Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoscanner.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fotoscanner.

Ik ben in het bezit van honderden oude (sommige méér dan 100 j oud) familiefoto's. Die zou ik graag digitaliseren. De foto's hebben allemaal verschillende formaten. Welke fotoscanner komt in aanmerking? Als ie ook dia's kan scannen is dit een pluspunt.

Graag jullie ervaringen.

Met dank.

Papillon

Re: Fotoscanner.

Oorspronkelijk geplaatst door papillon Bekijk bericht
    Ik ben in het bezit van honderden oude (sommige méér dan 100 j oud) familiefoto's. Die zou ik graag digitaliseren. De foto's hebben allemaal verschillende formaten. Welke fotoscanner komt in aanmerking? Als ie ook dia's kan scannen is dit een pluspunt.

Graag jullie ervaringen.

Met dank.

Papillon
    Ik heb een Epson (1240U) maar voor dia's kan hij niet tikken aan mijn Coolscan van Nikon (5000ED). Maar die is met de feeder erbij bijna 10 keer zo duur....
    Voor foto's is de keuze niet erg kritisch denk ik, voor <250 € moet je tegenwoordig toch al iets goeds hebben

Comment

Bedankt voor de info. Heb al eens gezocht op internet naar scanners in die prijscategorie. Geef ik de voorkeur aan Epson of Canon?

Papillon

Comment

Wat je nooit mag onderschatten is de software, zo werk ik met een zeer eenvoudig toestel van HP, nieuw gekocht voor 73 Euro ! En het is dankzij de extra software Vuescan dat ik zeer bevredigende resultaten haal. De software koste ongeveer de helft van de aankoopprijs van de scanner, maar het is het waard !

Doe is een zoekactie in Google op VueScan

MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Hier een "Epson Perfection 4990 PHOTO" waar ik zeer tevreden over ben, gaat ook betrekkelijk goed voor dia.

Voor dia is de Nikon ED 5000/8000 natuurlijk van een hogere klasse.

Ik heb hier voor een prijsje nog twee IQ3 Smart scanners te koop staan, maar werkt alleen op MAC deze KLIK normaalprijs is bijna 22.000€ A3+ scanner met een optische resolutie van 5.500 dpi daarmee kan je tot 96 dia's of negatieven in één ruk scannen (duurt wel een dik uur) maar de scanner herkend zelf iedere dia als een bestand, nog steeds het beste wat er bestaat in dat soort scanners, en zeker als je hem gebruikt met een laag optische olie.
          Last edited by Guest42; 25 september 2012, 18:19.

Comment

Working...
          X