Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

memorex pro 1 geniux instellen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• memorex pro 1 geniux instellen

Hallo allemaal,
    ik hoop dat ik in de juiste topic zit ( zoniet is het dan mogelijk om dit wel in de juiste te plaatsen aub )

In mijn vrije tijd ben ik veel met fotografie bezig en heb dan ook een Canon 7D met enkele lenzen en ook een externe flitser. Nu de externe flitser is een Speedlite 580 EX II en hier moeten 4AA batterijen in. ik heb er toen een setje bijgekocht van GP 2700. Deze waren in het begin zeer goed maar nu verliezen ze serieus van hun krachten ( ik weet dat de flitser veel kracht vraagt ). Ben dan eens info gaan zoeken een goede lader voor herlaadbare batterijen en kwam dan uit bij memorex pro 1 geniux. Nu heb ik de handleiding helemaal gelezen maar ik ben niet zo technisch aangelegd ivm de instellingen van de batterijen.
    Kan iemand mij meer vertellen hoe deze werkt en wat ik moet instellen bij bepaalde batterijen want zo begrijp ik er niet veel van met die 0.1C,0.2C,... enz
    Groetjes

Re: memorex pro 1 geniux instellen

Moderator Note: Verplaatst van Tips & Trucs naar Accessoires. Ik weet niet in hoeverre de Memorex vergelijkbaar is met de Powerex, maar die laatste is bijzonder goed gedocumenteerd hier op BD.
    http://forum.belgiumdigital.com/f36/...en-271021.html
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

je hebt al een 1ste goede stap gezet, nl een goede lader

nu de volgende goede batterijen, smijt die rommel van GP maar buiten.
      als je bij gp wilt blijven, ben je beter af met de gp recycko batterijen.
      dit zijn de zogenaamde LSD batterijen of low self discharge.
      die recycko's zijn de tegenhangers van de alom gekende sanyo eneloops.

zoek hier ook maar een op via de zoekfunctie en je zal nog pakken leesvoer vinden
      Website: http://www.svisimaging.be

Comment

* Bedankt om het topic te verplaatsen

* De lader kost wel meer als een gewone maar deze is blijkbaar zeer degelijk en is zen prijs waart dus waarom niet probere. Ik wil gerust andere batterijen proberen maar deze boden ze me aan bij de aankoop van de flitser dus dacht waarom niet,ziet er degelijk uit en is een gekend merk. Ik zal in de loop vd week eens wat lezen over welke batterijen goed zijn . Merci voor de info !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door welsey Bekijk bericht
          * Bedankt om het topic te verplaatsen

* De lader kost wel meer als een gewone maar deze is blijkbaar zeer degelijk en is zen prijs waart dus waarom niet probere. Ik wil gerust andere batterijen proberen maar deze boden ze me aan bij de aankoop van de flitser dus dacht waarom niet,ziet er degelijk uit en is een gekend merk. Ik zal in de loop vd week eens wat lezen over welke batterijen goed zijn . Merci voor de info !
          Eneloop zijn zeer veel gebruikt hier op BD en ook zeer goed.

Comment

Eerst op vakantie geweest en heb ondertussen dan eens wat opgezocht op het net ivm herlaadbare batterijen en ik ga is zoeke waar de goedkoopste zit bij mij in Antwerpen.

Ivm de lader,niemand die het basic gebruik van die lader kan uitleggen in enkele stappen?Nie gewoon insteke en op automatic late verder gaan,echt wel probere om ze terug wat beter te maken eventueel en bij de oudere probere nieuw leve in te krijgen.

Comment

De concepten die te volgen zijn staan in de draad die u werd meegegeven. even begrijpend lezen met uw handleiding in de hand?

Comment

Voor degene die wil (en kan) helpen: de handleiding is hier te downloaden:

Ik ben zelf ook niet zo technisch aangelegd ; vandaar dat ik destijds die bovengenoemde (met link) "Powerex for dummies" draad ben opgestart.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

De Memorex Pro 1 Geniux is dezelfde lader als de Maha MH C-9000.
                  Als je AA accu's wl laden, dan is de standaard ingestelde laadstroom perfect, het is dus niet nodig om iets aan te passen.
                  Steek gewoon de accu's in de lader, en haal ze er weer uit als de lader aangeeft dat ze geladen zijn, meer is het niet.

Voor AAA accu's is die laadstroom te hoog, ik vind het wel spijtig dat ze er niet voor gezorgd hebben dat die ergens tussen de 300 en 500mAh laadstroom krijgen, nu moet je die elke keer aanpassen als je wil dat de accu's een redelijke levensduur hebben.

De GP 2700mAh accu' zijn gewone nikkel-metaalhydride accu's. Het is normaal dat die ne aan paar jaar een heel wat lagere capaciteit over hebben.
                  Vooral de zelfontlading wordt veel groter, zeker als ze tijdens het laden altijd te warm geworden zijn.

Ik zou ook low-selfdischarge accu's aanraden omdat die op lange termijn veel beter zijn dan gewone accu's (precharged, ready to use... stat er dan op de verpakking).
                  Die hebben bijna geen last van zelfontlading, en gaan veel langer mee (meer jaren dus, gewone accu's moest ik vroeger altijd na een paar jaar vervangen omdat ze een te lage capaciteit kregen en omdat de zelfontlading een serieus probleem werd).

Er loopt hier een heel groot topic over de Maha lader en nimh-accu's, daar zal je wel voldoende informatie kunnen vinden.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Bedankt, Bart. Ik hoopte al dat iemand als jij even tussenbeide zou komen! Als de Memorex inderdaad dezelfde is als de Powerex, dan vindt TS in de draad die jij eveneens noemt, en waarvan ik in mijn eerste tussenkomst als Mod een link geef, meer dan voldoende informatie.

Comment

Black Bandit ; bedankt voor uw uitleg en informatie .

Groetjes

Comment

Working...
                      X