Statief + kop voor ong. 350 euro?

                Als je spreekt van "hier niet populair", bedoel je dan "bij jou" of "op BD"?
                Ik ben tevreden van het statief, de oude kogelkoppen zijn wel zwaar voor wat ze kunnen dragen.

                Een lensgondel heeft boven een goede balans ook het voordeel dat je hiermee in portretstand kan zetten, in plaats van met de kogel.
                Op die manier belast je de kop minder en zakt hij niet weg.

                Zo te zien is de kop (MHO55M0-Q2) van de combinatie die TS wil kopen van een nieuw en beter ontwerp - kan 12kg dragen.
                Als die kop apart 150 EUR kost is de prijs van het geheel niet overdreven.

                Comment


                • #9
                  Re: Statief + kop voor ong. 350 euro?

                  Een uitstekende verduidelijking! Bedankt daarvoor.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                  Comment

                  Working...
                  X